Sim Racing YazılımlarıSetup Developer Tool

Sim Racing yazılımları hakkında her şey.

Moderatör: Moderatörler

Cevapla
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Setup Developer Tool

Mesaj gönderen antking »

Race2Play tarafından hazırlanmış bu setup yapma programı. Biraz ingilizceniz var ise ve setup yapmayı hiç bilmiyorsanız, doğru geri bildirimler ile kolaylık ile setup yapabilirsiniz.

Eğer programa talep olursa Türkçe çevirisi için elimizden bir şey gelir ise programa dahil etmek konusunda yardımcı olmaya çalışırız.

Programı altta ki linkden indirip sorularınızı bu başlık altında sorabilirsiniz.

https://mega.nz/#!Ng1S0KoI!fXKRvZ8suKE6 ... M9bxF0vOUk
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen antking »

Programı deneyen oldu mu?
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen Zin »

antking yazdı:Programı deneyen oldu mu?

evet :)
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen Boundless »

Sanki onla uğraşana kadar tur atıp setup yapılır gibi. Sonuç kısmını pek anlamadım birde araçlarda olmayan ayarlarıda seçmemizi istiyor
Kullanıcı avatarı
AirborneTR
Mesajlar: 168
Kayıt: 08 Eyl 2017, 11:26
Ad: Levent
Has thanked: 103 time
Been thanked: 67 time

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen AirborneTR »

antking yazdı:Programı deneyen oldu mu?

Ben denedim. Setup olayını hiç bilmeyen veya benim gibi fazla aşina olmayanlar için güzel bi program. Normalde setup ile uğraşmam, hazırcıyımdır. Netten bulur kullanırım. Newbie Cup da son üç pist için setup bulamayınca bu programı denedim. Memnun kaldım. Hungaroring için fena sayılmayacak bir tur süresine ulaştım. Ama programın kullanım alanı sınırlı bence. Yani bunla bir kaç setup yapınca, zaten araç nasıl davranıyorsa ne yapmanız gerekir kısmını öğrenirsiniz ve bir daha bu programı açmanıza gerek kalmaz.

Aslında bunun yerine setup rehberleri var. Onlardan birini okuyarak ve her ayarın ne gibi etkileri olduğu detaylı bi şekilde öğrenerek daha iyi setup yapılabilir. Ama daha çok vakit harcamak gerekebilir. Bu programın amacı, setup olayını fazla bilmeyen kişiler için kısa zamanda hızlı bir şekilde yeterli bir setup oluşturmak diyebilirim.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Porsche Cup'a katılmadan önce ilk turdan itibaren çok hızlı olacak, tek turda hiçbir boşluk bırakmayan setup'lar üzerinde yoğunlaşıyordum. Öğrenme süreci olarak geçirdiğim Laguna Seca'dan sonra setup anlayışında büyük değişiklikler yaptım ve bu bana yarış boyunca muazzam bir araç sürme fırsatı verdi. 3 hafta önce Reddit liginde GT3 yarışlarına çıktığımda setup işinde çok daha fazla bilinmeyen olduğunu öğrendim. Çünkü adamların turları benim kendi çapımda default ayardan bozma yaptığım ayarlarla yakalanamıyordu. Damper, kanat ve daha da önemlisi lastiklerde çok daha fazlasının olduğunu gördüm. Bunun gibi setup rehberleri ve hazır setuplar işin sadece temeliyle ilgilenen, tek tur performansına odaklı, ideal sıcaklık değerlerinde hazırlanmış düşük yakıt yüküne uygun araçları hazırlamakta yararlı oluyor. Daha da fazlası için işin detayına inmek lazım.

Öncelikle çoğumuzun olayın temelinde problem yaşamadığını farz ediyorum. Araç yüksekliğimizi genel olarak ön tarafın arka tarafa göre 15-35 mm arası düşük olmasını sağlayacak şekilde ayarlıyoruz, camber değerlerini standarttan çok saptırmayıp ön toe'yu -0.05 ile -0.15 arasında tutarken arkayı da aynı şekilde 0.05-0.15 arasında tutmaya çalışıyoruz. Camberlerde genel olarak ön tarafın fazladan -0.5 - -0.6 daha fazla negatif açıya sahip olacak şekilde (-3.2 ön -2.6 arka gibi) durmasını sağlayıp piste çıkıyoruz ve kafamıza göre kanat açısı ayarlıyoruz.

Fakat Porsche Cup'ta yarışta yaşadığım problemlerden sonra lastiğin evriminin büyük etkiye sahip olduğunu fark ettim. Her aracın belli bir lastik aşınma karakteri var ve pisten piste bunun miktarı değişebilmesine rağmen temel özellikler sabit kalıyor. Örneğin 911 GT3 Cup'un arka lastikleri fazla aşınırken Cayman GT4 Clubsport'un ön lastikleri fazla aşınıyordu. Bu da yarışın başında nötr, ideal bir ayarla çıktığımızda sırasıyla arkadan ve önden kayma olarak geri dönüyordu. Bunu engellemek için 911'de önden, Cayman'da arkadan kayan bir ayarla başlıyordum ve yarışın devamında aracımın dengesi mükemmele yakınsıyordu. Bu sayede uzun vadede çok stabil bir araca sahip oluyordum.

