Mesaj panosu kuralları

Bu kurallar ..:: Sim Racers Türkiye ::.. üzerindeki tüm üyelerin buradaki çeşitli sorumluluklarını netleştirmek için açıklanmıştır. Mesaj panomuzun sorunsuz çalışmasını sağlamak için bu kurallara herkes tarafından uyulmalı, tüm üyeler ve ziyaretçiler için eğlenceli ve verimli bir deneyim ortamı sağlanmalıdır.

  1. Site Kullanım Kuralları

    1. Forum Genel Kuralları

      1) Bu forumların yöneticileri ve moderatörleri her ne kadar, her türlü uygunsuz ve itiraz edilebilecek içerik ve materyali olabildiğince kısa sürede forumdan silecek olsalar da, bütün mesajların incelenmesi mümkün olamayabilmektedir. Forumlara gönderilen her mesaj, onu gönderenin görüşlerini yansıtmakta ve yazarının sorumluluğu altında olup, kendilerine ait mesajlar dışında moderatörler, adminler ya da webmasterlar kullanıcı mesajlarının içeriğinden dolayı sorumlu tutulamazlar.

      2) Forumlarımızda, aşağılayıcı, alaycı, başkalarını küçümseyen, adminlere veya kullanıcılara saygısızlık içeren, müstehcen, kaba, iftira niteliğinde, nefret dolu, tehdit edici, huzursuzluk çıkartmaya yönelik, yayınlarla ilgili spoiler içeren mesajlar, başka kullanıcıların kimliğini açıklayıcı, adult içerik, kopya yazılım, warez, crack, nocd, şifre kırma, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına, uluslararası kanun, tüzük veya anlaşmalara, ülkemiz çıkarlarına, kişilik haklarına veya genel toplum ahlak kurallarına aykırı, din, dil, ırk, cinsiyet ve benzeri ayrımcılıkları destekleyen konular açmak ve içerikler göndermek, linkler vermek ve tartışmaları amacının dışına ve diğer kullanıcıları rahatsız edecek boyutlara taşımak yasaktır. Her mesajın IP adresi ve giriş tarihi gerektiğinde yetkili makamlara verilmek üzere kaydedilmektedir. Kullanıcılar, bu forumun moderatörlerinin, adminlerinin veya webmasterının, kendi iradeleri doğrultusunda herhangi bir başlığı silme, taşıma, kilitleme yetkisi olduğunu kabul etmektedirler. Kullanıcılar, girdikleri her bilginin veritabanında saklanacağını kabul etmektedirler. Her ne kadar bu bilgiler, 3. şahıslara verilmeyecek olsalar da, herhangi bir 'hack' olayı sonucunda bu bilgilerin 3. şahısların eline geçmesi halinde, webmaster, moderatör ya da adminler sorumlu tutulamazlar.

      3) Atatürk'e, devlet büyüklerine hakaret etmek siyasi ve Dini konulara girmek yasaktır. Eğer ki yapılan kural ihlali moderatörler tarafından görülürse konu silinecektir.

      4) Forumdaki mesajlarınız yöneticiler tarafından gerektiğinde silinebilir, taşınabilir ya da cevap yazılamaz hale getirilebilir. Ayrıca gerektiğinde ve forum içinde yazılan kurallar dahilinde hesabınız süresiz kapatılabilir. Üyeler bu anlaşmayı kabul ederek yönetim kararlarını kabul etmiş sayılmaktadır. Bu yöneticilerimizin forumun düzenini sağlamak için uyguladığı yöntemlerden birisidir.

      5) Takma isimler : Kullanıcılarımızdan, forumumuza üye olurken genel kabul gören ahlaki değerlere uygun olan bir takma ad almalarını rica ederiz. Aksi fark edildiği durumda kullanıcıya haber verilmeksizin kullanıcı adları ve hesapları silinebilir. Alınan takma adlardan dolayı sitemiz bir sorumluluk kabul etmemekte sorumluluk kayıt olan kişiye aittir.

      6) Forum kirliliği : Forumları kullanırken konuları, ait oldukları başlıklar altına açmanızı rica ederiz. Gereksiz başlıklar açmamaya, aynı veya benzer bir konuda daha önce başka bir başlık açılıp açılmadığını 'Arama' fonksiyonunu kullanarak kontrol ettikten sonra başlığı açmaya, gereksiz ve flooding niteliği taşıyabilecek sıklıkta mesaj atmamaya özen gösteriniz.İç içe alıntılar yaparak forum düzenini bozmamaya özen gösteriniz. Eski tarihli konulara eğer ki mesajınız konuyla ilgiliyse mesaj atabilirsiniz. Konuyla alakasız mesaj atarak konuyu güncellemek yasaktır.

      7) Geçerli e-mail adresiniz sadece kaydınızı onaylamak, şifrenizi yollamak ve unuttuğunuzda şifrenizi size hatırlatabilmek için istenmektedir.

      8) Forum yöneticileri ve alt yapısı yazdığınız her mesajı sonsuza kadar saklamak zorunda değildir. Alt yapı sorunları ve başka sorunlar nedeniyle mesajlar silinebilir yada kaybolabilir. Kullanıcını başvururken bunları kabul etmiş sayılır.

      9) Forumda açıklayacağınız kişisel bilgilerinizin diğer forum kullanıcıları tarafından kötüye kullanılabileceğini bilmeniz gerekmekte ve ona göre dikkatli davranmanız gerekmektedir. Bu gibi davranışlardan dolayı forumumuz sorumlu tutulamaz tüm sorumluluk konuyla ilgili üyelerdedir.

      10) Forumumuzdaki hak kısıtlamaları yöneticiler tarafından değiştirilebilmektedir bu yüzden bu yönde maddeler ilerde bu anlaşmaya eklenebilir ve kullanıcı bu maddeleri kabul etmiş sayılır.

      11) Sitedeki tüm harici linkler ayrı bir sayfada açılır. Sitemiz harici linklerin sorumluluğunu almaz. Linklerin verilme sorumluluğu ilgili üyeye aittir.

      12) Forumlarda iki farklı takma ad ve/veya hesap sahibi olmanız yasaktır. Tek bir hesap ile girmeniz, dolaşmanız ve mesaj atmanıza izin verilmektedir. Bunun dışında birden fazla üyeliği bulunan kişilerin hesapları kapatılabilir. Size ait hesabınıza herhangi bir ceza verilmişse, ceza süreniz boyunca başka bir hesapla foruma giriş yapmanız yasaktır ve fark edildiği anda asıl hesabınıza ek 7 günlük uzaklaştırma cezası verilmektedir.

