2016-2017 BLANCPAIN GT SERİSİBLANCPAIN GT Serisi S1 - Round 3 VIR

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

BLANCPAIN GT Serisi S1 - Round 3 VIR

Mesaj gönderen Boundless »

Geçtiğimiz Britanya yarışından sonra bu hafta Amerikaya Virginia International Raceway pistine gidiyoruz. Bu pist kendi içersinde tam 6 farklı pist barındırıyor. Bizim yarışacağımız versiyonu ise "Full Course" olarak adlandırılan bölümü.
Geçtiğimiz 2 yarışta yeni mezun olan 2 çaylak pilotumuz birinci olurken ağır toplar henüz kendilerini gösteremediler. Bakalım bu çok zevkli ve bir o kadar da zor sezonun 3. yarışında liderlik koltuğuna kim oturacak.

Öncelikle puan durumunu bir hatırlayalım :

Resim

Pistimiz :

Resim

Pisti indirme linki : http://www.racedepartment.com/downloads ... way.11892/

Yüzey : Asfalt
Uzunluk : 3.27 mil (5.26 km)
Viraj : 17
Tur rekoru : 1:35,434 ( Klaus Graf , Muscle Milk Motorsports HPD ARX-03a , 2012 , P1 )

Yarış Bilgileri :

Server : simracerstr.net
Yarış süresi : 40 Tur
Serbest antrenman : 21:00-22:20
Sıralama : 22:20-22:40 (10 dakikalık 2 seans. İlk seansda derece yapan ilk 10 pilot ikinci seansa çıkabilir)
Yarış öncesi mola : 22:40-22:45
Standing start : 22:45

TC-ABS: Fabrika
Hasar: % 50
Lastik aşınması: Normal
Yakıt tüketimi: Normal
Antrenman Şifresi : 123456
https://www.youtube.com/watch?v=HLPPEEJP4lM
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen car_lover »

Dun gelen guncellemeden sonra optimum lastik basinc seviyesi degisti. Soguk 16 sicak 26 optimum lastik derecesi diyorlar. Yani optimum basinc araligi 24~28 psi arasi. Lastiklerin optimum sicaklik araligi 80 ve 105 arasi oldugu icin lastik battaniyesi acikken 24 olarak basliyor cunku battaniyeler 80C ye isitiyor.
Bundan ayri olarak SCG ve 650S te arkadan kayma sorunlari var. Hizli yavas viraj demeden arac arkayi birakiyor. Ac nin icinden bir adam daha fazla arka kanat acisi ve frenleri one almayi tavsiye etmis.
Herkese kolay gelsin
Kullanıcı avatarı
FatihEVREN
Mesajlar: 85
Kayıt: 29 Ağu 2016, 13:29
Ad: Fatih EVREN
Konum: Istanbul
Has thanked: 47 time
Been thanked: 64 time
Yaş: 44

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen FatihEVREN »

Katılıyorum, ben de biraz test yaptım 650s ile.
Araç arka tarafı bırakma eğiliminde.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Gazlarken full tc açık olsa bile spin eğilimi çok yüksek 650sde. Frenleri öne almak ve kanat arttırmak çözüm değil. 2. vites ile virajdan çıkarken ne kanat üstünde yeterli ağırlık oluşur ne de frenin önde olması spini önler. Saçma sapan bir update olmuş yine.
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen diabolus79 »

Sürüş kolaylaşsa olmuyor, zorlaşsa olmuyor, herkesi aynı anda memnun etmek mümkün değil anlaşılan. Lastik basınçlarının değişimi gerçek hayatta da olacağı gibi lastiklerin yan duvarlarını da etkiliyor, camber ve toe ayarlarınızı gözden geçirmenizi tavsiye ederim, ben onlarca spin, pist dışına uçmadan sonra uğraşa uğraşa aracı bir nebze de olsa kontrol altına almayı başardım; ayarları oturtunca update öncesi ile bir farklılık kalmadı.
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Her update ile araç tepkileri tamamen değişiyorsa bir yerde yanlış var demektir. Lastik aşınması hala problemli, gerçekçilikten çok uzak.
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen diabolus79 »

Araç tepkilerini dediğim gibi ayarları düzeltince "tamamen" değişmiş bulmadım ben, belki biraz daha ayar değişikliği gerekiyordur, antrenman eksiğin vardır vs, bunu da gözönünde bulundurmak lazım.

Lastiklere gelince, bana da aşınmada sıkıntı var gibi geliyor ama sert frenlemede "flat spot" oluşumu hala baki, biz bu yeni seride ABS kullanan araçlarla yarışıyoruz, DTM'e göre oldukça affediciler yani. Ben de şikayet ettim med'ler aşınmıyor, pitstop zorunlu olsun falan diye de burada gerçekliği neye göre belirliyoruz? Ben şahsen slick lastikle yarış aracı kullanmadım, bilgim yok o bakımdan ne kadar gider ne kadar dayanır. Bir araştırmak lazım peşin hüküm vermeden önce.
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Eğer eski setup çalışmıyorsa aracın tepkileri tamamen değişmiş demektir.
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen car_lover »

650s e arkadan kayiyor diyen arkadaslar bi SCG yi denesinler :D Bugun 650s surdum cok stabildi.
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 2016-2017 BLANCPAIN GT Serisi - Round 3

Mesaj gönderen Boundless »

Herzaman başkasının arabası daha iyidir mantığı :D
Cevapla

“2016-2017 BLANCPAIN GT SERİSİ” sayfasına dön