Endurance Yarış Günlükleri2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Takvim, resmi ve test yarışları ile ilgili bilgiler

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Sıralama dizilimi

1 Ersan Yilmaz
2 Ahmet TOKMAK
3 Semih Emre
4 Serkan Kaplan
5 Engin Berkan
6 Mehmet Ugur
7 Taner Selvi
8 Berke Gabriel Bonacina
9 Ozan Ulkugil
10 Cagatay Korkmaz
11 Serkan Yalniz
12 Levent Ipek
13 Necdet Terzioglu
14 FIRAT SAN
15 Onur SUZEN
16 Ahmet Turp
17 Resat Erarslan
18 Ertekin DAL
19 Dogan Senturk
20 Furkan Ozcan
21 Kemal Cetinkaya
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Boundless »

sensei yazdı:Qualinin replayi upload edebilirmisiniz?


qual replay
Kullanıcı avatarı
AirborneTR
Mesajlar: 168
Kayıt: 08 Eyl 2017, 11:26
Ad: Levent
Has thanked: 103 time
Been thanked: 67 time

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen AirborneTR »

Discordda bahsedilmişti buradan da ben belirteyim. 10 dk sıralama turları için bence yetersiz kaldı. Artırılsa güzel olur. Bu ligde sıralamalar için ayrı bir gün ayrılmış, sıralamalar 1 saat olsa, ilk 30 dk GT3 sonraki 30 dk P2 olsa ne kadar rahat güzel olur nacizane fikrim. 30 dk süre olsa kimse seans başlar başlamaz piste hücum etmez.

40 gridlik pist bende biraz takılmalara yol açıyor. Bilgisayarım eski ondan kaynaklı olabilir. Takılmalar genelde sunucuya ilk bağlandığım zaman ve ilk bir iki turumda oluyor. İlk turlardan sonra daha nadir oluyor çok rahatsız etmiyor ama sıralamardan önceki antrenman seansında biraz uzun süreli bir takılma oldu rouge da duvara tosladık. Bu konuda beni çok baz almanıza gerek yok tabi, dediğim gibi bilgisayarım eski, ama yine de not olarak buraya düşeyim.

İki de sorum var. Biri rolling start konusunda. Daha önce hiç rolling start almadığım için biraz da acemisiyim. Eminim benim gibi ilk kez rolling start alacak pilotlar vardır. Anladığım kadarıyla start için bir nokta belirlenecek. Diyelimki spa için bus stop şikanı belirlendi start noktası olarak. Birinci araç bu start noktasından geçtikten sonra yarış tüm pilotlar için başlamış olacak mı? Yani 1. araç belirlenen start noktasından geçti diyelim, arka sıralardaki araçlar hızlanmaya ve birbirlerini geçmeye başlayabiliyorlar mı, yoksa onlar da start noktasından geçmeyi bekleyip ondan sonra mı hızlanıp birbirlerini geçebilecekler?

İkinci sorum da P2 araçlarin geçisi konusunda. GT3 pilotları P2'ye geçilirken gaz kesmek zorunda mı? Yoksa tamamen kendi temposunda ve çizgisinde devam edip, arkadaki P2 aracının farkında olması yeterli mi. Bunu neden soruyorum, çünkü antremanlarda gördüğüm kadarıyla P2 araçları virajlarda zaten geçiş yapamaz, o kadar fark yok. Virajda biz çizgimizi koruduğumuz sürece P2 aracı viraj çizgisi dışından bizi geçecek kadar hızlı değil. Uzun düzlüklerde sorun yok, biz gaz kesmesek bile rahatça geçer. Ama kısa düzlüklerde sanki çok da rahat geçiş yapamıyor gibime geldi, viraj çıkışı gaza yüklenildiğinde hızlanma sırasında GT3 ve P2 arasında aman aman bir fark yok gibi ve antrenman seanslarında bu gibi kısa düzlüklerde gaz keserek yol verdim. Yarışta da kısa düzlüklerde arkamıza P2 aracı geldiyse, gaz kesmemiz gerekir mi? Yoksa yarış tempomuzda devam edebilir miyiz?
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Frtsan »

Uzun süreli sıralamalara kesinlikle katılıyorum. Çok daha güzel olur. sıralama turu günü de ayrı bir heyecan haline gelir. Bu şekilde 10 dk da her şey olup bitiyor bir anda.

