Prestij SerisiPrestij serisi yarış ve organizasyon kuralları

Tek kupalık prestijli yarışlar

Moderatör: Moderatörler

Kilitli
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Prestij serisi yarış ve organizasyon kuralları

Mesaj gönderen Taner »

Platin ligde uygulanacak yarış ve organizasyon kurallarına bu sayfadan ulaşabileceksiniz. Sitenin etik genel kuralları her seride olduğu gibi burada da geçerlidir. Öncelikle bu kuralları buraya tıklayarak okuyunuz.

Organizasyon kuralları ve uygulamaları:

- Prestij Serisi 2018 yılında RFactor 2 simülasyonunda yapılacaktır.

-Organizasyondaki her yarış bir şampiyona olarak değerlendirilir ve derecelerine göre kupalarla ödüllendirilir.

-Yarışlar pilot lisans puanına olumlu olarak iki misli, olumsuz olarak normal etki eder.

-Yarışılacak araçlar yönetim tarafından belirlenip yarış öncesi Platin Lig takımlarının seçimine sunulacaktır. Araç seçimi ile ilgili kurallar her yarışta farklılık gösterebilir.

-Her takım istediği aracı seçmekte özgür olup, klasman içinde tek model araç kullanmak zorundadır.

-Organizasyon süresince Platin lig takımları yarışma hakkı elde etmiştir.

-Takımlar için araç limiti her yarış öncesi belirtilecektir.

-Araç numaraları, takımların sezon sonundaki başarısına göre en üstten aşağı doğru öncelik hakkıyla takım sahipleri tarafından belirlenir. GT araçlarının numaraları yüzler hanesi ile başlamak zorundadır.
* İlk sezon Prototip araçlarda 1-2-3 numaralar, GT araçlarında da 101-102-103 numaralar kullanım dışıdır.

-Takım puanları, takımın pistteki en az 2 veya daha az, en fazla 4 aracının yarış bitiriş puanları olarak hesaplanacaktır. Olası 5 ve yukarı araç sayılarında, en iyi sonucu alan 4 takım aracının puanı baz alınacaktır. Puanlamalar klasmana göre yapılacaktır.

-Yarışa katılacak pilot kadroları takımların kendi tasarrufunda olup, turnuva sırasında yapılacak pilot değişimleri yönetime bildirilmek zorundadır. Bildirimi yapılmamış pilottan dolayı doğacak aksamalar tamamen takımın sorumluluğundadır.

-Pilotların lisansları araçlarına uygun olmalıdır. Dışarıdan alınacak pilotlar için referans sistemi uygulanabilir. Bundan yararlanmak isteyen takım sahipleri yönetime başvurabilirler.

-Takımlar her yarış en az 1 araç piste çıkarmak zorundadır. En az bir araç piste çıkaramayan takım uyarı alacaktır. İkinci defa aynı durumun tekrarında herhangi bir uyarı yapılmadan takımın turnuvadan men edilmesi yönetimin tasarrufundadır.

-Organizasyon sırasında yönetim, bütün pilotların yüklemesi gereken uygulamaları bildirecektir. Bu uygulamaların düzgün çalıştırılmamasından dolayı seanslarda ( sıralama ve yarışta dahil ) pilotların aldığı sonuçlar geçersiz sayılabilir. Bunun için hiç bir istisna olmayacaktır. Uygulamaları yüklememekte veya düzgün kullanımını sağlamamakta direnen pilot takım sahibinin onayı alınmadan turnuvadan men edilecektir.

-Yarış haftası üç antrenman, bir sıralama, bir de yarış seansı şeklinde yapılacaktır. Her takım en az bir aracını antrenman seanslarının bir tanesine çıkarmak zorundadır. Bu kuralı uygulamayan takım sıralama seansından men edilecektir.

-Turnuva süresince takımların kazandığı ödüller takım sahiplerine iletilecektir. Ayrıca pilotlar klasmanında kazanılan ödüller ise pilotlara iletilecektir.

-Herhangi bir sebepten dolayı ligden men edilen bir takım veya pilot hiç bir surette ödül talep edemez.

-Takımlar yapacakları bağışları sezon öncesinde yapabilirler.

-Yarış başı belirlenen ödüller periyodik olarak takım ve pilotlara iletilecektir.

-Kişisel oluşan teknik hatalar pilotun sorumluluğundadır. Bu gibi durumlar kronik hale gelir ise yönetim pilotun yarışlara katılmasına izin vermez ve takım sahibini uyarır.

Yarış Kuralları:

-Sıralama turları yarış içeriğine göre ilgili başlıkta belirtilir.

-Sıralama seansları pist uzunluğuna göre değişkenlik gösterebilir. Bunun bilgisi her yarış öncesi verilecektir.

-Hareketli başlangıç olan yarışlarda formasyon turuna en önde başlamayı hak eden araç liderlik eder. Hızı en fazla 150 km/s olmalıdır. Tek sıra halinde dizilerek hareketli başlama uygulaması yapılacaktır.

-Tempo aracı belirlenen virajı geçince yarış başlayacaktır. Bu viraj her yarışta belirtilecektir. Başlangıç/Bitiş çizgisini geçmeden geçiş yasaktır

-Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerinizi koruyun.

-Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.

-Çoklu klasman yarışlarında klasman arası geçişlerde çok dikkat edilmek zorundadır.

-Alt klasmandaki araç geçişi zorlaştıracak hareketlerden kaçınırken, geçiş yapacak araç ise uygun geçiş anını kollamak zorundadır.

-Hızlı klasmandaki aracın geçiş üstünlüğü yoktur. Ama yavaş klasmandaki araç bu zorunluluğun olmadığını bilip hızlı klasmandaki aracın geçişine engel olacak hareketlerden kaçınmalıdır. Yavaş klasmandaki aracın savunma yapması yasaktır.

-Geçiş sırasında, özellikle hızlı klasman aracı yaklaşırken, yavaş klasmandaki araç kesinlikle işleri kolaylaştıracağım diye yön değiştirmemelidir. Aksine bu kazaya sebep olur. Çizginizi koruyun.

-Geçiş yapacak araç selektörlerini kullanabilir. Bu kullanım çok uzak mesafeden sürekli olarak değil, uygun mesafeye gelince bir kaç kez yapılabilir. " Ben geliyorum, yolu aç " tarzında selektör yapıp yol istemek yasaktır.

-Mavi bayrak kuralına uymayan ve geçişi yapacak araçla mücadele etmeye çalışan araç hiç bir bahane kabul edilmeksizin diskalifiye edilip, takım sahibi uyarılacaktır. Gerekli görüldüğü takdirde sonraki yarışlardan men edilecektir.
*Bu kural klasmanlar arası geçişlerde yukarıdaki kurallara uyan araçlar için geçerli olmayıp sadece klasman içi mavi bayraklarda geçerlidir.

-Yavaş klasmandaki araç sürekli aynasını kollamak zorundadır.

-Geçiş sorumluluğu hızlı olan klasmandadır.

-Yarış süresinin % 75'ini tamamlayan araç yarışı tamamlamış sayılır.

-Yarışın % 50'lik kısmı geçildikten sonra sunucuda herhangi genel bir teknik arıza oluşursa, yarış o anki sıralamada tescil edilir. Doğru sıralama bilgisi olmadığı takdirde tekrar veya iptal edilir.
Kilitli

“Prestij Serisi” sayfasına dön