      13) Forumumuza attığınız mesajların , üyelik iptali, cezalandırma veya uzaklaştırma gibi durumlarda silinip silinmeyeceğine kullanıcı değil yöneticiler karar verir. Kısaca hangi mesajların silinip hangilerinin silinmeyeceğine karar vermek kullanıcıya ait bir hak değildir, tüm konu veya mesajlar gerektiğinde foruma mal edilmiş sayılabilir ve veritabanında ister anonim ister gerçek isimli olacak şekilde tutulabilir. Lütfen mesajlarınızı buna göre foruma gönderiniz. Aksi takdirde forum ve yöneticiler sorumluluk kabul etmez anlaşmayı kabul ettiğinizi varsayarlar.

      14) Forumda rahatsızlık verme ihtimali bulunan ya da ceza vermek üzere araştırma yapılan kişilerin özel mesajları her zaman adminler tarafından haber vermeksizin okunabilmektedir.

      15) Forumda yazilan mesajlardan tamamen yazan forum üyesi sorumludur. Şahısların yazdıkları yazılardan dolayı forumumuz hiçbir sorumluluk kabul etmez.

      16) Forum kurallarının güncellenme veya yenilerinin eklenmesi hakkı forum yöneticilerince her zaman saklıdır.

      17) Tüm üyelerin kuralları okuyup kabul ettikleri varsayılır.

      Bilgilerinize sunduğumuz bu kurallarımızı dikkate alacağınızdan eminiz. Sizlerin ilgisiyle günden güne gelişecek olan portalımızın, alışkanlıklarınız arasına severek kattığınız günlük uğrak yeriniz olacağını umuyoruz. Sevgilerimizle #
    2. KVKK Bilgilendirmesi


      1- Sitemizde konulara dahil olmak, mesaj yazmak, başlık açmak ve yarışlara katılmak için üye olmanız gerekmektedir.
      2- Üyelik esnasında mail adresiniz, belirlediğiniz kullanıcı adınız, sadece adınız ve ekipman bilgileriniz istenmektedir.
      3- Kayıt olduktan sonra kendinizi tanıtmak için doldurmuş olduğunuz profil bilgileri tamamen kişinin kendi inisiyatifindedir ve sitemiz tarafından zorunlu olarak istenmemekte olup bilgilerden sitemiz sorumlu değildir.
      4- Kullanıcı Adı: Sizi tanıyabilmemiz ve sitede kayıtlı bir üyeliğiniz olması için istenmektedir.
      5- E-Mail: Sitemize kayıt olurken sizin gerçek bir kişi olduğunuzu belirlememiz ve forumdaki güncellemeleri, duyuruları, üyelere özel fırsatları paylaşabilmemiz için sistemimize kayıt edilmektedir.
      6- İsim: Kendisine İsim ile hitap edilmesini isteyen üyeler için kayıt ekranında zorunda olmayan bilgi olarak alınmaktadır.
      7- Ekipman Bilgisi: Zorunlu alan olarak kayıt alanına çıkmaktadır. Yarışan pilotların direksiyon, klavye ya da Mouse olmak üzere hangi ekipman ile yarıştığını belirlemek için eklenmiştir.
      8- Kişisel bilgileriniz üçüncü taraf bir firma ile paylaşılmamakta olup, sadece mail adresiniz sitemiz ile ilgili güncellemeler ve sitemiz üyelerine özel olarak tanımlanan fırsatların bildirimi için kullanılacaktır.
      9- Fırsatlar konusunda bilgi maili almak istemiyorsanız buraya tıklayarak, "Yöneticiler bana bilgi amaçlı e-posta gönderebilir" seçeneğini kapatabilirsiniz. #
  2. Şampiyona Kuralları

    1. SimRacersTR Genel Şampiyona Kuralları (Akademi Dahil Değildir)

      /// Bu kurallar ihtiyaç olduğunda yönetim ekibi tarafından değiştirilebilir.

      Katılım Koşulları

      - 18 yaş veya üstünde olmak
      - Çalışan bir mikrofon ve yüklenmiş Teamspeak 3 programı
      - Direksiyon veya gamepad'e sahip olmak
      - Orijinal AC/PCars/R3E oyununa sahip olmak
      - pTracker uygulamasına sahip olmak zorunludur kullanmayanlar ilk seferinde uyarı alacaktır, tekrarında 1 lisans cezası alarak yarıştan diskalifiye olacaklardır.

      Bilgi

      - Nick kullanımı konusunda ufak bir kuralımız olacaktır. Yarıştaki nicklerimizde isim kullanılması gerekmektedir.
      Örnek Nickler : Mehmet Erdem / [Takım Adı]Mehmet Erdem / Mehmet / Aranel_Mehmet

      - Hafta boyunca sunucuda pist açık kalacaktır. Bu sırada pistte araçları ile en az 20 tur atmamış olanlar yarış günü yarışa katılamayacaklar.
      - Yarış günü sunucuda toplanma 21:00-22:00 saatleri arasında olacaktır

      - Sıralama turları saat 22:20'de başlayacaktır.
      - Sıralama turları 15’er dakikalık 2 seanstan oluşmaktadır.
      - Birinci seansta tüm pilotlar piste çıkar.
      - İkinci seansta Q1'de en iyi zamanı yapan 10 pilot Q2'ye geçme hakkı kazanacak, ilk 10 dışında kalan pilotlar Q1'de elenerek yapmış oldukları süre ile sıralanacaklardır.
      - Q1 - Q2 geçişlerinde dikkatli olmanız ve yöneticilerin direktiflerine dikkatlice uymanız gerekmektedir.
      - Sıralama turları süre tamamlandığında bitecektir.

      -Sıralama turlarının ardından kısa bir mola sonrası yarış başlayacaktır. (2 dakika)
      -Yarışlar formasyon turu ile başlayacaktır lütfen formasyon turu kurallarımızı inceleyiniz.

      - Tüm sıralama turları ve yarışlarda dinamik hava kullanılacaktır.
      -Yarışların tur sayısı pistlere göre değişiklik göstermektedir. Yarış takvimimizden bunu kontrol edebilirsiniz.


      Sürüş Yardımları aşağıdakiler haricinde açık olabilir

      - Traction control: Fabrika
      - Fren yardımı: kapalı
      - Pit yardımı: kapalı
      - Dönüş(steering) yardımı: kapalı
      - Otomatik vites: Fabrika
      - Lastik battaniyesi : açık
      - Sürüş yardımı ayarlarının istenen şekilde ayarlanıp ayarlanmadığını biz lobi ekranında görebiliyoruz. Sürüş yardımı kurallarına uymayanları anında şampiyonadan men edeceğiz.