Benim başlıca önerebileceğim uygulamalar oyunun içindeki developer aplikasyonları. Google'da yapacağınız "Assetto Corsa enable developer apps" diye basit bir aratmanın ardından ilgili .cfg dosyasında tek bir satırı değiştirip oyunun içindeki Car Engineer ve Wings gibi muazzam aplikasyonları deneyebilirsiniz. Aynı zamanda klasik Tyres aplikasyonu da lastik basınçlarını belirlemekte çok yardımcı oluyor. Ben bu sayede doğrudan sayısal verilere bakarak aracın aerodinamik olarak en verimli olduğu (downforce/drag oranının en yüksek olduğu) yüksekliği ve kanat açısını bulabiliyorum maksimum 30 dakikalık düzlük testinden sonra. Piste çıktığımda her zaman doğru sonuçları veremeyebiliyor çünkü en verimli kanat açıları çoğunlukla önde aşırı tutunma üreten ayarlar oluyor ve buna göre tekrardan bir düzenleme yapıp doğru bir aero dengesi oturtmaya çalışıyorum ve ön kanadı değiştirsem de arkayı da bu oranı koruyacak şekilde değiştiriyorum. Bu da bana hem yere basan hem de yeterince dengeli bir araç veriyor. Örneğin Tatuus'larda arka lastik aşınması öne göre daha fazlaydı ve bu yüzden Car Engineer aplikasyonunda ön süspansiyonların frekansını daha da artırarak (ön süspansiyonları sertleştirerek) önden kayan bir ayarla başladım. Arkalar çok aşındığından ön camber'in arkadan çok fazla yüksek olmasını istemedim çünkü bu ön-arka arasındaki tutunma farkının daha başlangıçta fazla olması demekti ve yarışın başında tutunması çok daha fazla azalan arka lastikler düşük camber'in de etkisiyle öne kıyasla çok daha fazla geride kalacak ve arkadan kaymaya sebep olacaktı. Tüm bu düşünceler bana yarışta çok daha iyi bir araç verdi. Damperleri de Rebound değerinin Bump değerinden 0.1-0.2 daha fazla olacak şekilde ayarlayınca temel bir ayar oturtabildim. Çoğu default ayar zaten bu ön şartlara uygun hazırlanıyor Kunos sağ olsun ama bazı ince düzenlemeleri ve lastik aşınmasını pilotun gözlemlemesi lazım. Yeni öğrendiğim bilgilere göre Assetto Corsa her lastiğin ideal basınç aralığında olmasını baya ödüllendiriyormuş (gerçek hayattaki F1 gibi) ve bunu da yarınki Tatuus yarışında deneyeceğim. Sonuçları gözlemledikten sonra bildiğim kadarıyla yeni bir setup rehberi hazırlamaya çalışacağım ama şimdiden sözünü vermek istemem. Ama eğer hazırlarsam tam olarak bilmediğim birkaç ayar opsiyonu var, onlarla ilgili daha tecrübeli ve bilgili isimlerden de yardım isteyeceğim.

En önemli konu ise bana kalırsa sürüş stilini adapte edebilmek. Çoğu kişide belli bir sürüş stili gözlemliyorum ve bu stil araca uyarsa hızlı uymazsa yavaş kalıyorlar. Ben bu felsefeden farklı olarak kendimi belli bir stilde mükemmelleştirmektense çok daha esnek bir sürüş stili oturtmaya çalışıyorum. Muhtemelen bu yüzden Newbie için paylaştığım setup'lar çok ilgi görmedi ve sürülebilirliği az olarak görüldü. Bazı araçlar trail braking'i ve ağırlık transferini çok isterken başkalarını ise aracı kendi aero dengesiyle yalnız bırakarak sürmek lazım. Setup yapmadan önce sürüş stilimi aracın taleplerine göre ayarladıktan sonra düzenlemeler yapmaya başlıyorum. Genelde de yaptığım setup değişimleri çoğu zaman yarım saniyeden fazla etki etmiyor eğer araçta çok temel bir problem yoksa (ki Kunos'un default ayarları bu konuda gayet başarılı çoğu zaman). Kısacası lastikleri ideal basınçlara yakın, aero dengesi ve verimliliğini radikalden uzak, sürüş yüksekliğini ve süspansiyon sertliklerini de aracın yarış temposunu düşünerek ve yine radikal değerlerden uzak, camber ve toe değerlerini ise yukarda bahsettiğim temel değerlerde (genelde default ayarda bu değerler hali hazırda ideale yakın bulunuyor) tutarsanız gerisi sürüş stilini araca adapte edebilmekte.
Kullanıcı avatarı
Ozan Ulkugil
Mesajlar: 120
Kayıt: 22 Mar 2016, 11:35
Ad: Ozan Ülkügil
Konum: Eskişehir
Has thanked: 29 time
Been thanked: 64 time
Yaş: 31
İletişim:

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen Ozan Ulkugil »

Giriş seviyesi olsa da hiç bilmemekten iyidir, iRacing'deki takım üyelerinden Mertcan Solak hazırlamıştı, teşekkür ediyoruz kendisine :mrgreen:

Resim


Resim
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen Zin »

Ozan Ulkugil yazdı:Giriş seviyesi olsa da hiç bilmemekten iyidir, iRacing'deki takım üyelerinden Mertcan Solak hazırlamıştı, teşekkür ediyoruz kendisine :mrgreen:

Resim


hazırlamış mı??? :) :) direk çevirmiş.. bir de altına adını yazmış.. Harikayız bu konularda buyurun orjinali.

Resim

çeviri için teşekkür edilebilir.
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
bart1969
Mesajlar: 10
Kayıt: 18 Nis 2020, 21:17

Re: Setup Developer Tool

Mesaj gönderen bart1969 »

link uzun süre önce silinmiş. yeniden yüklenebilir mi?
Cevapla

“Sim Racing Yazılımları” sayfasına dön