2016 DTM Şampiyonası2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Merhaba arkadaşlar,

Aşağıdaki kurallarımızı dikkatlice okumanızı ve uymanızı bekliyoruz.

Teşekkürler.


/// Bu kurallar ihtiyaç olduğunda yönetim ekibi tarafından değiştirilebilir.

Katılım Koşulları

- 18 yaş veya üstünde olmak
- Çalışan bir mikrofon ve yüklenmiş Teamspeak 3 programı
- Direksiyon veya gamepad'e sahip olmak
- Orjinal AC/PCars/R3E oyununa sahip olmak

Bilgi

- Nick kullanımı konusunda ufak bir kuralımız olacaktır. Yarıştaki nicklerimizde isim kullanılması gerekmektedir.
Örnek Nickler : Mehmet Erdem / [Takım Adı]Mehmet Erdem / Mehmet / Aranel_Mehmet

- Hafta boyunca sunucuda pist açık kalacaktır. Bu sırada pistte araçları ile en az 20 tur atmamış olanlar yarış günü yarışa katılamayacaklar.
- Yarış günü sunucuda toplanma 21:00-22:00 saatleri arasında olacaktır

- Sıralama turları saat 22:20'de başlayacaktır.
- Sıralama turları 15’er dakikalık 2 seanstan oluşmaktadır.
- Birinci seansta tüm pilotlar piste çıkar.
- İkinci seansta Q1'de en iyi zamanı yapan 10 pilot Q2'ye geçme hakkı kazanacak, ilk 10 dışında kalan pilotlar Q1'de elenerek yapmış oldukları süre ile sıralanacaklardır.
- Q1 - Q2 geçişlerinde dikkatli olmanız ve yöneticilerin direktiflerine dikkatlice uymanız gerekmektedir.
- Sıralama turları süre tamamlandığında bitecektir.

-Sıralama turlarının ardından kısa bir mola sonrası yarış başlayacaktır. (2 dakika)
-Yarışlar formasyon turu ile başlayacaktır lütfen formasyon turu kurllarımızı inceleyiniz.

- Tüm sıralama turları ve yarışlarda dinamik hava kullanılacaktır.
-Yarışların tur sayısı pistlere göre değişiklik göstermektedir. Yarış takvimimizden bunu kontrol edebilirsiniz.


Sürüş Yardımları aşağıdakiler haricinde açık olabilir

- Traction control: Fabrika
- Fren yardımı: kapalı
- Pit yardımı: kapalı
- Dönüş(steering) yardımı: kapalı
- Otomatik vites: Fabrika
- Lastik battaniyesi : açık
- Sürüş yardımı ayarlarının istenen şekilde ayarlanıp ayarlanmadığını biz lobi ekranında görebiliyoruz. Sürüş yardımı kurallarına uymayanları anında şampiyonadan men edeceğiz.

Simülasyon Ayarları

- Lastik yıpranması: açık
- Araç hasarı: açık
- Araç performansı: Aynı
- Çarpışmalar: tam

Gecikmeli Başlamalar

- Bir yarış normal saatinden en fazla yarım saat gecikmeli başlayabilir.
- Yarışın gecikmeli başlamasına sebep olan kişiyseniz bile eğer gecikmişseniz sıralama turuna katılamazsınız.
- Her takımın şampiyona boyunca yalnız 1 kez bir yarışı geciktirme hakkı vardır.

Yeniden Başlamalar(restarts):

- Sıralama turları bitiminden yarışın başlamasına kadar 1 veya daha fazla sürücünün bağlantısının kopması veya bir hata ile karşılaşması uzun zaman kaybına neden oluyorsa (eğer yarışa başlamak için 5 kırmızı ışık yanmışsa yarış başladı kabul edilir),
- Yarış lideri 5 tur tamamlamadan önce 1 veya daha fazla sürücünün bağlantısının kopması veya bir hata ile karşılaşması uzun zaman kaybına neden oluyorsa,
- Yarış lideri yarışın %25'lik kısmını tamamlamadan önce 3 veya daha fazla sürücünün aynı anda bağlantısının kopması veya bir çeşit oyun hatası ile karşılaşması,
- Yarış lideri yarışın %50'lik kısmını tamamlamadan önce 5 veya daha fazla sürücünün aynı anda bağlantısının kopması veya bir çeşit oyun hatası ile karşılaşması,
- Yarış lideri yarışın %50'lik kısmını tamamlamadan tüm sürücülerin bağlantısı kopuyorsa,
gibi koşullarda yarışa yeniden başlanır.