      Simülasyon Ayarları

      - Lastik yıpranması: açık
      - Araç hasarı: açık
      - Araç performansı: Aynı
      - Çarpışmalar: tam

      Gecikmeli Başlamalar

      - Bir yarış normal saatinden en fazla yarım saat gecikmeli başlayabilir.
      - Yarışın gecikmeli başlamasına sebep olan kişiyseniz bile eğer gecikmişseniz sıralama turuna katılamazsınız.
      - Her takımın şampiyona boyunca yalnız 1 kez bir yarışı geciktirme hakkı vardır.

      Yeniden Başlamalar(restarts):

      - Sıralama turları bitiminden yarışın başlamasına kadar 1 veya daha fazla sürücünün bağlantısının kopması veya bir hata ile karşılaşması uzun zaman kaybına neden oluyorsa (eğer yarışa başlamak için 5 kırmızı ışık yanmışsa yarış başladı kabul edilir),
      - Yarış lideri 5 tur tamamlamadan önce 1 veya daha fazla sürücünün bağlantısının kopması veya bir hata ile karşılaşması uzun zaman kaybına neden oluyorsa,
      - Yarış lideri yarışın %25'lik kısmını tamamlamadan önce 3 veya daha fazla sürücünün aynı anda bağlantısının kopması veya bir çeşit oyun hatası ile karşılaşması,
      - Yarış lideri yarışın %50'lik kısmını tamamlamadan önce 5 veya daha fazla sürücünün aynı anda bağlantısının kopması veya bir çeşit oyun hatası ile karşılaşması,
      - Yarış lideri yarışın %50'lik kısmını tamamlamadan tüm sürücülerin bağlantısı kopuyorsa,
      gibi koşullarda yarışa yeniden başlanır.

      Yarışın Yeniden Başlanmasına karar verildiğinde

      - Sürücüler yeni yarışa katılır ve hareketli başlama(rolling start) gerçekleştirilir. Sürücü sıralamalarının hatırlanabileceği düşünülerek formasyon turu içinde sürücüler sırasını alır ve turun sonunda hareketli başlama ile yarışa başlanır.
      - Sıralama turunda bağlantınız koparsa, yapmış olduğunuz tur zamanı geçersiz sayılır ve yarışa en arkadan başlarsınız.
      - Sürücülerin bundan önce bağlantısı kopmuşsa veya herhangi bir problemi varsa, tekrar yarışa davet edilebilir fakat yarışa en arkadan başlar.
      - Yeniden başlamış yarışın hava koşulları dinamik olabilir.

      Rolling Start Prosedürleri (Formasyon turu)

      -Oyunun ışıkları dikkate alınarak yavaş start alınır.
      -Formasyon turunda bütün yarışçılar tek sıra halinde birbirlerini takip ederler sıralama turlarındaki dizilişlerine göre.
      -Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerinizi korumanız gerekmektedir,
      -Formasyon turu süresince lastik ısıtmak için dalgalanma yapmak, ani hızlanmak-yavaşlamak ve temas yasaktır. Bu yasağa uymayan pilotlar için ceza uygulanacaktır. (Ceza maddesi 14) (Güncelleme 15.07.2016)
      -Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/h ’yi geçmeyecek şekilde en son viraja kadar liderlik eder.
      -Polü alan araç 2.tur için başlangıç çizgisini geçince yarış başlar.
      -Başlangıç çizgisine kadar geçişler yasaktır. Geçen araç kural dışı geçiş yapmış sayılır ve ceza alır. Bir sonraki yarış sıralama turlarına çıkamaz.
      -Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.


      Sürücü Ceza Sistemi

      SimRacersTR Akademi yarışları hariç diğer düzenlenen yarışlar kaza bildirimlerine göre kontrol edilecektir. Yarıştan sonraki gün itibariyle 48 saat içinde Hakem Heyetine kaza bildirmeyen pilotların temasları incelenmeyecektir.


      Bu konuda sizden şunları istiyoruz:

      - Kaza/olayla ilgili ne olduğunun (kendi gözlerinizle) bir tanımı.
      - Nazik ve profesyonel olunuz, eğer sağa sola hakaret ederseniz itirazınız yok sayılabilir.
      - Yapmış olduğunuz kaza bildirimlerinde, sizin bu kazaya/olaya karıştığınızı kanıtlayacak videoyu/görüntüleri hakem heyetine teslim etmek/sunmak zorundasınız.
      - İtiraz size yapılmış ise nazik ve profesyonel bir dilde savunmanızı yapıp hakem heyetinin kararını beklemeniz gerekmektedir.
      - Ceza verildi ve siz de bunun yanlış olduğunu düşünüyorsanız, bir sürücü olarak temyize(karşı itiraz diyebiliriz) hakkınız vardır. Bu durum, ceza meselesini karar için 1 hafta erteler. Bu, avantaj elde etmek için kullanılamaz.
      - Temyiz(karşı itiraz) hakkınızı kullanmak istiyorsanız cezaların açıklanmasını takiben 48 saat içerisinde bildirmelisiniz/başlığa yazmalısınız.

      -YARIŞ KURALLARI-

      Temiz Yarış

      - Sizden tüm yarış boyunca temiz bir şekilde yarışmanızı rica ediyoruz, bu araçlar çarpışan araba değil ve pist üzerinde iki sürücü arasında hiçbir zaman temas meydana gelmemeli. Bunun olmasını önlemek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Yine de kazalar olursa ve kendinizi hatalı hissederseniz, mümkün olduğunda kaza yaptığınız sürücüye eski sırasını geri vermelisiniz. Lütfen bu iyilik size yapılmadığı zaman Teamspeak üzerinden bağırmayınız.
      - Bir aracı kazara yoldan çıkarırsanız ya da kazaya yol açan sorumlu sizseniz, yavaşlamalı ve kazadan etkilenen araçların güvenli bir şekilde önünüze geçmesine izin vermelisiniz. Sadece, kazadan etkilenen aracın sürücüsü size sesli sohbet üzerinden "devam et, sorun değil" diye bildirirse bu kural geçersiz olabilir.
      - Kasıtlı olarak başka bir araca çarpmaya tolerans gösterilmeyecektir ve o sürücü ceza alacaktır.

      Öndeki Aracı Geçme

      - Takip eden araç olarak, öndeki araca temas edilmemesi sizin sorumluluğunuzdadır. Öndeki aracı geçerken çok agresif olmayınız, rakibinize en ideal boşluğu bırakmak zorunda değilsiniz fakat rakibinizi sıkıştırmaya çalışmak agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür.