Örneğin GT3 araçları için "turu tamamlayın pite dönün" çağrısı yapıldıktan sonra ciddi sıra kaybettim. Bu konu discord da da konuşuldu sanırım. Bu çağrıdan sonra yeni tura başlayıp derecesini geliştiren çok pilot oldu. sıralama yerine kısa süreli iki practice seansı yaparsak zaman kontrolü daha rahat olur diye düşünüyorum. İki qualifing yapılamasa da iki practice ard arda yapılabiliyor sonuçta.

Uzun soluklu takılma Ptracker kaynaklı olabilir. Ara sıra biz de yaşıyoruz. bunu önlemek için çakışan ve kullanılmayan tüm pluginleri options tan kaldırmak gerek. yanlarındaki tikleri kaldırmaktan bahsediyorum. Timing appler çakışıyormuş sanırım. yarış içinde plug inler kapansa da arka planda çalışmaya devam ediyorlar. bu sebeple oyunun menüsünde ayarlar bölümünden tikleri kaldırmak daha sağlıklı olacaktır.

Rolling start hakkında mehmetin bahsettiği kurallardan anladığım kadarıyla start finiş çizgisini geçene kadar önümüzdeki aracı geçemiyoruz. ama tabi düzlüğe çıkan virajda herkes gaza yüklenecektir. öndeki aracın hava koridorunu yakalayıp çizgiyi geçtikten sanra ilk viraja girerken geçiş yapabilirsin. ancak start finiş çizgisinden önce geçecek gibiysen gaz kesmen gerekebilir. yanlışım varsa yönetim bilgilendirmeyi yapacaktır.

P2 araçları için gaz kesmeye gerek yok. ancak arac viraja girerken aracın geçiş yapacağı iç çizgiyi kapatmamak gerekli. defansif çizgi kulanılmadığı sürece yarış çizgisinde gitmek gerekli. p2 aracı viraja burnunu soktuysa geçişine zorluk çıkartacak hareketlerden kaçınmak gerekli. düzlüklerde zaten hızlıca geçiyorlar. ancak kısa düzlüklerde yetişemedilerse p2 araçları uzun düzlüğü ya da viraj girişini beklemek zorunda. Bizim için konsantrasyonu sağlamak bu durumda zor olacaktır.
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Boundless »

AirborneTR yazdı:Discordda bahsedilmişti buradan da ben belirteyim. 10 dk sıralama turları için bence yetersiz kaldı. Artırılsa güzel olur. Bu ligde sıralamalar için ayrı bir gün ayrılmış, sıralamalar 1 saat olsa, ilk 30 dk GT3 sonraki 30 dk P2 olsa ne kadar rahat güzel olur nacizane fikrim. 30 dk süre olsa kimse seans başlar başlamaz piste hücum etmez.

40 gridlik pist bende biraz takılmalara yol açıyor. Bilgisayarım eski ondan kaynaklı olabilir. Takılmalar genelde sunucuya ilk bağlandığım zaman ve ilk bir iki turumda oluyor. İlk turlardan sonra daha nadir oluyor çok rahatsız etmiyor ama sıralamardan önceki antrenman seansında biraz uzun süreli bir takılma oldu rouge da duvara tosladık. Bu konuda beni çok baz almanıza gerek yok tabi, dediğim gibi bilgisayarım eski, ama yine de not olarak buraya düşeyim.

İki de sorum var. Biri rolling start konusunda. Daha önce hiç rolling start almadığım için biraz da acemisiyim. Eminim benim gibi ilk kez rolling start alacak pilotlar vardır. Anladığım kadarıyla start için bir nokta belirlenecek. Diyelimki spa için bus stop şikanı belirlendi start noktası olarak. Birinci araç bu start noktasından geçtikten sonra yarış tüm pilotlar için başlamış olacak mı? Yani 1. araç belirlenen start noktasından geçti diyelim, arka sıralardaki araçlar hızlanmaya ve birbirlerini geçmeye başlayabiliyorlar mı, yoksa onlar da start noktasından geçmeyi bekleyip ondan sonra mı hızlanıp birbirlerini geçebilecekler?

