Sim Racing DonanımlarıDişli mi, kayışlı mı?

Sim Racing donanımları hakkında her şey.

Moderatör: Moderatörler

Echnaton
Mesajlar: 106
Kayıt: 13 Mar 2017, 01:09
Ad: Çetin Budak
Konum: İstanbul
Has thanked: 21 time
Been thanked: 23 time
Yaş: 49

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen Echnaton »

aynı direksiyon bende de var.... Direksiyonun firmware'ini update ettiniz mi? firmware versiyon kaç? onu update edince çözülür sorunların büyük bölümü....
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen Boundless »

arfyilmaz yazdı:
Boundless yazdı:
arfyilmaz yazdı:
Boundless yazdı:
arfyilmaz yazdı:Fanatec 911 GT2 direksiyonum var , T300 tarzı kayışlı bir direksiyon bakıyordum da genel de herkes öncelikle pedal olayına dikkat çekmiş. Acaba direksiyondan önce t3pa tarzı bi pedal mı alsam bilemedim şimdi.


Pedal olarak logitech yada t3pa pro alabilirsin. Tabiki fanatec v3 alsan ömürlük olur ama fiyatı biraz tuzlu :). Bu arada GT2 de ClubSport metal fanatec pedal yokmuydu onlarda başarılı aslında. Birde GT2 de kayışlı sistem olması lazım.


Evet aslında tek kayışlı bir sistem kullanıyor.Ancak çift kayışlı T300- T500 gibi birşeye mi geçsem ya da aç gözlülük etmesem mi bilemedim. Windows 10 da bir türlü düzgün çalıştıramadım hep bi sıkıntı çıkarıyor.Sırf bunun yüzünden harddiskte bölüm oluşturdum win7 kurdum dual os kullanıyorum. Pedal olarak logitech G25 pedalı var ve malesef dün fanatec orjinal H shifter bozuldu kafasına göre vites gösteriyor .Elimde squental kaldı bir tek. Elimde eskiden kalan G25 vites var olmadı onu zorlicam . Bir de nedense özellikle araba durduğu yerde , stop etmemişken bile direksiyonu çevirmek imkansızlaşıyor. Hidrolik olmayan eski tip araçlar gibi tepki veriyor biraz hareket edip 5-10 km hıza çıktığımda yumuşuyor.


Yeni sisteme geçmek yazılım uyumsuzluklarını çözmek için doğru bir tercih olabilir. Dururken direksiyonun sertleşmesi soğru bir tepki oyun ayarlarından kapatabiliyor olman lazım ama :)



Dururken direksiyonun sertleşmesinden kastım baya bildiğin nerdeyse hiç dönmemesi . Bu bahsettiğim durma pozisyonu da araç stop etmemişken , mesela spin atmışken ancak ayağım debriaja basılı veya komple durup tam sağ veya sola manevra yaparken. Verdiği tepki doğru dediniz de biz kendi araçlarımızla normal de durduğumuz yerde direksiyon çevirmiyor muyuz hiç anlamadım :)

Kullana kullana GT2 e alıştım ama şu win10 problemi çıldırmalık tam , pc i açıp en az 20-25 sefer direksiyonu kapatıp açıp ortalamasını bekledikten sonra pc moduna geçişe basıyorum . olmadı tekrar yine olmadı tekrar :shock:

Bir de şansıma şimdi H Shifter bozuldu . Sadece squental kaldı elimde . G25 vitesi de var yedekte ancak onu da takmak ayrı mesele ,yurt dışından kablo getirmek gerek .


Evet g25 için ayrı bir aparat gerekiyor fiyatı 20pound civarındaydı en son. Ben o şekil kullanıyorum
Bizim arabalarla karşılaştırırken direksiyonu hidrolik olmayan araçlarla karşılaştırma yapmanız lazım (Toros - Karting vb) :) torosta araba dururken direksiyon kitli zannedersin :) Bu arada oyun içi ayarlardan düzelmesi lazım o sertliğin

normal dememdeki kasıt buydu. Yarış arabalarıda hidrolik direksiyon kullanmadıklarından dururken bayağa bir sertleşiyor nerdeyse haraket etmeyecek kıvamda. tabi farklı bir sorun varsa veya bir arıza onu bilemem. Ayrıca win10 sorunu kötüymüş firmware updatesi falan yapmışsındır heralde fanatecte böyle bir problem kötü gerçekten.
Kullanıcı avatarı
arfyilmaz
Mesajlar: 11
Kayıt: 09 Nis 2018, 22:17
Ad: arif yılmaz
Konum: ümraniye
Has thanked: 9 time
Been thanked: 1 time
Yaş: 35

