SimRacesTR Akademi Sezon 4 (Newbie CUP) ⇒ 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Moderatör: Moderatörler
- car_lover
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 578
- Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
- Ad: Semih Emre
- Has thanked: 154 time
- Been thanked: 278 time
6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Serimizin altıncı yarışı için Formula 1 tarihinin oldukça teknik pistlerinden biri olan Circuit de Barcelona - Catalunya pistine konuk oluyoruz.
Pistin; tam apex e oturmanızı isteyen hızlı virajlarının yanı sıra. Kör çıkışı olan yavaş virajları da bulunmakta. En küçük hatada büyük süre kayıpları olmakta.
Geçtiğimiz sezon bu yarışı en yakın rakibine 26sn fark atan Furkan kazanmıştır. Araların açık olduğu bir yarış olmuştur.
Umarım bu sezon pilotların hepsi iyi antreman yaparak, bize yakın bir mücadele izletirler.
Lotus ların pistte en iyi derecesi 2.03.7 iken. Bu süre şimdiden 2 sn ile Ali Şenol tarafından geçilmiş durumda.
Salı akşamı 20:00-21:00 arası antreman seansı olup. 21:00 da sıralamalar başlayacaktır.
Herkese başarılar dilerim. Yarış antreman yapınca daha zevkli oluyor.
Pistin; tam apex e oturmanızı isteyen hızlı virajlarının yanı sıra. Kör çıkışı olan yavaş virajları da bulunmakta. En küçük hatada büyük süre kayıpları olmakta.
Geçtiğimiz sezon bu yarışı en yakın rakibine 26sn fark atan Furkan kazanmıştır. Araların açık olduğu bir yarış olmuştur.
Umarım bu sezon pilotların hepsi iyi antreman yaparak, bize yakın bir mücadele izletirler.
Lotus ların pistte en iyi derecesi 2.03.7 iken. Bu süre şimdiden 2 sn ile Ali Şenol tarafından geçilmiş durumda.
Salı akşamı 20:00-21:00 arası antreman seansı olup. 21:00 da sıralamalar başlayacaktır.
Herkese başarılar dilerim. Yarış antreman yapınca daha zevkli oluyor.
- Frtsan
- Eğitmen Pilot
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
- Ad: Fırat
- Has thanked: 231 time
- Been thanked: 282 time
- Yaş: 36
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Bu piste pazar günü hazırlanma fırsatı buldum. Gördüğüm kadarıyla gerçekten yakın bir mücadele bizleri bekliyor akşam. Yayın yapan sunucularımıza yardımcı olması için belirteyim bu yarışta da yakıt yükü ve lastikler bir yarışı çıkarıyor. Zorunlu haller dışında pitstop olmayacaktır. Medium lastikler çok hızlı tükeniyor. Hard lastikler de performansını uzun süre koruyor. Medium lastiklerin hızlı tükenmesi alternatif strateji oluşturmayı engelliyor.
Pist mekanik yol tutuşu çok farklı koşullarda deneyimlemeyi sağlıyor. Hızlı virajlar, yavaş virajlar, momentumu korumanın ve arac dengesi transferinin çok önemli olduğu virajlar var. Imola' da da bu tarz virajlar vardı ancak orada daha cok aracı pistte tutmaya çalışıyordum. Buradaysa araçla virajlarda girerken her türlü deneyi yapabiliyorum. Geniş yapısı hataları affediyor.
Akşam görüşmek üzere.
Pist mekanik yol tutuşu çok farklı koşullarda deneyimlemeyi sağlıyor. Hızlı virajlar, yavaş virajlar, momentumu korumanın ve arac dengesi transferinin çok önemli olduğu virajlar var. Imola' da da bu tarz virajlar vardı ancak orada daha cok aracı pistte tutmaya çalışıyordum. Buradaysa araçla virajlarda girerken her türlü deneyi yapabiliyorum. Geniş yapısı hataları affediyor.
Akşam görüşmek üzere.