Yarışın Yeniden Başlanmasına karar verildiğinde

- Sürücüler yeni yarışa katılır ve hareketli başlama(rolling start) gerçekleştirilir. Sürücü sıralamalarının hatırlanabileceği düşünülerek formasyon turu içinde sürücüler sırasını alır ve turun sonunda hareketli başlama ile yarışa başlanır.
- Sıralama turunda bağlantınız koparsa, yapmış olduğunuz tur zamanı geçersiz sayılır ve yarışa en arkadan başlarsınız.
- Sürücülerin bundan önce bağlantısı kopmuşsa veya herhangi bir problemi varsa, tekrar yarışa davet edilebilir fakat yarışa en arkadan başlar.
- Yeniden başlamış yarışın hava koşulları dinamik olabilir.

Rolling Start Prosedürleri (Formasyon turu)

-Oyunun ışıkları dikkate alınarak yavaş start alınır.
-Formasyon turunda bütün yarışçılar tek sıra halinde birbirlerini takip ederler sıralama turlarındaki dizilişlerine göre.
-Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerinizi korumanız gerekmektedir,
-Formasyon turu süresince lastik ısıtmak için dalgalanma yapmak, ani hızlanmak-yavaşlamak ve temas yasaktır. Bu yasağa uymayan pilotlar için ceza uygulanacaktır. (Ceza maddesi 14) (Güncelleme 15.07.2016)
-Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/h ’yi geçmeyecek şekilde en son viraja kadar liderlik eder.
-Polü alan araç 2.tur için başlangıç çizgisini geçince yarış başlar.
-Başlangıç çizgisine kadar geçişler yasaktır. Geçen araç kural dışı geçiş yapmış sayılır ve ceza alır. Bir sonraki yarış sıralama turlarına çıkamaz.
-Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.


Sürücü Ceza Sistemi

Her yarış sonrası son yarışla ilgili bir başlık açılacaktır. O yarışın içinde kaza/olay olduysa, hakem heyetinden o yarışı incelemesini isteyebilirsiniz.

Bu konuda sizden şunları istiyoruz:

- Kaza/olayla ilgili ne olduğunun (kendi gözlerinizle) bir tanımı.
- Nazik ve profesyonel olunuz, eğer sağa sola hakaret ederseniz itirazınız yok sayılabilir.
- Yapmış olduğunuz kaza bildirimlerinde, sizin bu kazaya/olaya karıştığınızı kanıtlayacak videoyu/görüntüleri hakem heyetine teslim etmek/sunmak zorundasınız.
- İtiraz size yapılmış ise nazik ve profesyonel bir dilde savunmanızı yapıp hakem heyetinin kararını beklemeniz gerekmektedir.
- Ceza verildi ve siz de bunun yanlış olduğunu düşünüyorsanız, bir sürücü olarak temyize(karşı itiraz diyebiliriz) hakkınız vardır. Bu durum, ceza meselesini karar için 1 hafta erteler. Bu, avantaj elde etmek için kullanılamaz.
- Temyiz(karşı itiraz) hakkınızı kullanmak istiyorsanız cezaların açıklanmasını takiben 48 saat içerisinde bildirmelisiniz/başlığa yazmalısınız.

-YARIŞ KURALLARI-

Temiz Yarış

- Sizden tüm yarış boyunca temiz bir şekilde yarışmanızı rica ediyoruz, bu araçlar çarpışan araba değil ve pist üzerinde iki sürücü arasında hiçbir zaman temas meydana gelmemeli. Bunun olmasını önlemek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Yine de kazalar olursa ve kendinizi hatalı hissederseniz, mümkün olduğunda kaza yaptığınız sürücüye eski sırasını geri vermelisiniz. Lütfen bu iyilik size yapılmadığı zaman Teamspeak üzerinden bağırmayınız.
- Bir aracı kazara yoldan çıkarırsanız ya da kazaya yol açan sorumlu sizseniz, yavaşlamalı ve kazadan etkilenen araçların güvenli bir şekilde önünüze geçmesine izin vermelisiniz. Sadece, kazadan etkilenen aracın sürücüsü size sesli sohbet üzerinden "devam et, sorun değil" diye bildirirse bu kural geçersiz olabilir.
- Kasıtlı olarak başka bir araca çarpmaya tolerans gösterilmeyecektir ve o sürücü ceza alacaktır.