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen arfyilmaz »

Echnaton yazdı:aynı direksiyon bende de var.... Direksiyonun firmware'ini update ettiniz mi? firmware versiyon kaç? onu update edince çözülür sorunların büyük bölümü....

Direksiyonun sürümü kendi sitesinde verilen 756 (windows 10 compatible) ve ayrıca sitede verilen driverlerdan da v261 ile denedim. Yine fanatecin forumunda konusu açılan ancak support sayfasında yer almayan beta driver ile de denedim. İkisin de de sonuç aynı , çalışıyor ancak kanser ediyor tanıyana kadar . Windows 10 ile mi kullanıyorsunuz siz acaba ?
Kullanıcı avatarı
arfyilmaz
Mesajlar: 11
Kayıt: 09 Nis 2018, 22:17
Ad: arif yılmaz
Konum: ümraniye
Has thanked: 9 time
Been thanked: 1 time
Yaş: 35

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen arfyilmaz »

Boundless yazdı:
arfyilmaz yazdı:
Boundless yazdı:
arfyilmaz yazdı:
Boundless yazdı:
Pedal olarak logitech yada t3pa pro alabilirsin. Tabiki fanatec v3 alsan ömürlük olur ama fiyatı biraz tuzlu :). Bu arada GT2 de ClubSport metal fanatec pedal yokmuydu onlarda başarılı aslında. Birde GT2 de kayışlı sistem olması lazım.


Evet aslında tek kayışlı bir sistem kullanıyor.Ancak çift kayışlı T300- T500 gibi birşeye mi geçsem ya da aç gözlülük etmesem mi bilemedim. Windows 10 da bir türlü düzgün çalıştıramadım hep bi sıkıntı çıkarıyor.Sırf bunun yüzünden harddiskte bölüm oluşturdum win7 kurdum dual os kullanıyorum. Pedal olarak logitech G25 pedalı var ve malesef dün fanatec orjinal H shifter bozuldu kafasına göre vites gösteriyor .Elimde squental kaldı bir tek. Elimde eskiden kalan G25 vites var olmadı onu zorlicam . Bir de nedense özellikle araba durduğu yerde , stop etmemişken bile direksiyonu çevirmek imkansızlaşıyor. Hidrolik olmayan eski tip araçlar gibi tepki veriyor biraz hareket edip 5-10 km hıza çıktığımda yumuşuyor.


Yeni sisteme geçmek yazılım uyumsuzluklarını çözmek için doğru bir tercih olabilir. Dururken direksiyonun sertleşmesi soğru bir tepki oyun ayarlarından kapatabiliyor olman lazım ama :)



Dururken direksiyonun sertleşmesinden kastım baya bildiğin nerdeyse hiç dönmemesi . Bu bahsettiğim durma pozisyonu da araç stop etmemişken , mesela spin atmışken ancak ayağım debriaja basılı veya komple durup tam sağ veya sola manevra yaparken. Verdiği tepki doğru dediniz de biz kendi araçlarımızla normal de durduğumuz yerde direksiyon çevirmiyor muyuz hiç anlamadım :)

Kullana kullana GT2 e alıştım ama şu win10 problemi çıldırmalık tam , pc i açıp en az 20-25 sefer direksiyonu kapatıp açıp ortalamasını bekledikten sonra pc moduna geçişe basıyorum . olmadı tekrar yine olmadı tekrar :shock:

Bir de şansıma şimdi H Shifter bozuldu . Sadece squental kaldı elimde . G25 vitesi de var yedekte ancak onu da takmak ayrı mesele ,yurt dışından kablo getirmek gerek .


