İtiraz Odası2.Sezon | Formula A | 6. Yarış Imola İtirazları

Moderatörler: Moderatörler, PCars Admin, PCars Moderator

Kilitli
Kullanıcı avatarı
oXideX
Mesajlar: 204
Kayıt: 06 Ara 2016, 17:29
Ad: Kemal Altıparmak
Konum: İstanbul
Has thanked: 158 time
Been thanked: 221 time
Yaş: 38

2.Sezon | Formula A | 6. Yarış Imola İtirazları

Mesaj gönderen oXideX »

Selamlar, beklendiği üzere finish çizgisinin hemen öncesinde oluşan olayı bildirmek istiyorum. Bu konuyu özet olarak whatssapp ta ve TS de belirttim, burada detaylarını aktaracağım, hakem arkadaşların incelemesini rica ederim.

Yarışın sonlarına doğru lastiklerimi iyi kullanmam ve diğer pilot arkadaşların lastiklerinin bitmesinden ötürü, çift taraflı bir performans artışım olmuştu. Bu artışla beraber son turun ortasında 2. liğe gelebildim ve 1.lik zor görünmüyordu. Performansımı aynı şekilde korudum ve son düzlüğe kadar sabrettim, çünkü tüm KERS i buraya saklamıştım. Beklediğim gibi de oldu ve viraj çıkışında Özkan a karşı üstün bir ivme kazandım, DRS ve KERS kullanımı ile birlikte hızım iyice artmıştı ve beklediğimden daha da hızlı kendisine yaklaşıyordum ancak viraj çıkışı çok yakın değildim dolayısıyla yön değişimlerini yapabilecek hamle aralığım çok rahat vardı. Özkan son viraj çıkışında en sağda kaldı ve aracı düz bir şekilde gitti, ardından üzerinden çok geçmeden aracı pistin ortasına aldı ve düz ilerledi, bu esnada hamle limitinin bittiğini düşünerek her iki yönünü de kullanabilirdim ancak aracımın yönü sola daha müsait olduğu için soluna doğru ilerledim. Bu esnada kendisine hızla yaklaşıyordum. Tam ön kanadı yanına alacak kadar yaklaşmak üzereydim ki Özkan bir hamle daha yaparak pistin en soluna yani önüme kırmış oldu. Bu hiç beklemediğim bir hamleydi ve kendisine çarpıp pist dışına itmek istemedim, bir refleks ile direksiyonu sağa kırdım, o esnada araç çok hızlı olduğu ve DRS açık ilerlediğim için ani yön değişiminde araç bir anda 90 derece döndü. Tam da pit girişinin oradaymışız, araç otomatik pit yaptı. Pitten çıktığımda 5. sırada görünüyordum. Olay bu şekilde yaşandı.

Burada bir detayı aktarmak istiyorum, bizim kurallarda belirttiğimiz ve türkçe de yarış dilinde yön değiştirme olarak kullanılan tabir FIA kurallarında one-move olarak geçmektedir, yani yön değil hareket/çizgi değişimidir, dolayısıyla Özkan ın birden fazla çizgi değiştirdiği, kural metni olarak yazarsam birden fazla yön değiştirdiğini düşünüyorum. Viraj çıkışı buna son derece dikkat ettiğim için sadece replay de gördüğüm değil yarış esnasında da çok rahat farkettiğim bir durumdu.

Bir diğer nokta da, bu finish öncesi son düzlüktü, dolayısıyla düz gidip yarışı bitirmekten başka bir olasılık milyarda bir olsa gerek. Bu durumu da göz önünde bulundurup, mağduriyetimin giderilmesini sağlayacak bir sonuç beklemekteyim.

Kaza Dakikası: Yarış bitimine 11:37 dk kala, Özkan ın gönderdiği videodan aldığım süredir.

Not: Bu talihsiz durum ardından Özkan TS de konuyu takip etmiş ve nasıl olduğunu sorgulamıştır. Bir hatası olduysa özür dilediğini belirtmiştir. Ardından konunun incelenebilmesi için video göndermiştir. Hakemlerin incelemesi ardından gereken cezanın verilmesini önermiştir. Kendisi olayla ilgili olarak son derece centilmen davranmıştır, teşekkür ederim.

Not 2: Bazı soru işaretlerinin gitmesi açısından belirtmek istiyorum çünkü TS de ses tonum normal değildi. Yarış sonuna doğru performansım artması ve yarışı kazanabileceğimi hissetmem ardından yaşanan bu talihsiz olay beni gerçekten sinirlendirmiştir ancak bunun sebebi yarışı kazanma ihtimalimin elimden alınışıdır. Özkan kardeşim e karşı kesinlikle yanlış bir hissiyatım olmadı, olamaz da, kendisinin de kötü niyetli olmadığını ve bunu bilerek yapmadığını da çok iyi biliyorum. Dolayısıyla burada yazdıklarımın Özkan ile bir sorunum olduğu algısına kesinlikle çekilmemesini isterim.

Not 3: Benim de hakem heyetinde olduğumu biliyorsunuz. Kendi aramızda aldığımız bir kural kapsamında, kazalara karışan hakemlerin herhangi bir yorum ve karar yetkisi bulunmuyor. Dolayısıyla bu kurala uyacağımın bilinmesini ve hakem grubunda bu konu ile ilgili yapılacak muhabbetlere kesinlikle müdahale etmeyeceğimi bilmenizi isterim. Bu herhangi bir kaza için hepimizin yaptığı bir davranış şeklidir, sadece bu konuya özel değil.

Not 4: Fatih Ç. ile ilgili de bir temas bildirimim olacak, ancak replay i izleyip gönderme şansım bugün olmadı yoğunluktan ötürü, yarın göndereceğim.

Bilginize @blade036 @ZaferDerelioğlu @EV0T3CH
Resim
Kullanıcı avatarı
blade036
Mesajlar: 143
Kayıt: 08 Oca 2017, 01:48
Ad: Barış Ç.
Konum: Ankara
Has thanked: 89 time
Been thanked: 90 time
İletişim:

Re: 2.Sezon | Formula A | 6. Yarış Imola İtirazları

Mesaj gönderen blade036 »

Durum incelenecek, videolarda eklenir sonrasında toplanıp bakarız.

Ufak bir hatırlama yapalım, daha öncede yapmıştık. Tartışma ortamının olmaması nedeni ile aynı kaza ile ilgili bu başlık altında aynı kişinin 1'den fazla mesaj yazmamasını rica ediyoruz..
Kullanıcı avatarı
EV0T3CH
Mesajlar: 77
Kayıt: 18 Eyl 2016, 01:46
Ad: Ali
Konum: Rize / Pazar
Has thanked: 102 time
Been thanked: 42 time
Yaş: 33
İletişim:

Re: 2.Sezon | Formula A | 6. Yarış Imola İtirazları

Mesaj gönderen EV0T3CH »

Tarafımıza yapılan itiraz başvurusu hakemler tarafından incelenmiş olup söz konusu olayda her iki sürücünün de birbirleriyle teması bulunmamaktadır. Yapılan kontroller sonuncunda herhangi bir cezayı işlem gerektirecek durum görülmemişdir. Mücadele yarış kuralları çerçevesinde gerçekleşmişdir. Fakat pilotlardan Kemal Altıparmak araç hakimiyetini kaybetmesi ve buna istinaden pit çizgisine düşmesi nedeni ile araç pit durumuna girmiş olup durağan halde pitte 18.15sn süre kaybetmişdir. Bu süre toplam süresinden düşülüp sonuca yansıtılmışdır.
Resim
Kilitli

“İtiraz Odası” sayfasına dön