Öndeki Aracı Geçme

- Takip eden araç olarak, öndeki araca temas edilmemesi sizin sorumluluğunuzdadır. Öndeki aracı geçerken çok agresif olmayınız, rakibinize en ideal boşluğu bırakmak zorunda değilsiniz fakat rakibinizi sıkıştırmaya çalışmak agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür.

Savunma(pozisyon koruma girişimleri)

- Savunma yapan araç olarak, savunma amaçlı yer değiştirme size 1 kere izin verilir, aşırı yer değiştirmelere (sağa sola hareket, zikzak) ve engellemeye izin yoktur. Takip eden aracı yoldan çıkarmaya zorlamayınız, bu agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür. Takip eden araç sizin yanınızda viraja giriyorsa (hatta takip eden aracın burnu sizden öndeyse), çizginizi temastan kaçınacak şekilde ayarlamalısınız. Rakibinizin yanınızda olduğuna emin olmak için HeliCorsa uygulaması kullanılması önerilmektedir.

Köşe Kesme(corner cutting)

- Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.

Sistemimiz yarış içi oyunun kendi cezaları ve yarış sonrası olarak 2 ceza sisteminden oluşmaktadır.

Oyun içi cezalar oyun tarafından otomatik olarak verilecektir.
1. Pist dışından 2 lastik bulunmasına izin vardır. 3. lastiğiniz pit dışına çıktığı anda ceza uygulanır.
2. Ceza yediğinizde çizginizden ayrılmadan cezanızı ödemeniz gerekmektedir. Pist içinde ani çizgi değişikliği arkadan gelen araçların kaza yapmasına sebep olacaktır.
3. Yol dışına çıkan araçlar piste geri dönerken tüm sorumluluk piste dönen araçtadır!

Yarış Sonrası Cezalar
1.Sunucudaki uyumu bozucu hareketler, sunucu yöneticisini dinlememe.
(-10 puan cezası)
2.Sunucuda hakaret etme ve ahlaksız söz kullanmak.
(O yarış puanlarının silinmesi, 3 Lig yarışından men, Hakem kurulu kararına göre liglerden ve siteden ihraç)
3.Yarış devam ederken serverdan çıkmak.
(Yarışçı yarıştan puan alamaz. Hasarlı aracı varsa pite girerek yarışa devam etmesi gerekmektedir.)
4.Yarışa mazeretsiz şekilde gelmemek.
(Bir sonraki yarış pitten start alma ve devam ettirirse diskalifiye)
5.Pratik ve sıralamalarda pit alanında hız limitini aşmak. (pit asistanı kapalı olan yarışlarda)
(Yarışa pitten başlamak)
6.Tüm seanslar içerisinde pit güvenlik çizgisini aşmak. (LÜTFEN VİDEOYA BAKINIZ)
(10 saniye süre cezası.)
7.Kasıtlı çarpma.
(inceleme sonucunda -10 puan ve 60 saniye süre cezası, devam ederse diskalifiye)
8.Viraja kontrolsüz girme ve dikkatsizlik(kasıtsız kaza).
(inceleme sonucunda olayın durumuna göre minimum 30, maksimum 60 saniye olacak şekilde süre cezası, aynı yarışta birden fazla kez yaşanması durumunda bir sonraki yarışta yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
9.Diğer oyunculara kasıtlı zarar verecek girişimler.
(inceleme sonucunda yarıştan diskalifiye, devam ederse ligden ihraç)
10.Yolda hak ihlali (mavi ve sarı bayraklara uymamak).
(Mavi bayrak ihlali 20 saniye süre cezası, sarı bayrak ihlali 40 saniye süre cezası. Sarı bayrak ihlali sebebiyle kaza oluşursa kasıtlı çarpma kuralından işlem yapılır.)
11.Agresif olarak sürücülere zor anlar yaşatmak (üstüne kırmak).
(Hakem incelemesinde olayın sonuçlarına göre 5 saniye ile 30 saniye arası süre cezası, eğer sık yaşanıyorsa bir sonraki yarış için yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
12.Hasarlı otomobille, pistte tehlike yaratarak devam etmek.
(İnceleme sonrası kural ihlaline göre süre ya da bir sonraki yarış için yarışçı sıralama turlarına katılamaz.)
13.Formasyon turunda sırasını korumayan sürücü bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz. Tekrarında katıldığı yarıştan puan alamaz.
14.Formasyon turunda lastik ısıtmak için dalgalanma, ani hızlanma-yavaşlama ve temas yapmak yasaktır.
(İnceleme sonrasında pilot ilk kez yapıyorsa uyarı alır. Tekrarında bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz. Ani hızlanma-yavaşlama ve slalom nedeniyle kazaya sebebiyet verirse bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz ve ilk turun sonunda pitten geçme cezası alır. Cezaya uymayan pilot yarıştan diskalifiye olacaktır.)
15. Hakemler yarış düzenini bozan ve kurallara uymayan pilotlara No-Q cezası uygulama hakkına sahiptir.
16. Aynı yarış içinde alınan 3 uyarı cezası 15 saniye olarak değerlendirilecektir.
17. -Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/h ’yi geçmeyecek şekilde en son viraja kadar liderlik eder.
(İnceleme sonrası 130 km/h 'yi geçtiği tespit edilirse ilk kez yapıyorsa uyarı alır. Tekrarında bir sonraki yarışta sıralama turlarına çıkamaz.)
18. Qual'de kazanılan sıra ne olursa olsun herhangi bir problemde sürücü yarışa pitten başlamak zorunda kalırsa, start verildikten sonra yarışa en son araç geçtikten sonra dahil olmak zorundadır aksi taktirde yarıştan men edilir.

