AC Araç ModlarıAssetto Corsa'da Skin (Giydirme) Nasıl Yapılır?

Bu bölümde araç modlarını paylaşabilirsiniz

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan

2019 İkinci 2017 Şampiyon
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 2380
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ödüller: 2
Ad: Mehmet
Edilen teşekkür: 176 kez
Alınan teşekkür: 658 kez
İletişim:

Assetto Corsa'da Skin (Giydirme) Nasıl Yapılır?

Mesajgönderen Aranel Ciryatan » 01 Oca 2018, 13:38

Ertekin'e ( @sensei ) bu güzel doküman için teşekkür ederiz.


AC (Assetto Corsa) de skin Nasıl Yapılır?
1.AC de kişisel skin yapmak için önce kendi skin klasörümüzü yapmamız gerekiyor.
Bunun için;
A: ilgilendiğiniz araç klasöründe skin klasörüne geliyorsunuz ve burada mevcut skinlerden birini (genelde ilk klasörü) copy/ past yaparak kendi skin klasörünüzü oluşturuyorsunuz
Resim

ve adını istediğiniz gibi yapıyorsumuz
Resim

B: ardından bu klasöre girerek, "ui_skin.json" yazan dosyayı sağ tıklayıp (1) "edit" diyorsunuz ve (2) görün yerleri kendinize göre düzenliyorsunuz
Resim

Resim

C: Bu belgeyi kayıt etmek için sol üstteki menuden "save as" diyorsunuz ve açılan pencereden utf-8 kodu seçerek kayıt ediyorsunuz.
Resim

D: Skin düzenlemekerini anıdna görebilmek için Content manager indiriyoruz.
https://drive.google.com/uc?export=down ... 1BqZno1ckk
burdan indirebilirsiniz.
E: Content manager ı direk documents içinde assetto corsa klasörüne veya istediğiniz herhangi bir yere koyabilrsiniz.Açtığınızda eğer bulamazsa AC klasörünü sorar, açılan pencerede yol olarak gösterirsiniz

2. aracın psd sini bilgisayarımzda buluyoruz;
\\SteamLibrary\steamapps\common\assettocorsa\sdk\dev\skin_templates\rp_ferrari_488_GT3
skin_00 olan aracın boyası ve etiketlerinin olduğu dosya olacak

3. bu dosyayı PSD veya Gimp ile açıyorsunuz
Resim

4. 2 numaradan aracın rengini ayarlayabilirsiniz
Resim
5. 1 numaradan da koyacağınız yazıların tam olarak nerelere geldiğine dikkat ediyorsunuz
6. araç açılmış bir vaziyette parçalar halinde olduğu için; mesela çamurluktan kapıya geçen yazı veya resimlerde karşılık parçada aynı hizaya gelmesini sağlamak için ızgara sayesinde ayarlayabilirsiniz

7. Hazırladığınız dosyayı kaydederken ferrari klasörüne skin_00.dds ve dxt5/dxt3 olarak dosya tipi ile kayıt etmeniz gerekiyor.
8.Dosya kaydı yapmadan önce değişklikleri görebilmek için "Content Manager" a veya kısayoluna tıklıyoruz
9. CM açtıktan sonra sağ üstte menüden "content" yazan yerden aracınızı buluyorsunuz
Resim

11. Aracımızn olduğu skin klasörüne sağ tılayıp açılan menuden "open custom showroom diyoruz
Resim

12. Aracımımz yeni bir pencerede açılıyor, tabi henüz boyamadığımız için kırmızı görünüyor
Resim

13. resim işleme programızda oluşturduğunmuz "skin_00.dds" dosayamızı kendi skin kalsörümüze uygun koşullarla (1) (2) (3) export ediyoruz
Resim
Resim

14.ve aracımız arka plandaki ekranda kayıt ettğimiz skin şeklinde görünüyor
Resim

15. denk gelmeyen yerleri inceleyip tekrar resim işleme programında gerekli düzeltmeleri yapıbilirsiniz
16. araç oluştu genel görüntüsü için CM de ki skinimize tekrar sağ tıklıyoruz "update preview" tıklıyoruz ve CM bizim için yeni bir öngürünümresmi oluşturuyor
Resim

17.skin iconumu düzenlemek için de icona sağ tıklayıp "generate livery" tıklıyoruz ve yine CM bizim için yeni bir icon oluşturuyor
Resim
Resim

18. Ön cam için banneri için: aracın skin psd sini aldığımız yerdeki "EXT_glass_sponsor" dosyasını (488 için) (her aracın ki farklı olabilir) açıyoruz, veya varsa doğrudan skin klasörü içindekini açabilirsiniz.
Resim

19. Gerekli düzenlemeyi yapıp , skin kaydettiğimiz gibi dds. olarak export ediyoruz.
Resim
Resim
Resim
Resim

20. Yaptığınız değişikliklerin preview de görünmesi için CM de icona sağ tıklayıup "update preview" diyoruz.
Resim
Resim


The World is Mine!

“AC Araç Modları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir