SimRacesTR Akademi Sezon 4 (Newbie CUP)7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Moderatör: Moderatörler

coolTurk

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen coolTurk »

Öncelikşe Adaşımı tebrik ediyorum.Yarışa 1.gün kala hazırlanabildim.Bunun etkisi ile hem araç ayarlarını hem stratejimi hem de pisti tam olarak kafamda oturtamadım.Yarışa 5.sıradan başlamak gayet iyiydi.Kalkışta debriyajı tam ayarlayamadığım için geç kalktım ve son sıraya düştüm.Yarış benim için vasatın üstü geçti.Sürekli araçla boğuşup durdum.Belki de 1.ciliği alabilecekken spin atıp 3.sıra için verdiğim mücadeleden de koptum.Çok fazla temas ve pist dışı vardı.Barışla yaşadığımız temas sonucu duvara çarptı.Kendisinden özür diliyorum.Fatih ile de bir temasımız oldu yarış içi olabilir.Hakemler inceleyeceklerdir.Umarım sonraki yarışta bol eğlenceli temassız bir yarış seyrettiririz.Son turda fatih hata yapınca.3cülüğü alarak bitirdim.Benim için hiç haketmediğim bi 3.cülüktü.Yarışı itiren tüm pilotlara tebrikler.
Kullanıcı avatarı
Scheisenberg
Mesajlar: 31
Kayıt: 01 Oca 2017, 13:42
Ad: Çağatay Korkmaz
Has thanked: 9 time
Been thanked: 8 time
Yaş: 26

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen Scheisenberg »

İlk olarak bir öneri ile başlıyım :D Alper hocamı sonraki yarışlarda/yayınlarda yorumlarıyla görmek isteriz. Bana kalırsa teknik açıdan doğru analizleri vardı. Örneğin Barış hocamla kazasından sonra yaşadığım temasın istemsiz ve mecburen yaşandığını görmüş/anlamış yayında. Ek olarak bahsettiğim kazadan sonra ön kanatta yüksek hasar oluştu bunun etkisini özellikle yarışın ikinci yarısında hissettim. Barış hocamın aracında da muhtemelen hasar olmuştur. Özür dilerim, ancak yapabileceğim bir şey yoktu o durumda.

Birçok acemilik dolayısıyla hata dolu bir yarış oldu hem benim hem başka birçok yarışçı arkadaş adına. Ama bununla beraber oldukça heyecanlı bir yarıştı.
Mesela pite girmek zorunda olduğumuzu son dakikada farkettim :D Sağolsun Tahir hocam sanırım(ismini yanlış hatırlamıyorsam kusura bakmasın) pit prosedürü nasıl işliyor anlattı. Ona rağmen hem pit girişine daha önce dikkat etmemiş olmam hem de daha önceki yarışlarda pit yapmamış olmam nedeniyle süre kaybettim.
Arada bahsetmezsem olmaz Barış hocam hem savunurken hem saldırırken çok zorladı. Daha yumuşak sürsek sanırım daha güzel bir yarış olurdu ikimiz adına da. Çok tecrübeli değilim yarışma konusunda ama savunmasıyla bana herhangi bir geçiş yolu bırakmadı. Fren noktaları olsun arada onun arabasının dengesini kaybetmesi olsun benim de zorlamamla temas yaşadık. Kendi adıma özür diliyorum kendisinden. Hem ben hem de o yayından da gördüğüm üzere gereksiz agresif sürmüşüz bana kalırsa. Sonraki yarışlar için geçişler konusuna dikkat edeceğim. Hatta bu konuda tavsiye edeceğiniz kaynaklar/videolar falan varsa bir incelemek isterim.

Bu viraj kesmede ve dışarı çıkmada falan çıkan yavaşlama uyarılarında ne yapmamız gerektiğini de tam olarak çözemedim. Yavaşlıyorum süre azalıyor sonra eski haline dönüyor vs. Böyle bir durumda ne yapmamız lazım kısaca bir açıklayacak var mı aramızda :D

Son olarak bir sorum daha olacak, kalkışta ne yapmamız lazım, kaç devirde kalkmak lazım bu tatuuslarda?
coolTurk

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen coolTurk »

Scheisenberg yazdı:İlk olarak bir öneri ile başlıyım :D Alper hocamı sonraki yarışlarda/yayınlarda yorumlarıyla görmek isteriz. Bana kalırsa teknik açıdan doğru analizleri vardı. Örneğin Barış hocamla kazasından sonra yaşadığım temasın istemsiz ve mecburen yaşandığını görmüş/anlamış yayında. Ek olarak bahsettiğim kazadan sonra ön kanatta yüksek hasar oluştu bunun etkisini özellikle yarışın ikinci yarısında hissettim. Barış hocamın aracında da muhtemelen hasar olmuştur. Özür dilerim, ancak yapabileceğim bir şey yoktu o durumda.

Birçok acemilik dolayısıyla hata dolu bir yarış oldu hem benim hem başka birçok yarışçı arkadaş adına. Ama bununla beraber oldukça heyecanlı bir yarıştı.
Mesela pite girmek zorunda olduğumuzu son dakikada farkettim :D Sağolsun Tahir hocam sanırım(ismini yanlış hatırlamıyorsam kusura bakmasın) pit prosedürü nasıl işliyor anlattı. Ona rağmen hem pit girişine daha önce dikkat etmemiş olmam hem de daha önceki yarışlarda pit yapmamış olmam nedeniyle süre kaybettim.
Arada bahsetmezsem olmaz Barış hocam hem savunurken hem saldırırken çok zorladı. Daha yumuşak sürsek sanırım daha güzel bir yarış olurdu ikimiz adına da. Çok tecrübeli değilim yarışma konusunda ama savunmasıyla bana herhangi bir geçiş yolu bırakmadı. Fren noktaları olsun arada onun arabasının dengesini kaybetmesi olsun benim de zorlamamla temas yaşadık. Kendi adıma özür diliyorum kendisinden. Hem ben hem de o yayından da gördüğüm üzere gereksiz agresif sürmüşüz bana kalırsa. Sonraki yarışlar için geçişler konusuna dikkat edeceğim. Hatta bu konuda tavsiye edeceğiniz kaynaklar/videolar falan varsa bir incelemek isterim.

Bu viraj kesmede ve dışarı çıkmada falan çıkan yavaşlama uyarılarında ne yapmamız gerektiğini de tam olarak çözemedim. Yavaşlıyorum süre azalıyor sonra eski haline dönüyor vs. Böyle bir durumda ne yapmamız lazım kısaca bir açıklayacak var mı aramızda :D

Son olarak bir sorum daha olacak, kalkışta ne yapmamız lazım, kaç devirde kalkmak lazım bu tatuuslarda?

Yarış kontrolün verdiği cezalar değişmekle birlikte.Pisti kesme cezası 5 saniyedir.5 saniye boyunca araca gaz vermiyeceksin demek oluyor.Driver trought penalty(Pitten geçme cezasıdır).Genelde ceza verildiği turdan itibaren 5 tur içinde pitten geçmessen diksalifiye olursun.Sarı bayrak(İlerde bir kaza ya da tehhlikeli şekilde pistte duran araba var demektir).Dikkatli ol.Mavi bayrak(Arkadan gelen pilot sana tur bindirecek yol vermek zorundasın).Yol vermeler genelde çok tehlikeli olabliyor.Tur yerken mümkün olduğunca düzlükte yer vermeye çalışın viraj içinde yol vermeye çalışmak kazalara neden oluyor.Tatuuslar için kalkış çok önemli genelde temiz ve hızlı kalkamk için gaza sonunda kadar yüklenip öyle kalkılır.Yoksa araç benim bugün yaptığım gibi boğulur :D
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen Frtsan »

Daha önceden kullanmış olmama rağmen araca tekrar alışmakta zorlandım. Son saatlerde antrenmana çıkmam bunda büyük etken. Ne yazık ki yaz aylarında fazla evde duramıyoruz ve antrenman şansı az oluyor. Geçen sezon ki dereceme yaklaşamadım bile. Yarış içinde de H lastik kullanımı sebebiyle bir türlü istikrar sağlayamadım. H ve M kullanan pilotların karışık olması sebebiyle ilginç farklar oluştu.