İkinci sorum da P2 araçlarin geçisi konusunda. GT3 pilotları P2'ye geçilirken gaz kesmek zorunda mı? Yoksa tamamen kendi temposunda ve çizgisinde devam edip, arkadaki P2 aracının farkında olması yeterli mi. Bunu neden soruyorum, çünkü antremanlarda gördüğüm kadarıyla P2 araçları virajlarda zaten geçiş yapamaz, o kadar fark yok. Virajda biz çizgimizi koruduğumuz sürece P2 aracı viraj çizgisi dışından bizi geçecek kadar hızlı değil. Uzun düzlüklerde sorun yok, biz gaz kesmesek bile rahatça geçer. Ama kısa düzlüklerde sanki çok da rahat geçiş yapamıyor gibime geldi, viraj çıkışı gaza yüklenildiğinde hızlanma sırasında GT3 ve P2 arasında aman aman bir fark yok gibi ve antrenman seanslarında bu gibi kısa düzlüklerde gaz keserek yol verdim. Yarışta da kısa düzlüklerde arkamıza P2 aracı geldiyse, gaz kesmemiz gerekir mi? Yoksa yarış tempomuzda devam edebilir miyiz?


İlk mesajdaki açıklamaları okursanız sorularınıza cevap bulacaksınız. Detaylı bir şekilde anlatıldı zaten. Start noktası pistin start finish noktası düzlükte hızlanmaya başlayıp çizgiyi geçtikten sonra önünüzdeki aracı geçebilirsiniz. P2 araçlarına gt3 araçlarının defans yapması yasak. P2 araçlarının düzlük hızları GT3 ler ile hemen hemen aynı ama virajlarda dediğin gibi aynı değil virajlardada çok rahat bir şekilde geçebilir fakat arkanıza yanınıza bir araç geldiğinde çizginizde şeridinizde kalmanız lazımki yanınızdan geçebilsin. Geçişlerde yol vermek için sağ sola kaçmayın yanınızdan rahat bir şekilde geçip gideceklerdir zaten. En önemlisi bu tahmin edilebilir olun
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Boundless »

Arkadaşlar sıralama herkesin rahat rahat en iyi süreyi yapabileceği bir seans değildir. Ne kadar kısa ve zorlu olursa o kadar sürpriz podyum ve sıralama olur. Stres altında en zor koşulda atabildiğiniz en iyi turu atmanız gerekiyor. Mesela ben antrenmanlardaki süremle aynı döndüm ilk 3 içinde yer alabilecektim. Sıralamadan sonra 2 tur attım ve rahat bir şekilde ilk 3 e girebiliyordum. Sıralamada değil antrenman seanslarında çalışmanız lazım ve stresi yenip en iyi turu atmanız laZım.
Sıralamaları uzun tutarsak zaten antrenman seansı dizilişinden garklı birşey çıkmaz ortaya.
Kullanıcı avatarı
Ahmet Tokmak
Mesajlar: 155
Kayıt: 13 Ara 2016, 11:01
Ad: Ahmet Tokmak
Konum: Şanlıurfa
Has thanked: 53 time
Been thanked: 84 time
Yaş: 38

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Ahmet Tokmak »

Rolling startta 1. Nin nerde oldugu veya ne zaman basladigi cok onemli degil. Siz onunuzdeki araca odaklanacaksiniz. Onunuzdeki arac ne zaman gaza yuklenirse siz de ozaman baslarsiniz lakin 1 kurali ihlala etmemek kaydiyla. O da start finish cizgisini gecmeden onunuzdeki pilotu gecemezsiniz. Yanlislikla gecerseniz ilk viraja gelmeden hemen yol verirseniz oyle saniyorum hakemler de ceza vermezler.