Not: Süre ihlalleri yarış sonunda pilotun yarış zamanına eklenerek uygulanır.sıralama turuna katılmama cezası alan pilot cezayı aldıktan sonra katıldığı ilk yarışta bu cezayı uygulamayıp sıralama turlarına katılırsa o yarıştan diskalifiye edilir.

Sıralama Turları Etiği

- Sıralama turlarında, piste tur zamanı yapmaya çıktığınızda, pistte boşluk bulmak sizin kendi sorumluluğunuzdur. Tur zamanı yapan bir araç, arkasından yaklaşan daha hızlı bir araca yol vermek zorunda değildir. Pistte arkanızı kontrolden bağımsız bir sürücü olarak, bir araç sizi geçebilir, zaten kasıtlı engellemeye izin verilmez.

Yarış Etiği

- Tüm sürücüler yarış boyunca sunucuda bulunmayı kabul eder.
- Yarış süresince konuşmak yasak değildir, fakat konuşmalarınızı yarışa uygun şekilde sınırlandırmanızı rica ediyoruz. Örneğin "Boundless'in kim olduğu" hakkında konuşmak uygun değildir.
- Biz anlıyoruz ki yarış boyunca kazalar olabilir ve bu da yarış düzeninizi bozabilir, fakat biz kazadan sonra toparlanıp devam etmenizi ve bunu yarış bitiminde tartışmanızı rica ediyoruz.
- Lütfen söz konusu kazayı yarış anında aşırı tartışmayın, çünkü bu hem diğer sürücülerin dikkatini dağıtır hem de devamında özel meselelere girilebilir, bunu yaparsanız cezalandırılırsınız.
- Çok konuşan sürücüler, pozisyonunu geliştirmeye odaklanmış sürücülerin dikkatini dağıtabilir ve yarışlarını tehlikeye sokabilir.
En son Taner tarafından 21 Nis 2016, 19:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 5 kere düzenlendi.
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Ek bilgi

Formasyon turunda ceza yerseniz bunun ödemesini bir sonraki turun sonunda yapmanız gerekmektedir. Formasyon turunun bozulması yarış gidişatını etkileyecektir.
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Pit yardımı: kapalı


Bu pit içindeki hız sınırlamasıyla mı alakalı yoksa pit config gibi uygulamalar için mi geçerli?

- Tüm sıralama turları ve yarışlarda dinamik hava kullanılacaktır.


Burada tam olarak denilmek istenen nedir? Harita içerisinde saatin ilerlemesi ve buna bağlı olarak güneşin pozisyon değiştirmesi mi yoksa DRS ile ilgili bir konu mu?

- Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.


Köşe kesmeye virajın dışına taşma da dahil mi? İlk yarışımız olan Nurburgring GP (GT) pistindeki 4. virajın çıkışında sık sık pilotların pistin dışına 4 tekerle çıktığını gözlemledim. Bu dışarı taşma aracın daha çabuk hızlanmasını sağlıyor. Bu tip taşmalar da kesme olarak sayılacak mı?