Evet g25 için ayrı bir aparat gerekiyor fiyatı 20pound civarındaydı en son. Ben o şekil kullanıyorum
Bizim arabalarla karşılaştırırken direksiyonu hidrolik olmayan araçlarla karşılaştırma yapmanız lazım (Toros - Karting vb) :) torosta araba dururken direksiyon kitli zannedersin :) Bu arada oyun içi ayarlardan düzelmesi lazım o sertliğin

normal dememdeki kasıt buydu. Yarış arabalarıda hidrolik direksiyon kullanmadıklarından dururken bayağa bir sertleşiyor nerdeyse haraket etmeyecek kıvamda. tabi farklı bir sorun varsa veya bir arıza onu bilemem. Ayrıca win10 sorunu kötüymüş firmware updatesi falan yapmışsındır heralde fanatecte böyle bir problem kötü gerçekten.



20 pound 120 TL para yapıyor bide bu kadar kargosu vardır sırf g25 shifter için bu kadar para vermek içime sinmiyor. orta düzel bi shifter öneriniz var mı acaba ?

Evet diğer arkadaşa da söylediğim gibi son sürüm kullanıyorum.

Aynen hidrolik olmayan araçlar gibi tepkisi de her araçta aynı tepki biraz saçma olmuş ozaman . Mesela GTR R35 kullanıyorum ama direksiyon dönmüyor Ring de pitten çıkarken :)
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen Boundless »

o biraz saçma evet haklısın. TH8a güzel bir vites ama biraz tuzlu. nanokatologda uygun fiyata bulabiliyorsun yada ikinci eline bakabilirsin
Echnaton
Mesajlar: 106
Kayıt: 13 Mar 2017, 01:09
Ad: Çetin Budak
Konum: İstanbul
Has thanked: 21 time
Been thanked: 23 time
Yaş: 49

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen Echnaton »

arfyilmaz yazdı:
Echnaton yazdı:aynı direksiyon bende de var.... Direksiyonun firmware'ini update ettiniz mi? firmware versiyon kaç? onu update edince çözülür sorunların büyük bölümü....

Direksiyonun sürümü kendi sitesinde verilen 756 (windows 10 compatible) ve ayrıca sitede verilen driverlerdan da v261 ile denedim. Yine fanatecin forumunda konusu açılan ancak support sayfasında yer almayan beta driver ile de denedim. İkisin de de sonuç aynı , çalışıyor ancak kanser ediyor tanıyana kadar . Windows 10 ile mi kullanıyorsunuz siz acaba ?



Evet Windows10'da kullanıyorum ben de... bazen asetto corsa da bazen de rfactor2 de direksiyonu unuttuğu oluyor... Ancak açılışta tanıma problemini pek yapmıyor....
Kullanıcı avatarı
arfyilmaz
Mesajlar: 11
Kayıt: 09 Nis 2018, 22:17
Ad: arif yılmaz
Konum: ümraniye
Has thanked: 9 time
Been thanked: 1 time
Yaş: 35

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen arfyilmaz »

Echnaton yazdı:
arfyilmaz yazdı:
Echnaton yazdı:aynı direksiyon bende de var.... Direksiyonun firmware'ini update ettiniz mi? firmware versiyon kaç? onu update edince çözülür sorunların büyük bölümü....

Direksiyonun sürümü kendi sitesinde verilen 756 (windows 10 compatible) ve ayrıca sitede verilen driverlerdan da v261 ile denedim. Yine fanatecin forumunda konusu açılan ancak support sayfasında yer almayan beta driver ile de denedim. İkisin de de sonuç aynı , çalışıyor ancak kanser ediyor tanıyana kadar . Windows 10 ile mi kullanıyorsunuz siz acaba ?



Evet Windows10'da kullanıyorum ben de... bazen asetto corsa da bazen de rfactor2 de direksiyonu unuttuğu oluyor... Ancak açılışta tanıma problemini pek yapmıyor....


sürüm son sürüm de peki driver olarak hangisini kullanıyorsunuz ? V261 mi ?
Echnaton
Mesajlar: 106
Kayıt: 13 Mar 2017, 01:09
Ad: Çetin Budak
Konum: İstanbul
Has thanked: 21 time
Been thanked: 23 time
Yaş: 49

Re: Dişli mi, kayışlı mı?

Mesaj gönderen Echnaton »

evet firmware versiyon 756, driver 64 bit v 261...
Cevapla

“Sim Racing Donanımları” sayfasına dön