Sim Racing Donanımları ⇒ Dişli mi, kayışlı mı?
Moderatör: Moderatörler
Dişli mi, kayışlı mı?
Arkadaşlar merhaba;
Direksiyon setinde görünüş, malzeme kalitesi, kullanışlılık, geri bildirim, hassasiyet gibi kriterlere önem vermeyip sadece atacağim turların süresine odaklanmış durumdayım.
Bu bağlamda sadece hızlı turları düşünecek olursak dişli mi kayışlı mı daha avantajlıdır bu durumda?
Buna ek olarak direksiyon hassasiyeti gibi yukarıda saydığım kriterlerin tur zamanlarına doğrudan bir etkisi var midir?
Bu tip sorular ne derece doğru onu da bilmiorum, simulasyona yeni başlayan biri olarak bilgi alabilirsem çok sevinirim,
Şimdiden teşekkürler.
Direksiyon setinde görünüş, malzeme kalitesi, kullanışlılık, geri bildirim, hassasiyet gibi kriterlere önem vermeyip sadece atacağim turların süresine odaklanmış durumdayım.
Bu bağlamda sadece hızlı turları düşünecek olursak dişli mi kayışlı mı daha avantajlıdır bu durumda?
Buna ek olarak direksiyon hassasiyeti gibi yukarıda saydığım kriterlerin tur zamanlarına doğrudan bir etkisi var midir?
Bu tip sorular ne derece doğru onu da bilmiorum, simulasyona yeni başlayan biri olarak bilgi alabilirsem çok sevinirim,
Şimdiden teşekkürler.
- car_lover
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 578
- Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
- Ad: Semih Emre
- Has thanked: 154 time
- Been thanked: 278 time
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Şu ana kadar Assetto Corsa liglerimizde şampiyon olan tüm pilotların o sırada Logitech yani dişli sistem kullandığını belirtmek isterim. Tesadüf mü değil mi bilmiyoruz
- MUE
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 850
- Kayıt: 15 Mar 2016, 14:35
- Ad: Mehmet Uğur
- Has thanked: 690 time
- Been thanked: 292 time
- Yaş: 27
- İletişim:
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Bence alakası yok. Tamamen alışma meselesi. Neye alıştıysan öyle gidersin. Çünkü dişli ile kayışlı sistem arasında daglar kadar hissiyat farkı var. Kayışlı sistemler daha realistik tabi. Tabi bir de DD sistemler var onlar bu işin nirvanası
- SosluSoganli
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 28 Nis 2017, 22:18
- Ad: Burak Sadıkoğlu
- Konum: Ankara
- Has thanked: 81 time
- Been thanked: 53 time
- Yaş: 35
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Bir g29 kullanıcısı olarak, kayışlı sistemlerde en az 500 serisine çıkmadan geçmeme kararı aldım.
Tepki süresinin ve verdiği hissin kayışlıda daha iyi olduğu düşüncesindeyim. Çok uzun süre kullanmadım bu arada. 3-4 saat(500rs).
İyiyse kayışlının da iyisi makbuldür diye düşünüyorum. Dişli de zaten seçenek yok denecek kadar az
Direct-drive konusuna hiç girmiyorum zaten
Tepki süresinin ve verdiği hissin kayışlıda daha iyi olduğu düşüncesindeyim. Çok uzun süre kullanmadım bu arada. 3-4 saat(500rs).
İyiyse kayışlının da iyisi makbuldür diye düşünüyorum. Dişli de zaten seçenek yok denecek kadar az
Direct-drive konusuna hiç girmiyorum zaten
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Hassasiyet alacağımız keyif bakımından tabiki önemli ama onun stabil sürüşü bozarak yapacagımız zamana negatif etkisi olduğunu düşünüyorum daha az hassasiyeti olan dişlilere oranla. Doğru bir düşünce midir bu?
- Boundless
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 1574
- Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
- Ad: Engin
- Konum: istanbul
- Has thanked: 631 time
- Been thanked: 685 time
- Yaş: 44
- İletişim:
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Biraz derin bir mevzu . Neye alışırsan en iyisi odur. Logitech özellikle Türkiyede çok fazla satıldığından ve uzun bir süre rakibi olmamasından dolayı 5 simulasyoncunun 4 ünde Logitech 1 tanesindede Fanatec, TM ve çok az miktarda DD sistem bulunmakta. yanlızca hızlı olmak istiyorsan bunu gamepad ilede başarabilirsin. Direksiyon sistemlerinden geçişlerde bir bocalama dönemi oluyor bunu atlattıktan sonra hepsi hızlıdır. Yalnız direksiyondan çok daha önemli bir etken pedallar. Fanatec V3 tarzı bir pedalla çok daha hassas ve çok daha iyi frenleme ve hızlanma sağlayabilirsin.