- Yarış süresince konuşmak yasak değildir, fakat konuşmalarınızı yarışa uygun şekilde sınırlandırmanızı rica ediyoruz. Örneğin "Boundless'in kim olduğu" hakkında konuşmak uygun değildir.


Bu Boundless kimdir? :P
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen Boundless »

AlperAkbilgi yazdı:
Pit yardımı: kapalı


Bu pit içindeki hız sınırlamasıyla mı alakalı yoksa pit config gibi uygulamalar için mi geçerli?
hayır yanlızca pite girdiğinde gaza ve direksiyona dokunmasanda otomatik pite girip çıkma olayı hız limiti açık olacak. AC de zaten yok :)

- Tüm sıralama turları ve yarışlarda dinamik hava kullanılacaktır.


Burada tam olarak denilmek istenen nedir? Harita içerisinde saatin ilerlemesi ve buna bağlı olarak güneşin pozisyon değiştirmesi mi yoksa DRS ile ilgili bir konu mu?
güneşin yer değiştirmesi ve pist sıcaklığında değişiklik olması DRS ile ilgili değil

- Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.


Köşe kesmeye virajın dışına taşma da dahil mi? İlk yarışımız olan Nurburgring GP (GT) pistindeki 4. virajın çıkışında sık sık pilotların pistin dışına 4 tekerle çıktığını gözlemledim. Bu dışarı taşma aracın daha çabuk hızlanmasını sağlıyor. Bu tip taşmalar da kesme olarak sayılacak mı?
viraj dışına çıktığında avantaj elde ediyosan veya gaz kesmeden tam gaz gidiyorsan ceza veriyo ama dışarıya çıkınca gaz kesip piste tekrar girersen ceza vermez. bu pist dışına istemsiz olarak çıkınca tekrar piste dönüp ceza yememen için ama kesmelerde ceza veriyor
- Yarış süresince konuşmak yasak değildir, fakat konuşmalarınızı yarışa uygun şekilde sınırlandırmanızı rica ediyoruz. Örneğin "Boundless'in kim olduğu" hakkında konuşmak uygun değildir.


Bu Boundless kimdir? :P[/quote]
Konuşmak uygun değil dedik ya :D
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Pist limitlerinin detaylı olarak açıklanmasını rica ediyorum. Önümüzdeki SPA yarışında bu ihlallerin çok olacağını hissediyorum. Önden detaylıca bir açıklama ihlalleri düşürecektir kanısındayım.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

AlperAkbilgi yazdı:Pist limitlerinin detaylı olarak açıklanmasını rica ediyorum. Önümüzdeki SPA yarışında bu ihlallerin çok olacağını hissediyorum. Önden detaylıca bir açıklama ihlalleri düşürecektir kanısındayım.


Alper oyun otomatik olarak ceza kesiyor. 2 lastik izni açık serverda şuanda. Yarış çizgisinin dışına 3. lastik çıkarsa ve bu anda süre olarak avantaj sağlanmışsa otomatik cezayı kesiyor.
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Aranel Ciryatan yazdı:
AlperAkbilgi yazdı:Pist limitlerinin detaylı olarak açıklanmasını rica ediyorum. Önümüzdeki SPA yarışında bu ihlallerin çok olacağını hissediyorum. Önden detaylıca bir açıklama ihlalleri düşürecektir kanısındayım.


Alper oyun otomatik olarak ceza kesiyor. 2 lastik izni açık serverda şuanda. Yarış çizgisinin dışına 3. lastik çıkarsa ve bu anda süre olarak avantaj sağlanmışsa otomatik cezayı kesiyor.


Bazı virajlarda 4 teker çıkılsa dahi ceza kesmiyor, turu sayıyor. PLP'nin kesme algıladığı birçok noktada oyun kesme algılamıyor.

Daha doğrusu benim isteğim pist limitlerinin ne olduğunun açıklanması. Bazı şampiyonlarda kerbler de piste dahil sayılıyor. iki teker kerbe değdiği sürece daha da dışarı çıkabiliyorsunuz fakat bazı turnuvalarda kerbler pist dışı sayılıyor ve iki tekerinizin pistin beyaz çizgilerinin içinde kalması isteniyor. Bazı şampiyonalarda pistte açık ve koyu yeşil olan bölümlere 4 teker çıkmaya izin verilirken bazılarında izin verilmiyor. bu sebeple şampiyonamızdaki pist sınırlarının net olarak belirlenmesini rica ediyorum.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

AlperAkbilgi yazdı:
Aranel Ciryatan yazdı:
AlperAkbilgi yazdı:Pist limitlerinin detaylı olarak açıklanmasını rica ediyorum. Önümüzdeki SPA yarışında bu ihlallerin çok olacağını hissediyorum. Önden detaylıca bir açıklama ihlalleri düşürecektir kanısındayım.