Yol verme konusunda sahsi fikrim gt ler bence cizgilerini bozmasinlar. Sonucta ayri klasmanlarda yarisiyoruz onlardan hizli arac kullanmamiz onlara tur bindirecegimiz zaman yavaslamalarini gerektirmemeli. P2 araci viraj cikislarinda zaten baya fark atiyor.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen Taner »

Dünkü Spa test seansında maalesef çok amatörce olaylar meydana geldi. Bunlara kesinlikle müsamaha gösterilmeyecek, sohbet ekranı mümkünse yasaklanacaktır. Simracerstr'nin bu konuda tavrı kesin ve nettir. Forum kurallarında da açıkça belirtilmiştir. Bunlara uymayan veya uymak istemeyen pilot veya takım sahipleri lütfen sezon başlamadan takımlarını ya da koltuklarını teslim etsinler. Simracerstr'de yarışmak isteyen herkes kurallara eksiksiz uymak zorundadır. Bu çok nettir ve müsamaha gösterilmeyecektir.
Bunların altını bir kez daha çizdikten sonra sıralama konseptine gelelim. Sıralama konsepti Engin'in de bahsettiği gibi geniş bir zamana yayılması pek uygun değil. Burada pilotlar önlerindeki ve arkalarındaki boşlukları kontrol edip çıkabilirler. Böylece hiç bir sorun yaşamadan 4-5 tur atar ve bu iyi bir zaman turu atmak için de yeterli bir süredir. 6 saatlik WEC yarışlarında bile klasmanlar 15'er dakika tur atıyorlar.
Hareketli başlangıç konusunda prosedür net. Tek sıra halinde dizilineceği ve belirlenen virajı geçince yarış başlayacağı için öncesinde geçiş yapmak kural dışı kabul edilir. Böylece bunu yapan pilot ceza alır.
Klasman geçişlerinde esas olan geçişi zorlaştırmamaktır. Bu hem GT hem de P aracına zaman kaybettirir. GT aracını çizgisini bozmadan az biraz erken gazdan çeker P aracı da biraz sabırlı olursa süre kaybetmeden geçiş olur. Frenaj öncesi GT aracı şeridini belli etmeli, içte kaldıysa içte, dışta kaldıysa dışta kalır. Frenajda yön değiştirirse kaza kaçınılmaz. Çokluklasman yarışlarında tecrübesi olmayanlar özellikle antrenman seanslarına bol bol katılsınlar. P2 aracı arkanızda belirince kesinlikle paniklemeyin. Eğer S virajdaysanız akıllı bir P pilotu hamle yapmaz çünkü GT aracının orada çizgi değişikliği yapamayacağını bilir ve risk almaz. Normal yavaş geçilen bir viraja gelirken dışarı açılırsanız P aracı içeriyi alıp aero farkıyla rahat dönerken GT aracıda dışarıdan apeksi tatlı bir frenle döner. Böylelikle herkes mutlu ve mesut olur. : )
Bu hafta genel bir toplantı yapacağız. Özellikle pilotlar da bu toplantıya katılmalı.
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen diabolus79 »

Siralamalarla alakalı ben de bir şey söylemek istiyorum, ilk çıkan klasmana ayrılan süre dolduktan sonra chat ekranıyla pite çağırmak yerine direkt servera restart atılıp diğer klasman pilotları yeniden servera girip kendi sıralama turlarını atsalar daha iyi olacak. Böylece ekstra atilan turlar, diger klasmanla beraber piste çıkmalar yaşanmayacaktır.

Zaten siralamalar yaristan ayrı gunde oldugundan atıyorum 21:00'de bir klasman çıksa 10 dk sıralama sürüp restart atılsa 21:15 veya 21:30 da diğer klasman için sıralama yapilabilir.
Kullanıcı avatarı
macityusuff
Mesajlar: 88
Kayıt: 04 Eyl 2016, 13:48
Ad: Yusuf Macit
Has thanked: 31 time
Been thanked: 39 time
Yaş: 30

Re: 2.Resmi test haftası-Spa 25-28 Kasım 2017

Mesaj gönderen macityusuff »

Selam, yoğunluktan dolayı sıralama seansına katılım fırsatı bulamadım yarışta 22. Sırada başlayabilmem mümkün mü? Kurallara karşı bir durumsa belirtmekten çekinmeyin katılmayabilirim :)
Lost But Won
Cevapla

“Endurance Yarış Günlükleri” sayfasına dön