rFactor 2 TürkiyerFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

rFactor 2 Türkiye forum alanı

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
ahmetis
Mesajlar: 227
Kayıt: 25 Haz 2016, 16:18
Ad: Ahmet Demircan
Has thanked: 27 time
Been thanked: 172 time

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen ahmetis »

Benim zaten var ama T500 gelene kadar ara verdim gelir ama kısa zamanda umarım
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen Boundless »

he dedinmi alacan bana :)
En son Taner tarafından 20 Eki 2016, 00:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: 2 bira
Kullanıcı avatarı
ozkan_343
Mesajlar: 280
Kayıt: 06 Nis 2016, 08:43
Has thanked: 511 time
Been thanked: 135 time

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen ozkan_343 »

Boundless yazdı:he dedinmi alacan bana :)



bende he desem banada ?? :D şaka şaka bende alabilirim niyetim var zaten ;)
Kullanıcı avatarı
Ozan Ulkugil
Mesajlar: 120
Kayıt: 22 Mar 2016, 11:35
Ad: Ozan Ülkügil
Konum: Eskişehir
Has thanked: 29 time
Been thanked: 64 time
Yaş: 31
İletişim:

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen Ozan Ulkugil »

Uzun zamandır birşeyler yazılmamış ama bende karalayayım birkaç cümle :)

2008'den beri no aids liglerde yarışırım. Zamanında her oyunu crackle oynayan biri olarak 2013 yılında iRacing'e girdim ve o gün bugündür de iRacing dışı bir oyuna çok zaman harcamadım. Fakat doların yükselişi ve iRacing'in fiyat politikasındaki değişikliklerle eski oyunlara dönmenin vakti geliyor. Madem simülasyon dünyasına dönmüş konu hepsinden bahsedelim.

rFactor, F1C'ı saymazsak benim ilk simülasyon deneyeyimim olmuştu. TurkiyeF1'de zamanında Snopy ile sürmeye başlamıştım. rFactor 2 ilk duyurulduğunda çok heyecanlandırmamıştı beni. O zamanlar benim için tek oyun herkesin birlikte toplandığı rFactor'den ibaretti. İlk çıktığında korsan versiyonunu indirmiş ve ilk buildlerden olduğundan hiç güzel bir hissiyat bırakmamıştı. 2013'de oyunu tekrar aldım ve bir süre sonra elden çıkardım. Araçlar buz gibi kayıyor ve benim emektar sistem zorlanıyordu :D Dayanamıp en azından single takılırım diyerek 2 ay sonra tekrar aldım. Lastik fiziği, değişken hava, gece gündüz döngüsü ile Endurance yarışları için en düzgün platform olduğu su götürmez bir gerçek. ( Arcade e yakın Project CARS'ı saymazsak ). Ama başlarda bahsedilen rFactor'deki modları çevirmeyi geçtim düzgün mod, pistlerin sayısı rFactor'deki cennetten sonra yetersiz kalıyor.

Assetto Corsa, Netkar Pro gibi bir oyundan sonra sürüş açısından hayal kırıklığı benim açımdan. Netkar Pro'da araç çalıştırma bile tuş, mouse ile yapılıyordu. Direksiyon ayarları eziyetti, arayüz kötüydü ve en önemlisi yetersiz mod desteğiyle canlanamadan toprağa girdi. Kunos ; yağmur, eski bir araç ve GP2 aracı getirerek birşeyler yapmaya çalıştıysa da olmadı ve Assetto Corsa, Netkar Pro'daki hatalardan uzak bir şekilde doğdu. Daha geniş kitlelere yayılacak, aşırı zor olmayan, modlanabilen, lisanslı içeriklere sahip ve zamanın standartlarına uygun grafikler. İtalyan olduklarından Ferrari, Lamborghini, Maserati gibi markaları oyuna katıp PC platformuna lazer taramayı iRacing'den sonra getirip, bunu çok daha uygun fiyatlara sundular. Gün döngüsü, değişken hava olmaması ve lisanslı pistlerin az oluşu başlıca eksileri. Modlarla bu kapatılabilyor ama lazerli pistler gerçeğe en yakın olduklarından yerini tutmuyor.

RaceRoom, GTR3'ten vazgeçen Simbin'in iRacing'e benzer bir şekilde araç ve pistleri hatta liveryleri paralı sattığı bir platform olarak doğmuştu. Oyun dünyasında ilk yıllar zordur ve RaceRoom bu zor yılları yeni sahibi Sector 3 ile atlatmayı başardı. Simbin'den Sector 3'e geçtikten sonra DTM dışında bir yatırım yapılmayan, herşeyi bekleme moduna alan oyuna online sistem, WTCC, ADAC GT Masters gibi serileri eklediler. Diğer pistlerden farklı olarak lazerle taranan Nordscheliefe dikkat çekici bir gelişmeydi ama devamı gelmedi. WTCC, DTM, ADAC GT, Audi TT Cup'ın lisansı ellerinde bulunuyor. Yeni gelen güncelleme ile içeriğin hepsi indirimli olarak alınabiliyor. Fiyat olarak indirimler yakalansa dahi Assetto Corsa'dan pahalı. İndirimsiz halleryile yaklaşık olarak araçlar 3$, pistler 4-5$ civarında. iRacing, Assetto Corsa gibi bu oyunda da maalesef gün döngüsü ve değişken hava yer almıyor.

iRacing'e gelirsek çok büyük bir dünya. Pro serileri ve özel Endurance yarışlar dışında her 2 saatte ( birkaç seride saatte 1 ) yarışlar oluyor. Online sistem, detaylı taranmış araç ve pistler, rating sistemi gayet güzel şeyler. Ama bu yıl yapılan duyuruyla fiyatlara zam geldi ve geçen senelerde % 50 indirimle 49$'a alınan üyelik 82$'a fırladı. 270 TL'den fazla bir fiyat yapıyor. Parayı vermek isteyenler için gerçek hayata göre ucuz. Tabi üyelik almakla bitmiyor. Araçlar 11.95$, pistler 11.95 - 14.95$ arası. Fizik konusunda araçlar bazen çok saçma tepkiler verebiliyor. Kerbler bazen ıslak kadar kaygan oluyor. Bu seneki fizikler bana göre vasattı. Audi R8 GT3 ile Zolder gibi bol şikanlı bir pistte dahi en düşük kanat açısıyla sürülebilir olması yeterli bir örnek olsa gerek... Sezon içinde bir aracın öne çıkmaması için yapılan değişiklikler ters tepince her yer Mercedes dolmuştu. Daha sonra biraz daha dengeli olsa da bir lig gibi tek sezonda bir araçla yarışma kuralı olmadığından hangi pistte hangi araç iyiyse ona atlayarak yarışlar yapılması zevki baltalıyor. Sadece kokpit kamerasından sürülmesi gerçekçiliği arttırıyor gibi görünebilir fakat araç hasar aldığında bunu gösteren bir ekran olmadığından eziyete dönüşüyor. Yeni gelen pistlerde pist dışına ceza verme puanı azaldı. Ama Spa ve COTA gibi pistleri sürmek eziyet. En ufak kerb temasında x veriyor ve sadece 2 tur atılan saçma ötesi sıralama formatı sayesinde 2 turda da hata yaparsanız gridin en gerisine misafir oluyorsunuz. Lazerli pistler ve kurallı online yapısı haricinde diğer konularda ortalamalarda dolaşıyor. Hasar modellemesi ve lastik fiziğindeki dengesizlikler başta olmak üzere aşırı yüksek fiyatlar oyuncuları küstürüyor. Grafiklerine göre kötü denilebilecek optimizasyon, uzun yükleme süreleri ve eski grafik motoru nedeniyle 5 farklı araçtan fazla yarışılamayan GT3 kategorisi var. Araç taramada yavaşlar ve güncel araçlar genelde NASCAR serisinden ibaret. Forumdan birçok kişi üyelik yenilemeyeceğini söyledi. Belki inatları kırılır :)

Uzun bir yazı oldu ama özeti ; Hiçbir oyun kusursuz değil. Bazıları içeriği, bazıları sunduklarıyla öne çıkıyor ama hiçbiri kusursuz olamayıp oyuncuların istedikleri şeyleri veremiyor. Tüm bu olumlu, olumsuz özellikleri fiyatta uçmadan bir araya getirebilecek sim varsa beri gelsin, hemen alacağım :)


Resim
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Ozan çok güzel bir yazı olmuş sonuna kadar okudum. iRacing başından beri bana uzak geldi. Hiç bir zaman bu kadar para göz bir sistemi sevemedim. Kolay modlanması ve lazer tarama pistler nedeniyle AC benim için hala 1. sırada. 2. sırada da RR geliyor. RF2 DX9 dan kurtulmadığı sürece benim için listeye giremeyecek. Sunucusunu açtım evet o konuda gelişmeler olacak ama benim için AC her zaman öncelikli olacaktır :)
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Emin Babaoglu
Moderatör
Mesajlar: 701
Kayıt: 16 Mar 2016, 13:33
Ad: Rustoocas
Konum: İstanbul
Has thanked: 195 time
Been thanked: 295 time
Yaş: 35
İletişim:

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen Emin Babaoglu »

@Ozan Ulkugil Simlerde yaşadığınız tecrübeleri ve fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
Resim
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen antking »

Ozan bu detaylı anlatımlar için teşekkürler. Bende Mehmet ile aynı fikirdeyim. Şu an Assetto ve RR başı çeker. İracing geçen sene deneyip istediğim hissiyatı alamayıp bırakmıştım iyi kide bırakmışım senin söylediklerine göre. Umarım yeni şampiyonalarda seni de aramızda görürüz.
Kullanıcı avatarı
Ozan Ulkugil
Mesajlar: 120
Kayıt: 22 Mar 2016, 11:35
Ad: Ozan Ülkügil
Konum: Eskişehir
Has thanked: 29 time
Been thanked: 64 time
Yaş: 31
İletişim:

Re: rFactor 2 bilgilendirme, tavsiye bölümü

Mesaj gönderen Ozan Ulkugil »

antking yazdı:Ozan bu detaylı anlatımlar için teşekkürler. Bende Mehmet ile aynı fikirdeyim. Şu an Assetto ve RR başı çeker. İracing geçen sene deneyip istediğim hissiyatı alamayıp bırakmıştım iyi kide bırakmışım senin söylediklerine göre. Umarım yeni şampiyonalarda seni de aramızda görürüz.
iRacing nedeniyle gelemiyordum. WTCC'ye kayıt yaptırdım ama yeni PC alma süreci uzadı, tatile gittim, bayrama geldi derken hiçbir yarışa katılamadım. Bundan sonra gelecem inşallah :twisted:


Resim
Cevapla

“rFactor 2 Türkiye” sayfasına dön