Alper oyun otomatik olarak ceza kesiyor. 2 lastik izni açık serverda şuanda. Yarış çizgisinin dışına 3. lastik çıkarsa ve bu anda süre olarak avantaj sağlanmışsa otomatik cezayı kesiyor.


Bazı virajlarda 4 teker çıkılsa dahi ceza kesmiyor, turu sayıyor. PLP'nin kesme algıladığı birçok noktada oyun kesme algılamıyor.

Daha doğrusu benim isteğim pist limitlerinin ne olduğunun açıklanması. Bazı şampiyonlarda kerbler de piste dahil sayılıyor. iki teker kerbe değdiği sürece daha da dışarı çıkabiliyorsunuz fakat bazı turnuvalarda kerbler pist dışı sayılıyor ve iki tekerinizin pistin beyaz çizgilerinin içinde kalması isteniyor. Bazı şampiyonalarda pistte açık ve koyu yeşil olan bölümlere 4 teker çıkmaya izin verilirken bazılarında izin verilmiyor. bu sebeple şampiyonamızdaki pist sınırlarının net olarak belirlenmesini rica ediyorum.


Bizde kerpler sınır. Fakat şöyle bişi var sınırın dışına çıktığında zaman olarak biz kazancın olmazsa ceza vermiyor sistem. otomatik bir sistem olduğundan zaten pek müdahale şansımız yok sadece kaç tekere izin var onu seçebiliyorum.
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

edit yaptım bizde kerpler çünkü sınır ben yanlış canlandırdım kafamda
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016 DTM Şampiyonası Genel Yarış Kuralları

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Aranel Ciryatan yazdı:
AlperAkbilgi yazdı:
Aranel Ciryatan yazdı:
AlperAkbilgi yazdı:Pist limitlerinin detaylı olarak açıklanmasını rica ediyorum. Önümüzdeki SPA yarışında bu ihlallerin çok olacağını hissediyorum. Önden detaylıca bir açıklama ihlalleri düşürecektir kanısındayım.


Alper oyun otomatik olarak ceza kesiyor. 2 lastik izni açık serverda şuanda. Yarış çizgisinin dışına 3. lastik çıkarsa ve bu anda süre olarak avantaj sağlanmışsa otomatik cezayı kesiyor.


Bazı virajlarda 4 teker çıkılsa dahi ceza kesmiyor, turu sayıyor. PLP'nin kesme algıladığı birçok noktada oyun kesme algılamıyor.

Daha doğrusu benim isteğim pist limitlerinin ne olduğunun açıklanması. Bazı şampiyonlarda kerbler de piste dahil sayılıyor. iki teker kerbe değdiği sürece daha da dışarı çıkabiliyorsunuz fakat bazı turnuvalarda kerbler pist dışı sayılıyor ve iki tekerinizin pistin beyaz çizgilerinin içinde kalması isteniyor. Bazı şampiyonalarda pistte açık ve koyu yeşil olan bölümlere 4 teker çıkmaya izin verilirken bazılarında izin verilmiyor. bu sebeple şampiyonamızdaki pist sınırlarının net olarak belirlenmesini rica ediyorum.


Bizde kerpler sınır. Fakat şöyle bişi var sınırın dışına çıktığında zaman olarak biz kazancın olmazsa ceza vermiyor sistem. otomatik bir sistem olduğundan zaten pek müdahale şansımız yok sadece kaç tekere izin var onu seçebiliyorum.


Yanlış anlaşılmaları ortadan kaldırmak için sistemin ceza vermediği durumlardan örnek vereceğim. Eğer yazılımlsal bir çözümümüz yoksa yarış sonrası şikayet durumunda nasıl bir cezalandırma uygulanabileceğini bence tartışmalıyız.

1. Viraj içinde 2 teker kerbde, 2 teker dışarıda. Kesme var mı yok mu?

Resim

2. Viraj çıkışında 2 teker kerbde, 2 teker dışarıda(yeşil bölgede).

Resim

3. Viraj çıkışında 4 teker de yeşil bölgede.

Resim
Cevapla

“2016 DTM Şampiyonası” sayfasına dön