      Savunma(pozisyon koruma girişimleri)

      - Savunma yapan araç olarak, savunma amaçlı yer değiştirme size 1 kere izin verilir, aşırı yer değiştirmelere (sağa sola hareket, zikzak) ve engellemeye izin yoktur. Takip eden aracı yoldan çıkarmaya zorlamayınız, bu agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür. Takip eden araç sizin yanınızda viraja giriyorsa (hatta takip eden aracın burnu sizden öndeyse), çizginizi temastan kaçınacak şekilde ayarlamalısınız. Rakibinizin yanınızda olduğuna emin olmak için HeliCorsa uygulaması kullanılması önerilmektedir.

      Köşe Kesme(corner cutting)

      - Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.

      Sistemimiz yarış içi oyunun kendi cezaları ve yarış sonrası olarak 2 ceza sisteminden oluşmaktadır.

      Oyun içi cezalar oyun tarafından otomatik olarak verilecektir.
      1. Pist dışından 2 lastik bulunmasına izin vardır. 3. lastiğiniz pit dışına çıktığı anda ceza uygulanır.
      2. Ceza yediğinizde çizginizden ayrılmadan cezanızı ödemeniz gerekmektedir. Pist içinde ani çizgi değişikliği arkadan gelen araçların kaza yapmasına sebep olacaktır.
      3. Yol dışına çıkan araçlar piste geri dönerken tüm sorumluluk piste dönen araçtadır!

      Yarış Sonrası Cezalar
      1.Sunucudaki uyumu bozucu hareketler, sunucu yöneticisini dinlememe.
      (-10 puan cezası)
      2.Sunucuda ve site platformlarında hakaret etme ve ahlaksız söz kullanmak.
      (Yarış içinde ise o yarış puanlarının silinmesi, yarış dışı ise 1 Lig yarışından men, Hakem kurulu kararına göre liglerden ve siteden ihraç)
      3.Yarış devam ederken serverdan çıkmak.
      (Yarışçı yarıştan puan alamaz. Hasarlı aracı varsa pite girerek yarışa devam etmesi gerekmektedir.)
      4.Yarışa mazeretsiz şekilde gelmemek.
      (Bir sonraki yarış pitten start alma ve devam ettirirse diskalifiye)
      5.Pratik ve sıralamalarda pit alanında hız limitini aşmak. (pit asistanı kapalı olan yarışlarda)
      (Yarışa pitten başlamak)
      6.Tüm seanslar içerisinde pit güvenlik çizgisini aşmak. (LÜTFEN VİDEOYA BAKINIZ)
      (10 saniye süre cezası.)
      7.Kasıtlı çarpma.
      (inceleme sonucunda -10 puan ve 60 saniye süre cezası, devam ederse diskalifiye)
      8.Temaslar

      8.1) Viraja kontrolsüz girme ve/veya viraj dışına süpürme (omuz omuza mücadele)
      a) Kapı Kapıya Mücadele (Yan yana) (Yarış çizgisinden bağımsız olarak yorumlanır)
      1)temas yok, mağdur kazayı önlemek için hamle yaptı : hakem kurulu değerlendirmesi sonucu uyarı veya sure cezası verilebilir, ceza da çıkmayabilir.
      2)temas var, mağdurun çizgisi bozulmadı : hakem kurulu değerlendirmesi sonucu uyarı veya sure cezası verilebilir, ceza da çıkmayabilir.
      3)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıkmadı devam etti 5 SN
      4)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı devam etti 10 SN (pist dışına taşma)
      5)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, kontra veya durmadan spin ile devam edebildi 15 sn
      6)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, spin atıp durdu ve devam etti 20 sn
      7)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı durdu ve devam etti 25 sn + 1 LP
      8)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı durdu, sıra kaybetti veya devam edemedi 30 sn + 2 LP

      b) Çizgiye Kapanma
      1) Arkadaki aracın ön lastiği öndeki aracın arka lastiğini geçmişse. Sorumluluk öndeki araçtadır 8.1.A Cezaları öndeki araca uygulanır.
      2) Arkadaki aracın ön lastiği öndeki aracın arka lastiğini geçmemişse. Sorumluluk arkadaki araçtadır 8.1.A Cezaları arkadaki araca uygulanır.

      8.2) Arkadan çarpma
      a) frenaj noktasında öndeki araca çarpmak
      1)öndeki aracın çizgisi bozulmadı 5 sn
      2)öndeki aracın çizgisi bozuldu, pistten çıkmadı devam etti 10 sn
      3)öndeki aracın çizgisi bozuldu pistten çıktı 15 sn
      4)öndeki araç pistten çıktı ve 1 sıra kaybetti 20 sn + 1 LP
      5)öndeki araç pistten çıktı ve birden fazla sıra kaybetti veya devam edemedi 30 sn + 2 LP

      b) a maddesinin haricindeki arkadan çarpmalarda
      1)öndeki aracın çizgisi bozulmadı uyarı
      2)öndeki aracın çizgisi bozuldu, pistten çıkmadı devam etti 10 sn
      3)öndeki aracın çizgisi bozuldu pistten çıktı 15 sn
      4)öndeki araç pistten çıktı ve 1 sıra kaybetti 20 sn + 1 LP
      5)öndeki araç pistten çıktı ve birden fazla sıra kaybetti veya devam edemedi 30 sn + 2 LP

      c) 1 yarışta aynı cezayı 3 defa alan pilot sonraki yarışın ilk turunda pitten geçme cezası alır.

      8.3) Viraj Dışı ve Fren Noktası Harici Temaslar
      a) Sıkıştırma : Arkadan hızlı gelen aracı pist dışına atma.
      1)temas yok, mağdur kazayı önlemek için hamle yaptı : hakem kurulu değerlendirmesi sonucu uyarı veya sure cezası verilebilir, ceza da çıkmayabilir.
      2)temas var, mağdurun çizgisi bozulmadı : hakem kurulu değerlendirmesi sonucu uyarı veya sure cezası verilebilir, ceza da çıkmayabilir.
      3)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıkmadı devam etti 5 SN
      4)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı devam etti 10 SN (pist dışına taşma)
      5)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, kontra veya durmadan spin ile devam edebildi 15 sn
      6)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, spin atıp durdu ve devam etti 20 sn
      7)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı durdu ve devam etti 25 sn + 1 LP
      8)temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı durdu, sıra kaybetti veya devam edemedi 30 sn + 2 LP

      b) Düzlükte Arkadaki Pilotu Engelleme
      Öndeki aracın tek hamle hakkı vardır. Birden fazla yapılan hamle nedeniyle 8.3.A maddesindeki cezalar uygulanır.

      c) Lagdan dolayı oluşan her kazada sorumluluk lag sahibi pilottadır. 8.3.A maddesindeki cezalar uygulanır.