- ahmetis
- Mesajlar: 227
- Kayıt: 25 Haz 2016, 16:18
- Ad: Ahmet Demircan
- Has thanked: 27 time
- Been thanked: 172 time
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
İstedikten sonra DFGT ile dahi hızlı olursun.Ben snopyden başlayarak snopy-dfgt-g27 kullandım en son olarak da t500 e geçtim. Derece ve adapte olmakta sorun yaşamadım ama özellikle pedallar iyileştikçe üst sistemlerde istikrar seviyeniz artıyor.En azından ben kendimi t500 de g27ye göre çok daha istikrarlı ve daha rahat hissediyorum ama hızda onda bunda daha iyiydim gibi bir durumum olmadı.
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Ben DFGT, Ufuk G25 ile şampiyonluklar yarışlar kazandı. İkisi de çok kaliteli direksiyonlar değil. Ama tamamen alışkanlık meselesi. İşe de başlamamla para biriktirmeye başladım. Bir gün Fanatec alıp güzel bir pedal seti de çekeceğim o zaman ispatlayacağım istikrara çok iyi etki ettiğini ve belki de hıza da biraz katkıda bulunduğunu Yapamazsam kusuru kendimde ararım zaten adapte olamadım diye. Bence yüksek seviye (kayışlı ya da direct-drive) direksiyonların süreye kötü etki ettiğini söylemek bana teselli gibi geliyor.
Hassasiyet ve geri bildirim tabii ki süreye etki eder. Ama doğrudan değil dolaylı olarak. Ben örneğin DFGT ile gayet mutlu ve hızlıyım çünkü hangi koşullarda nasıl tepki verdiğini reflekslerim resmen ezberledi. Bazen arkadan kaymaları daha direksiyona geri bildirim gelmeden yakalıyorum. Ama bu yapay ve araya aracı (ezberlenmiş refleksler) koyarak ustalaşılan bir yol. Kayışlı veya DD bir sistem aldığında ise bu tepkiler daha az gecikmeli ve daha doğal geliyor. Bu sayede pilot odağını daha farklı şeylere ayırabiliyor direksiyonun zamanında iletişime geçeceğini bilerek. Bu da dolaylı yoldan hıza etki edebilir. İstikrara ise kesinlikle olumlu etkisi var daha iyi hassasiyet ve geri bildirimin.
Özet:
1- Kayışlı ve üstü sistemler kesinlikle istikrara olumlu etki ediyor ve süreye olumsuz bir etkisi yok dişli sisteme kıyasla.
2- Potansiyelini açığa çıkarır ve adapte olursanız süre potansiyeli daha yüksek bu tür kayışlı ve DD sistemlerin.
Not: Yukarıdaki arkadaşların tespitlerine tamamen katılıyorum, Semih de dahil olmak üzere Öncelikle gecikme süresi az olan bir ekran ve kaliteli pedal almaya bakmalı. Sonrasında direksiyon da değiştirilir.
Hassasiyet ve geri bildirim tabii ki süreye etki eder. Ama doğrudan değil dolaylı olarak. Ben örneğin DFGT ile gayet mutlu ve hızlıyım çünkü hangi koşullarda nasıl tepki verdiğini reflekslerim resmen ezberledi. Bazen arkadan kaymaları daha direksiyona geri bildirim gelmeden yakalıyorum. Ama bu yapay ve araya aracı (ezberlenmiş refleksler) koyarak ustalaşılan bir yol. Kayışlı veya DD bir sistem aldığında ise bu tepkiler daha az gecikmeli ve daha doğal geliyor. Bu sayede pilot odağını daha farklı şeylere ayırabiliyor direksiyonun zamanında iletişime geçeceğini bilerek. Bu da dolaylı yoldan hıza etki edebilir. İstikrara ise kesinlikle olumlu etkisi var daha iyi hassasiyet ve geri bildirimin.
Özet:
1- Kayışlı ve üstü sistemler kesinlikle istikrara olumlu etki ediyor ve süreye olumsuz bir etkisi yok dişli sisteme kıyasla.
2- Potansiyelini açığa çıkarır ve adapte olursanız süre potansiyeli daha yüksek bu tür kayışlı ve DD sistemlerin.
Not: Yukarıdaki arkadaşların tespitlerine tamamen katılıyorum, Semih de dahil olmak üzere Öncelikle gecikme süresi az olan bir ekran ve kaliteli pedal almaya bakmalı. Sonrasında direksiyon da değiştirilir.
Re: Dişli mi, kayışlı mı?
Bu açıklayıcı ve bilgilendirici cevaplarınızdan ötürü herkese teşekkür ediyorum arkadaşlar.
O zaman ağırlığı önce pedallara veriyorum, direksiyonda da standart bi seviyede karar kılarız heralde.
Tşkler, iyi sürüşler.
O zaman ağırlığı önce pedallara veriyorum, direksiyonda da standart bi seviyede karar kılarız heralde.
Tşkler, iyi sürüşler.