Yarışın başında iyi bir kalkışla pozisyon kazanabilirdim ancak ilk virajda çok içerde kaldım. Ve aracın kerbe çarpıp spin atmasına engel olamadım. Neyse ki kimseyle temas gerçekleşmedi ve yarışa devam edebildim.

H lastik performansını 15.turdan sonra vermeye başlıyor. O tura kadar aracı pistte tutmaya çalıştım. 22.turda M lastiklere geçtiğimde önümde Barış ve Ali.'den 10 sn gerideydim. Barış' ın hatasıyla ona 3 saniyenin altında yaklaştım. Ancak daha fazla yakınlaşamadım. Son turda Fatih ile bir temas oldu ve yarışı 6. sırada bitirdim.

Yayında Açık tekerli araçlarla geçtğimiz sezon hızlı olduğumdan bahsetmişsiniz ancak tam tersine Açık tekerlı araçlarda ilk iki yarış sonunda simracing kariyerimi noktalamayı düşünecek kadar kötüydüm. Hatta Hungaroring sonrası uzun bir yazı yazmıştım. Kanada da yavaş olmama rağmen istikrarla yükselmiştim.

Son iki yarışa girerken puan farkları kapanmış olacak sezonu 2. ya da 5. bitirmek arasında çok küçük bir fark olacak gibi.

Fatih ve Çağatay ile ilk yarışlarda güzel mücadelelerimiz olmuştu. Açık teker araçlarla yeniden kendilerini bulmuş gibiler. Umarım sonraki yarışlara da katılırlar.

Hungaroring de görüşmek üzere.
Gocmen
Mesajlar: 15
Kayıt: 14 Ağu 2016, 12:15
Ad: Ali
Has thanked: 2 time
Been thanked: 6 time

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen Gocmen »

skyline_gt yazdı:
bende o temastan 2-3 tur öncesine kadar sürekli mavi bayrak vardı zaten fakat bir türlü arkadan yetişemediğiniz için yol veremiyordum, tepkim virajda riske girerek hem kendini hemde beni tehlikeye attığın içindi çünkü benim defans yapma gibi bir amacım yoktu ilk düzlükte gaz keserek yol verecektim, iyi ki pistte kaldın yoksa birincilikte gidebilirdi. Aynı şekilde hata bendeyse şimdiden özür diliyorum, bu sezonda dikkat ettiğim tek şey temiz ve temastan uzak bir yarış çıkartmaktı, bunun için elimden geleni yapmaya çalışıyorum.


Şimdi tekrar izledim, dediğim gibi yol vermek için iç tarafı bana bıraktığını düşündüm, ardından sen de dönmeye başlayınca sol ön lastik de kitlendi ve temastan kaçamadım. Talihsizlik olmuş.
Kullanıcı avatarı
fcaglayan
Mesajlar: 76
Kayıt: 20 Mar 2017, 11:07
Ad: Fatih
Konum: Ankara
Has thanked: 12 time
Been thanked: 13 time