      8.4)Ek açıklamalar:
      1) Tüm bu durumlar kapsamında, sucu işleyenin mağdura ayni tur içinde yer vermesi durumunda sure cezaları hakemler tarafından bir minimum veya maksimum sinir olmaksızın düşürülebilir. Bu madde sonucu oluşacak yeni cezalar itiraza açık değildir.
      2) Mağdur pilotun devam edememesinden kasıt aracın motorunun biterek veya aracın bir yükseltiye takılarak askıda kalması durumudur. Mağdur pilotun kendi inisiyatifiyle yarıştan çıkması bu kapsamda değerlendirilmez.
      3) Yukarıda yazan tüm durumlarda (mağdurun yarış dışı kalması hariç) mağdurun o tur içinde yaşadığı her sıra kaybı için temel cezaya 10 saniye sure cezası eklenir. Temel ceza ile birlikte bu sure maksimum 60 saniye olacaktır

      9.Diğer oyunculara kasıtlı zarar verecek girişimler.
      (inceleme sonucunda yarıştan diskalifiye, devam ederse ligden ihraç)
      10.Yolda hak ihlali (mavi ve sarı bayraklara uymamak).
      (Mavi bayrak ihlali 20 saniye süre cezası, sarı bayrak ihlali 40 saniye süre cezası. Sarı bayrak ihlali sebebiyle kaza oluşursa kasıtlı çarpma kuralından işlem yapılır.)
      11.Agresif olarak sürücülere zor anlar yaşatmak (üstüne kırmak).
      (Hakem incelemesinde olayın sonuçlarına göre 5 saniye ile 30 saniye arası süre cezası, eğer sık yaşanıyorsa bir sonraki yarış için yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
      12.Hasarlı otomobille, pistte tehlike yaratarak devam etmek.
      (İnceleme sonrası kural ihlaline göre süre ya da bir sonraki yarış için yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
      13.Formasyon turunda sırasını korumayan sürücü bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz. Tekrarında katıldığı yarıştan puan alamaz.
      14.Formasyon turunda lastik ısıtmak için dalgalanma, ani hızlanma-yavaşlama ve temas yapmak yasaktır.
      (İnceleme sonrasında pilot ilk kez yapıyorsa uyarı alır. Tekrarında bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz. Ani hızlanma-yavaşlama ve slalom nedeniyle kazaya sebebiyet verirse bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz ve ilk turun sonunda pitten geçme cezası alır. Cezaya uymayan pilot yarıştan diskalifiye olacaktır.)
      15. Hakemler yarış düzenini bozan ve kurallara uymayan pilotlara No-Q cezası uygulama hakkına sahiptir.
      16. Aynı yarış içinde alınan 3 uyarı cezası 30 saniye olarak değerlendirilecektir.
      17. -Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/h ’yi geçmeyecek şekilde en son viraja kadar liderlik eder.
      (İnceleme sonrası 130 km/h 'yi geçtiği tespit edilirse ilk kez yapıyorsa uyarı alır. Tekrarında bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz.)
      18. Qual'de kazanılan sıra ne olursa olsun herhangi bir problemde sürücü yarışa pitten başlamak zorunda kalırsa, start verildikten sonra yarışa en son araç geçtikten sonra dahil olmak zorundadır aksi taktirde yarıştan men edilir.
      19. Piste kontrolsüz dönen pilotlar 5 - 30 SN ceza alırlar. Kontrolsüz dönüşleri esnasında temas yaşanırsa + NO QUAL cezası hakem heyeti tarafından temasın durumuna göre eklenir.
      20. 15 Ceza puanında NO QUAL Cezası uygulanacaktır. 15 puan sonrasında her 5 Ceza puanında tekrar NO QUAL cezası uygulanır ve 25 ceza puanı sonrası pilot ligden DQ olur. Mini Ligler için (5-6 yarış olan) 8 ceza puanında NO QUAL uygulanacaktır. Her 3 ceza puanında tekrar NO QUAL cezası uygulanır ve 15 Ceza puanına ulaşan pilot ligden DQ olur. (18.03.2022)

      Not 1: Hakemler uygun gördüğü taktirde kurallarda yazmayan cezalar verebilme inisiyatifine sahiptirler.
      Not 2: Süre ihlalleri yarış sonunda pilotun yarış zamanına eklenerek uygulanır. Sıralama turuna katılmama cezası alan pilot cezayı aldıktan sonra katıldığı ilk yarışta bu cezayı uygulamayıp sıralama turlarına katılırsa o yarıştan diskalifiye edilir.
      Not 3: 30 dakika ve altındaki sürelerde tamamlanan yarışlar için kurallarımızda yer alan ceza maddelerinin süre hesaplaması %50 olarak hesaplanacaktır.
      Not 4: İlk turda yaşanan temaslarda cezalar x2 olarak sadece +LP olarak uygulanacaktır. Süre cezaları x2 olmayacaktır. (Güncellenme Tarihi 17.01.2023)

      Sıralama Turları Etiği

      - Sıralama turlarında, piste tur zamanı yapmaya çıktığınızda, pistte boşluk bulmak sizin kendi sorumluluğunuzdur. Tur zamanı yapan bir araç, arkasından yaklaşan daha hızlı bir araca yol vermek zorunda değildir. Pistte arkanızı kontrolden bağımsız bir sürücü olarak, bir araç sizi geçebilir, zaten kasıtlı engellemeye izin verilmez.

      Yarış Etiği

      - Tüm sürücüler yarış boyunca sunucuda bulunmayı kabul eder.
      - Yarış süresince konuşmak yasak değildir, fakat konuşmalarınızı yarışa uygun şekilde sınırlandırmanızı rica ediyoruz. Örneğin "Boundless'in kim olduğu" hakkında konuşmak uygun değildir.
      - Biz anlıyoruz ki yarış boyunca kazalar olabilir ve bu da yarış düzeninizi bozabilir, fakat biz kazadan sonra toparlanıp devam etmenizi ve bunu yarış bitiminde tartışmanızı rica ediyoruz.
      - Lütfen söz konusu kazayı yarış anında aşırı tartışmayın, çünkü bu hem diğer sürücülerin dikkatini dağıtır hem de devamında özel meselelere girilebilir, bunu yaparsanız cezalandırılırsınız.
      - Çok konuşan sürücüler, pozisyonunu geliştirmeye odaklanmış sürücülerin dikkatini dağıtabilir ve yarışlarını tehlikeye sokabilir. #
    2. SimRacersTR Akademi Şampiyona Kuralları

      /// Bu kurallar ihtiyaç olduğunda yönetim ekibi tarafından değiştirilebilir.

