2016 Uluslararası Yarış LigiFIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Taner »

AlperAkbilgi yazdı:Yine benim aracım çılgınlar gibi sekiyor :) Sanki araca süspansiyon koymayı unutmuşlar. Oyunun izin verdiği en yumuşak ayarda bile sert hala. Neyse olduğu kadar artık.

Şu setup ı akşam yolla bir bakayım nedir sorun. Çok sert ARB de kerblerin üstünden aracı sertçe zıplatabilir.
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Taner yazdı:
AlperAkbilgi yazdı:Yine benim aracım çılgınlar gibi sekiyor :) Sanki araca süspansiyon koymayı unutmuşlar. Oyunun izin verdiği en yumuşak ayarda bile sert hala. Neyse olduğu kadar artık.

Şu setup ı akşam yolla bir bakayım nedir sorun. Çok sert ARB de kerblerin üstünden aracı sertçe zıplatabilir.


Arbyi kısarsam son sektördeki hızlı virajları dönmüyor araç çok yavaşlamak gerekiyor. Ben ayarları kaydetmeyi unuttum dün fakat default setup ile deneyebilirsin. Düz yolda zıplayarak gidiyor, keşke sadece kerbe çıkınca zıplasa.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Taner »

AlperAkbilgi yazdı:
Taner yazdı:
AlperAkbilgi yazdı:Yine benim aracım çılgınlar gibi sekiyor :) Sanki araca süspansiyon koymayı unutmuşlar. Oyunun izin verdiği en yumuşak ayarda bile sert hala. Neyse olduğu kadar artık.

Şu setup ı akşam yolla bir bakayım nedir sorun. Çok sert ARB de kerblerin üstünden aracı sertçe zıplatabilir.


Arbyi kısarsam son sektördeki hızlı virajları dönmüyor araç çok yavaşlamak gerekiyor. Ben ayarları kaydetmeyi unuttum dün fakat default setup ile deneyebilirsin. Düz yolda zıplayarak gidiyor, keşke sadece kerbe çıkınca zıplasa.


Motec'ten datalara bakacağım. Gerçekten senin dediğin gibi bir hareket yapıyor mu süspansiyon düz yolda, bundan emin oluruz. Pilot ya da cockpit içinden yarışıyorsan araç vibrasyon etkisinin kapalı olduğundan emin ol. Bu yanıltır seni.
Hızlı viraj etkisi sadece arb ile ilgili değil. ARB bir ince ayar etkisi yaratır. Öncelikle süspansiyon ve damperlerin doğru ayarlandığından emin olmalısın. Hatta toe-in, toe-out ve lastik basınçları da hızlı virajlarda etki edici faktörlerdir. Lastik basınçların çok düşükse hızlı virajların ortasında tutunman zor olur. Ayrıca yumuşak süspansiyonlarla hızlı virajlarda etkili dönüşler yapamazsın.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Taner »

Mclaren 650'yi test ettim. Önce default setupla çıktım. Aracın arkası beşik gibi ama bunun sebebi süspansiyon değil, aracın arka yüksekliği. Birinci ayar gereken kısım o. Arka süspansiyonda bir sorun yok. Ön tarafın süspansiyonu kesinlikle dengesiz. Slow bump sıfır ayarlanmış. Bu da freni anında kilitleyip arka tarafı dengesizleştiriyor. Zaten gelen datalarda ön süspansiyon hareket mesafesinin dışına çıkmış. Ön damper kesinlikle frene uygun hale getirilmeli yavaş yavaş sertleştirilerek. Ayrıca ön suspansiyon bir ya da iki tık sertleştirilmeli en az. Kerblerin üstünden geçerken sorun yok. Aracın verdiği tepkiler gayet iyi.
Kısa bir süspansiyon testi oldu ama benim tespit ettiklerim bunlardır.
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Boundless »

Çok hızlısın Taner mp4 için neler diyosun acaba def. setupta stabil gidiyo ama bir kaç ayar istiyor gibi :D
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Taner yazdı:Mclaren 650'yi test ettim. Önce default setupla çıktım. Aracın arkası beşik gibi ama bunun sebebi süspansiyon değil, aracın arka yüksekliği. Birinci ayar gereken kısım o. Arka süspansiyonda bir sorun yok. Ön tarafın süspansiyonu kesinlikle dengesiz. Slow bump sıfır ayarlanmış. Bu da freni anında kilitleyip arka tarafı dengesizleştiriyor. Zaten gelen datalarda ön süspansiyon hareket mesafesinin dışına çıkmış. Ön damper kesinlikle frene uygun hale getirilmeli yavaş yavaş sertleştirilerek. Ayrıca ön suspansiyon bir ya da iki tık sertleştirilmeli en az. Kerblerin üstünden geçerken sorun yok. Aracın verdiği tepkiler gayet iyi.
Kısa bir süspansiyon testi oldu ama benim tespit ettiklerim bunlardır.


Dün bump ve rebound'u arttırdım zaten güzel ayar tutturdum 4:07 küsür ile dönüyor rahat fakat zıplama olayını çözemedim hala. Enteresan tarafı ise araç kerblere çıkınca zıplama yapmuıyor fakat bazı virajlarda arka taraf sektiği için ufak dağıtıyor. bu da zaman kaybı yaratıyor. Bir de dediğin gibi arkayı yükseltip deneyeyim. Yardımın için teşekkürler abi. Bana balık vermesen bir de balık tutmayı öğretsen süper olur. :D
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Taner »

Arkayı yükseltme, düşür.
Zıplama gibi bir şey hissetmedim ben. Kamera ayarlarını kontrol et. Araç vibrasyonu açık olabilir.
Avlanmak yasak :D
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Taner yazdı:Arkayı yükseltme, düşür.
Zıplama gibi bir şey hissetmedim ben. Kamera ayarlarını kontrol et. Araç vibrasyonu açık olabilir.
Avlanmak yasak :D


Ucundan azıcık öğretsen Motec'i olmaz mı? :D

Kamera ayarlarına bakayım ama zıplama var net belli o. Hatta şöyle ifade edeyim, reelde kullandığım araçta yükseklik ayarı var. En alta getirip lastik takozların üstüne oturduğunda aynı böyle sekiyor. Sanki çalışma aralığı dar süspansiyonun. Araç çok gergin. Öyle his veriyor bana. 1.6 güncellemesinden önce bu araba akıyordu sanki :( DTM yarışımızdan sonra dediğin ayarları deneyeceğim.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Taner »

Valla anlatıp öğretmek çok zor. Her özelliğini ben de bilmiyorum ama temel şeyleri öğrenmek için anlatım kılavuzları var internette.
Ön süspansiyon tüm mesafeyi kullanıyor. Doğal olarak packersın üstüne oturuyor olabilir araç. O yüzden ön süspansiyon ve slow bumpı biraz sertleştirirsen düzelir sanki.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: FIA WEC 2.4 saat Lemans yarışı-11 Haziran 2016

Mesaj gönderen Taner »

Boundless yazdı:Çok hızlısın Taner mp4 için neler diyosun acaba def. setupta stabil gidiyo ama bir kaç ayar istiyor gibi :D

MP4'ü test etmedim ama default setupta süspansiyon ve slow bumplar yumuşak ise özellikle son sektörde çok zaman kaybedersiniz. Arka ve ön yüksekliklerinin optimum seviyede olması lazım ayrıca.
Cevapla

“2016 Uluslararası Yarış Ligi” sayfasına dön