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen fcaglayan »

peez yazdı:
Bu arada şanssızlık yaşadığım pilot Fatih Çağlayan' dı, kendisinin iyi niyetle yavaşlayıp yol verdiğinin farkındayım, fakat tur yiyen arkadaşlar yol verme işlemini gaza oturduğumuz apekste değil de ya viraj öncesi ya viraj sonrası yaparlarsa böyle şanssızlıklar yaşamayız, virajda zaman kaybetmemiz normal bunun yüzünden kimseye hata yaptın denilemez, arkadan gelen pilot geçişten sorumludur. Fakat bugünkü gibi çizgisi zor ve hızlı bir virajda apekste durunca pek yapabileceğimiz bir şey kalmıyor arkadan gelirken. O yüzden rica ediyorum virajda yavaşlayarak yol verecekseniz virajın en apekse en uzak kesiminde, eğer virajdan sonra verecekseniz de tamamen dönüldükten sonra çizgi dışında yavaşlayarak veriniz.



Ben Mavi bayrak varken genelde herkese yol veriyorum, hatta bi kere hata yapıp arkamdan gelene mavi bayrağı görmeden de tur koyuyor diye yol vermişliğim var :))
Yarışa soft lastikle çıkmak gerektiğini düşünüyordum ancak 10 turdan sonra virajlarda hafif frenajda bile araç kilitleyip spin atmaya başladı, bu yüzden de araç sorunlu olunca arkadan gelenleri etkilememek için daha tedirgin virajlara girmeye başladım. Bahsettiğin kazada da ben tam tersi mümkün olduğunca yol dışına yanaşıp diğer taraftan daha rahat geçmen için yavaşlamıştım ama sen geçmek için viraj çıkışını bekledin sanırım , iyilik yapayım derken göz çıkartmışım kusura bakma :)
Steam: fcaglayan77
peez
Mesajlar: 48
Kayıt: 09 May 2017, 01:22
Ad: Barış Karasakız
Has thanked: 19 time
Been thanked: 20 time

Re: 7. Yarış Hockenheimring 18.Temmuz.2017

Mesaj gönderen peez »

fcaglayan yazdı:
peez yazdı:
Bu arada şanssızlık yaşadığım pilot Fatih Çağlayan' dı, kendisinin iyi niyetle yavaşlayıp yol verdiğinin farkındayım, fakat tur yiyen arkadaşlar yol verme işlemini gaza oturduğumuz apekste değil de ya viraj öncesi ya viraj sonrası yaparlarsa böyle şanssızlıklar yaşamayız, virajda zaman kaybetmemiz normal bunun yüzünden kimseye hata yaptın denilemez, arkadan gelen pilot geçişten sorumludur. Fakat bugünkü gibi çizgisi zor ve hızlı bir virajda apekste durunca pek yapabileceğimiz bir şey kalmıyor arkadan gelirken. O yüzden rica ediyorum virajda yavaşlayarak yol verecekseniz virajın en apekse en uzak kesiminde, eğer virajdan sonra verecekseniz de tamamen dönüldükten sonra çizgi dışında yavaşlayarak veriniz.



Ben Mavi bayrak varken genelde herkese yol veriyorum, hatta bi kere hata yapıp arkamdan gelene mavi bayrağı görmeden de tur koyuyor diye yol vermişliğim var :))
Yarışa soft lastikle çıkmak gerektiğini düşünüyordum ancak 10 turdan sonra virajlarda hafif frenajda bile araç kilitleyip spin atmaya başladı, bu yüzden de araç sorunlu olunca arkadan gelenleri etkilememek için daha tedirgin virajlara girmeye başladım. Bahsettiğin kazada da ben tam tersi mümkün olduğunca yol dışına yanaşıp diğer taraftan daha rahat geçmen için yavaşlamıştım ama sen geçmek için viraj çıkışını bekledin sanırım , iyilik yapayım derken göz çıkartmışım kusura bakma :)


Sorun yok hocam, olur böyle hatalar, Çağatay 0.2 saniye arkamdaydı her şey çok hızlı gelişti ondan sonra :D.
Barış Karasakız
Cevapla

“SimRacesTR Akademi Sezon 4 (Newbie CUP)” sayfasına dön