      Katılım Koşulları

      - 18 yaş veya üstünde olmak
      - Çalışan bir mikrofon ve yüklenmiş Teamspeak 3 programı
      - Direksiyon veya gamepad'e sahip olmak
      - Orjinal AC/PCars/R3E oyununa sahip olmak
      - pTracker uygulamasına sahip olmak zorunludur kullanmayanlar ilk seferinde uyarı alacaktır, tekrarında 1 lisans cezası alarak yarıştan diskalifiye olacaklardır.

      Bilgi

      - Nick kullanımı konusunda ufak bir kuralımız olacaktır. Yarıştaki nicklerimizde isim kullanılması gerekmektedir.
      Örnek Nickler : Mehmet Erdem / [Takım Adı]Mehmet Erdem / Mehmet / Aranel_Mehmet

      - Hafta boyunca sunucuda pist açık kalacaktır. Bu sırada pistte araçları ile en az 20 tur atmamış olanlar yarış günü yarışa katılamayacaklar.
      - Yarış günü sunucuda toplanma 21:00-22:00 saatleri arasında olacaktır

      - Sıralama turları saat 22:20'de başlayacaktır.
      - Sıralama turları 15’er dakikalık 2 seanstan oluşmaktadır.
      - Birinci seansta tüm pilotlar piste çıkar.
      - İkinci seansta Q1'de en iyi zamanı yapan 10 pilot Q2'ye geçme hakkı kazanacak, ilk 10 dışında kalan pilotlar Q1'de elenerek yapmış oldukları süre ile sıralanacaklardır.
      - Q1 - Q2 geçişlerinde dikkatli olmanız ve yöneticilerin direktiflerine dikkatlice uymanız gerekmektedir.
      - Sıralama turları süre tamamlandığında bitecektir.

      -Sıralama turlarının ardından kısa bir mola sonrası yarış başlayacaktır. (2 dakika)
      -Yarışlar formasyon turu ile başlayacaktır lütfen formasyon turu kurllarımızı inceleyiniz.

      - Tüm sıralama turları ve yarışlarda dinamik hava kullanılacaktır.
      -Yarışların tur sayısı pistlere göre değişiklik göstermektedir. Yarış takvimimizden bunu kontrol edebilirsiniz.


      Sürüş Yardımları aşağıdakiler haricinde açık olabilir

      - Traction control: Fabrika
      - Fren yardımı: kapalı
      - Pit yardımı: kapalı
      - Dönüş(steering) yardımı: kapalı
      - Otomatik vites: Fabrika
      - Lastik battaniyesi : açık
      - Sürüş yardımı ayarlarının istenen şekilde ayarlanıp ayarlanmadığını biz lobi ekranında görebiliyoruz. Sürüş yardımı kurallarına uymayanları anında şampiyonadan men edeceğiz.

      Simülasyon Ayarları

      - Lastik yıpranması: açık
      - Araç hasarı: açık
      - Araç performansı: Aynı
      - Çarpışmalar: tam

      Gecikmeli Başlamalar

      - Bir yarış normal saatinden en fazla yarım saat gecikmeli başlayabilir.
      - Yarışın gecikmeli başlamasına sebep olan kişiyseniz bile eğer gecikmişseniz sıralama turuna katılamazsınız.
      - Her takımın şampiyona boyunca yalnız 1 kez bir yarışı geciktirme hakkı vardır.

      Yeniden Başlamalar(restarts):

      - Sıralama turları bitiminden yarışın başlamasına kadar 1 veya daha fazla sürücünün bağlantısının kopması veya bir hata ile karşılaşması uzun zaman kaybına neden oluyorsa (eğer yarışa başlamak için 5 kırmızı ışık yanmışsa yarış başladı kabul edilir),
      - Yarış lideri 5 tur tamamlamadan önce 1 veya daha fazla sürücünün bağlantısının kopması veya bir hata ile karşılaşması uzun zaman kaybına neden oluyorsa,
      - Yarış lideri yarışın %25'lik kısmını tamamlamadan önce 3 veya daha fazla sürücünün aynı anda bağlantısının kopması veya bir çeşit oyun hatası ile karşılaşması,
      - Yarış lideri yarışın %50'lik kısmını tamamlamadan önce 5 veya daha fazla sürücünün aynı anda bağlantısının kopması veya bir çeşit oyun hatası ile karşılaşması,
      - Yarış lideri yarışın %50'lik kısmını tamamlamadan tüm sürücülerin bağlantısı kopuyorsa,
      gibi koşullarda yarışa yeniden başlanır.

      Yarışın Yeniden Başlanmasına karar verildiğinde

      - Sürücüler yeni yarışa katılır ve hareketli başlama(rolling start) gerçekleştirilir. Sürücü sıralamalarının hatırlanabileceği düşünülerek formasyon turu içinde sürücüler sırasını alır ve turun sonunda hareketli başlama ile yarışa başlanır.
      - Sıralama turunda bağlantınız koparsa, yapmış olduğunuz tur zamanı geçersiz sayılır ve yarışa en arkadan başlarsınız.
      - Sürücülerin bundan önce bağlantısı kopmuşsa veya herhangi bir problemi varsa, tekrar yarışa davet edilebilir fakat yarışa en arkadan başlar.
      - Yeniden başlamış yarışın hava koşulları dinamik olabilir.

      Rolling Start Prosedürleri (Formasyon turu)

      -Oyunun ışıkları dikkate alınarak yavaş start alınır.
      -Formasyon turunda bütün yarışçılar tek sıra halinde birbirlerini takip ederler sıralama turlarındaki dizilişlerine göre.
      -Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerinizi korumanız gerekmektedir,
      -Formasyon turu süresince lastik ısıtmak için dalgalanma yapmak, ani hızlanmak-yavaşlamak ve temas yasaktır. Bu yasağa uymayan pilotlar için ceza uygulanacaktır. (Ceza maddesi 14) (Güncelleme 15.07.2016)
      -Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/h ’yi geçmeyecek şekilde en son viraja kadar liderlik eder.
      -Polü alan araç 2.tur için başlangıç çizgisini geçince yarış başlar.
      -Başlangıç çizgisine kadar geçişler yasaktır. Geçen araç kural dışı geçiş yapmış sayılır ve ceza alır. Bir sonraki yarış sıralama turlarına çıkamaz.
      -Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.


      Sürücü Ceza Sistemi

      SimRacersTR Akademi yarışları hariç diğer düzenlenen yarışlar kaza bildirimlerine göre kontrol edilecektir. Yarıştan sonraki gün itibariyle 48 saat içinde Hakem Heyetine kaza bildirmeyen pilotların temasları incelenmeyecektir.


      Bu konuda sizden şunları istiyoruz:

      - Kaza/olayla ilgili ne olduğunun (kendi gözlerinizle) bir tanımı.
      - Nazik ve profesyonel olunuz, eğer sağa sola hakaret ederseniz itirazınız yok sayılabilir.
      - Yapmış olduğunuz kaza bildirimlerinde, sizin bu kazaya/olaya karıştığınızı kanıtlayacak videoyu/görüntüleri hakem heyetine teslim etmek/sunmak zorundasınız.
      - İtiraz size yapılmış ise nazik ve profesyonel bir dilde savunmanızı yapıp hakem heyetinin kararını beklemeniz gerekmektedir.
      - Ceza verildi ve siz de bunun yanlış olduğunu düşünüyorsanız, bir sürücü olarak temyize(karşı itiraz diyebiliriz) hakkınız vardır. Bu durum, ceza meselesini karar için 1 hafta erteler. Bu, avantaj elde etmek için kullanılamaz.
      - Temyiz(karşı itiraz) hakkınızı kullanmak istiyorsanız cezaların açıklanmasını takiben 48 saat içerisinde bildirmelisiniz/başlığa yazmalısınız.

      -YARIŞ KURALLARI-

      Temiz Yarış

      - Sizden tüm yarış boyunca temiz bir şekilde yarışmanızı rica ediyoruz, bu araçlar çarpışan araba değil ve pist üzerinde iki sürücü arasında hiçbir zaman temas meydana gelmemeli. Bunun olmasını önlemek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Yine de kazalar olursa ve kendinizi hatalı hissederseniz, mümkün olduğunda kaza yaptığınız sürücüye eski sırasını geri vermelisiniz. Lütfen bu iyilik size yapılmadığı zaman Teamspeak üzerinden bağırmayınız.
      - Bir aracı kazara yoldan çıkarırsanız ya da kazaya yol açan sorumlu sizseniz, yavaşlamalı ve kazadan etkilenen araçların güvenli bir şekilde önünüze geçmesine izin vermelisiniz. Sadece, kazadan etkilenen aracın sürücüsü size sesli sohbet üzerinden "devam et, sorun değil" diye bildirirse bu kural geçersiz olabilir.
      - Kasıtlı olarak başka bir araca çarpmaya tolerans gösterilmeyecektir ve o sürücü ceza alacaktır.

      Öndeki Aracı Geçme

      - Takip eden araç olarak, öndeki araca temas edilmemesi sizin sorumluluğunuzdadır. Öndeki aracı geçerken çok agresif olmayınız, rakibinize en ideal boşluğu bırakmak zorunda değilsiniz fakat rakibinizi sıkıştırmaya çalışmak agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür.

      Savunma(pozisyon koruma girişimleri)

      - Savunma yapan araç olarak, savunma amaçlı yer değiştirme size 1 kere izin verilir, aşırı yer değiştirmelere (sağa sola hareket, zikzak) ve engellemeye izin yoktur. Takip eden aracı yoldan çıkarmaya zorlamayınız, bu agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür. Takip eden araç sizin yanınızda viraja giriyorsa (hatta takip eden aracın burnu sizden öndeyse), çizginizi temastan kaçınacak şekilde ayarlamalısınız. Rakibinizin yanınızda olduğuna emin olmak için HeliCorsa uygulaması kullanılması önerilmektedir.

      Köşe Kesme(corner cutting)

      - Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.

      Sistemimiz yarış içi oyunun kendi cezaları ve yarış sonrası olarak 2 ceza sisteminden oluşmaktadır.

      Oyun içi cezalar oyun tarafından otomatik olarak verilecektir.
      1. Pist dışından 2 lastik bulunmasına izin vardır. 3. lastiğiniz pit dışına çıktığı anda ceza uygulanır.
      2. Ceza yediğinizde çizginizden ayrılmadan cezanızı ödemeniz gerekmektedir. Pist içinde ani çizgi değişikliği arkadan gelen araçların kaza yapmasına sebep olacaktır.
      3. Yol dışına çıkan araçlar piste geri dönerken tüm sorumluluk piste dönen araçtadır!

      Yarış Sonrası Cezalar
      1.Sunucudaki uyumu bozucu hareketler, sunucu yöneticisini dinlememe.
      (-10 puan cezası)
      2.Sunucuda ve site platformlarında hakaret etme ve ahlaksız söz kullanmak.
      (Yarış içinde ise o yarış puanlarının silinmesi, yarış dışı ise 1 Lig yarışından men, Hakem kurulu kararına göre liglerden ve siteden ihraç)
      3.Yarış devam ederken serverdan çıkmak.
      (Yarışçı yarıştan puan alamaz. Hasarlı aracı varsa pite girerek yarışa devam etmesi gerekmektedir.)
      4.Yarışa mazeretsiz şekilde gelmemek.
      (Bir sonraki yarış pitten start alma ve devam ettirirse diskalifiye)
      5.Pratik ve sıralamalarda pit alanında hız limitini aşmak. (pit asistanı kapalı olan yarışlarda)
      (Yarışa pitten başlamak)
      6.Tüm seanslar içerisinde pit güvenlik çizgisini aşmak. (LÜTFEN VİDEOYA BAKINIZ)
      (10 saniye süre cezası.)
      7.Kasıtlı çarpma.
      (inceleme sonucunda -10 puan ve 60 saniye süre cezası, devam ederse diskalifiye)
      8.Temaslar

      8.1) Viraja kontrolsüz girme ve/veya viraj dışına süpürme (omuz omuza mücadele)
      a) temas yok, mağdur kazayı önlemek için hamle yaptı : hakem kurulu degerlendirmesi sonucu uyari veya sure cezasi verilebilir, ceza da cikmayabilir.
      b) temas var, mağdurun çizgisi bozulmadı : hakem kurulu degerlendirmesi sonucu uyari veya sure cezasi verilebilir, ceza da cikmayabilir.
      c) temas var, mağdurun dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıkmadı fakat
      - kontra veya durmadan spin ile devam edebildi 25 sn
      - spin atıp durdu ve devam etti 35
      d) temas var, rakibin dengesi bozuldu, mağdur pist dışına çıktı durdu
      -devam etti 35 sn
      -pist dışına çıktı durdu, sıra kaybetti veya devam edemedi 35 sn + bir sonraki yarış no qual

      8.2) Arkadan çarpma
      a) frenaj noktasında öndeki araca çarpmak
      -öndeki aracın çizgisi bozulmadı 20 sn
      -öndeki aracın çizgisi bozuldu, pistten çıkmadı devam etti 30 sn
      -öndeki aracın çizgisi bozuldu pistten çıktı 40 sn
      -öndeki araç pistten çıktı sıra kaybetti veya devam edemedi 30 sn + sonraki yarış no qual
      b) a maddesinin haricindeki arkadan çarpmalarda
      -öndeki aracın çizgisi bozulmadı uyarı
      -öndeki aracın çizgisi bozuldu pistten çıkmadı 20 sn
      - öndeki araç pistten çıktı 30 sn
      - öndeki araç pistten çıktı sıra kaybetti veya devam edemedi 30 sn + bir sonraki yarış no qual
      c) 1 yarışta aynı cezayı 3 defa alan pilot sonraki yarışın ilk turunda pitten geçme cezası alır.


      8.3) Lagdan dolayı oluşan her kazada sorumluluk lag sahibi pilottadır. Yukarıdaki kurallar buna göre uygulanır.
      8.4)Ek açıklamalar:
      1) Tüm bu durumlar kapsamında, sucu işleyenin mağdura ayni tur içinde yer vermesi durumunda sure cezaları hakemler tarafından bir minimum veya maksimum sinir olmaksızın düşürülebilir. Bu madde sonucu oluşacak yeni cezalar itiraza açık değildir.
      2) Mağdur pilotun devam edememesinden kasıt aracın motorunun biterek veya aracın bir yükseltiye takılarak askıda kalması durumudur. Mağdur pilotun kendi inisiyatifiyle yarıştan çıkması bu kapsamda değerlendirilmez.
      3) Yukarıda yazan tüm durumlarda (mağdurun yarış dışı kalması hariç) mağdurun o tur içinde yaşadığı her sıra kaybı için temel cezaya 10 saniye sure cezası eklenir. Temel ceza ile birlikte bu sure maksimum 60 saniye olacaktır

      9.Diğer oyunculara kasıtlı zarar verecek girişimler.
      (inceleme sonucunda yarıştan diskalifiye, devam ederse ligden ihraç)
      10.Yolda hak ihlali (mavi ve sarı bayraklara uymamak).
      (Mavi bayrak ihlali 20 saniye süre cezası, sarı bayrak ihlali 40 saniye süre cezası. Sarı bayrak ihlali sebebiyle kaza oluşursa kasıtlı çarpma kuralından işlem yapılır.)
      11.Agresif olarak sürücülere zor anlar yaşatmak (üstüne kırmak), düzlükte arkadaki aracı engellemek. (Öndeki aracın tek hamle hakkı vardır. Birden fazla yapılan hamle nedeniyle cezalar uygulanır.)
      (Hakem incelemesinde olayın sonuçlarına göre 5 saniye ile 30 saniye arası süre cezası, eğer sık yaşanıyorsa bir sonraki yarış için yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
      12.Hasarlı otomobille, pistte tehlike yaratarak devam etmek.
      (İnceleme sonrası kural ihlaline göre süre ya da bir sonraki yarış için yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
      13.Formasyon turunda sırasını korumayan sürücü bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz. Tekrarında katıldığı yarıştan puan alamaz.
      14.Formasyon turunda lastik ısıtmak için dalgalanma, ani hızlanma-yavaşlama ve temas yapmak yasaktır.
      (İnceleme sonrasında pilot ilk kez yapıyorsa uyarı alır. Tekrarında bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz. Ani hızlanma-yavaşlama ve slalom nedeniyle kazaya sebebiyet verirse bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz ve ilk turun sonunda pitten geçme cezası alır. Cezaya uymayan pilot yarıştan diskalifiye olacaktır.)
      15. Hakemler yarış düzenini bozan ve kurallara uymayan pilotlara No-Q cezası uygulama hakkına sahiptir.
      16. Aynı yarış içinde alınan 3 uyarı cezası 30 saniye olarak değerlendirilecektir.
      17. -Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/h ’yi geçmeyecek şekilde en son viraja kadar liderlik eder.
      (İnceleme sonrası 130 km/h 'yi geçtiği tespit edilirse ilk kez yapıyorsa uyarı alır. Tekrarında bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz.)
      18. Qual'de kazanılan sıra ne olursa olsun herhangi bir problemde sürücü yarışa pitten başlamak zorunda kalırsa, start verildikten sonra yarışa en son araç geçtikten sonra dahil olmak zorundadır aksi taktirde yarıştan men edilir.
      19. Piste kontrolsüz dönen pilotlar 30 SN ceza alırlar. Kontrolsüz dönüşleri esnasında temas yaşanırsa + NO QUAL cezası hakem heyeti tarafından temasın durumuna göre eklenir.

      Not 1: Hakemler uygun gördüğü taktirde kurallarda yazmayan cezalar verebilme inisiyatifine sahiptirler.
      Not 2: Süre ihlalleri yarış sonunda pilotun yarış zamanına eklenerek uygulanır.sıralama turuna katılmama cezası alan pilot cezayı aldıktan sonra katıldığı ilk yarışta bu cezayı uygulamayıp sıralama turlarına katılırsa o yarıştan diskalifiye edilir.
      Not 3: 30 dakika ve altındaki sürelerde tamamlanan yarışlar için kurallarımızda yer alan ceza maddelerinin süre hesaplaması %50 olarak hesaplanacaktır.
      Not 4: İlk turda yaşanan temaslarda cezalar x2 olarak uygulanacaktır. (Güncellenme Tarihi 13.07.2019)

      Sıralama Turları Etiği

      - Sıralama turlarında, piste tur zamanı yapmaya çıktığınızda, pistte boşluk bulmak sizin kendi sorumluluğunuzdur. Tur zamanı yapan bir araç, arkasından yaklaşan daha hızlı bir araca yol vermek zorunda değildir. Pistte arkanızı kontrolden bağımsız bir sürücü olarak, bir araç sizi geçebilir, zaten kasıtlı engellemeye izin verilmez.

      Yarış Etiği

      - Tüm sürücüler yarış boyunca sunucuda bulunmayı kabul eder.
      - Yarış süresince konuşmak yasak değildir, fakat konuşmalarınızı yarışa uygun şekilde sınırlandırmanızı rica ediyoruz. Örneğin "Boundless'in kim olduğu" hakkında konuşmak uygun değildir.
      - Biz anlıyoruz ki yarış boyunca kazalar olabilir ve bu da yarış düzeninizi bozabilir, fakat biz kazadan sonra toparlanıp devam etmenizi ve bunu yarış bitiminde tartışmanızı rica ediyoruz.
      - Lütfen söz konusu kazayı yarış anında aşırı tartışmayın, çünkü bu hem diğer sürücülerin dikkatini dağıtır hem de devamında özel meselelere girilebilir, bunu yaparsanız cezalandırılırsınız.
      - Çok konuşan sürücüler, pozisyonunu geliştirmeye odaklanmış sürücülerin dikkatini dağıtabilir ve yarışlarını tehlikeye sokabilir. #