- fatih8134
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 22 Ara 2016, 22:28
- Ad: Fatih
- Konum: İstanbul
- Has thanked: 28 time
- Been thanked: 3 time
- Yaş: 28
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Şehir dışında olduğumdan dolayı bu yarışa maalesef katılamayacağım.Şimdiden herkese kazasız iyi yarışlar diliyorum.
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Ben de katılamayacağım maalesef. Sevdiğim bir pisttir aslında.
Yarışan arkadaşlara başarılar..
Yarışan arkadaşlara başarılar..
- Frtsan
- Eğitmen Pilot
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
- Ad: Fırat
- Has thanked: 231 time
- Been thanked: 282 time
- Yaş: 36
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Yarışın tekrarına baktım dışarıdan gerçekten sıkıcı bir yarış görüntüsü vermiş. Ancak ben kendi adıma yarış içinde sürekli limitte olmanın stresiyle boğuştum. Yarış başında iki sıra kaybettim ancak 4. virajda rakiplerim dışarı taşınca fırsatı değerlendirdim ve 4. sıraya geri döndüm. Bir süre Özgür' ün baskısına direndikten sonra ritmimi buldum ve öndeki üçlüyü 2-3 saniye geriden takip ettim. bir süre sonra biraz daha geriye düşünce 4. lükte yalnız kaldım. Önde Ali Göçmen hata yapınca ona yaklaşma fırsatı buldum. Burası önemli çünkü o andan sonra genel olarak tur zamanlarım hızlandı pistin pek çok yerinde mini sektör derecelerimi geliştirmeye başladım. Ancak özellikle son sektörde Ali çok daha iyiydi. Bu da benim yeterince yaklaşmama engel oldu. Arka düzlük sonunda nasıl olduğunu anlamadığım şekilde frenajı kaçırdım. Ve piste dönmeye çalışırken spin attım. O andan sonra yavaşlamayıp hızlı turlar atmaya devam ettim.
Bir ara bir rakibime tur bindirirken bir turda tam 3 saniye kaybettim. Hemen ardından Ali' den bir hata daha gelince one 3 saniyenin altında yaklaştım. Tur bindirme de zaman kaybetmesem o sırada yanyana olacaktık.
Yarışın sonuna doğru Ali momentumunu kaybetti. Ben de lastikler bitik olmasına rağmen elimden geldiğince zorlamaya çalıştım. Son viraj kompleksine girerken yeterince iyi viraja oturamadım. Ve yarışı 4. sırada bitirdim. Yanyana mücadele edemedik ama zaman farklarını sürekli kontrol ettiğimiz avantajın bir Ali' ye bir bana geçtiği bir yarış oldu. Benzer bir mücadele Ali Şenol ve Barış arasında da olmuş.
ilk beşte yarış kazanamayan tek pilotum. Bir ceza çıkmazsa şampiyona ikinciliğim sürecek. Son 3 yarışta sürüşümü bir üst seviyeye çıkaramazsam, büyük ihtimalle şampiyona da ilk 3 dışında kalacağım. Bu sebeple sonraki yarışlarda elimden geleni yapacağım.
Önümüzdeki yarışta görüşmek üzere.
Bir ara bir rakibime tur bindirirken bir turda tam 3 saniye kaybettim. Hemen ardından Ali' den bir hata daha gelince one 3 saniyenin altında yaklaştım. Tur bindirme de zaman kaybetmesem o sırada yanyana olacaktık.
Yarışın sonuna doğru Ali momentumunu kaybetti. Ben de lastikler bitik olmasına rağmen elimden geldiğince zorlamaya çalıştım. Son viraj kompleksine girerken yeterince iyi viraja oturamadım. Ve yarışı 4. sırada bitirdim. Yanyana mücadele edemedik ama zaman farklarını sürekli kontrol ettiğimiz avantajın bir Ali' ye bir bana geçtiği bir yarış oldu. Benzer bir mücadele Ali Şenol ve Barış arasında da olmuş.
ilk beşte yarış kazanamayan tek pilotum. Bir ceza çıkmazsa şampiyona ikinciliğim sürecek. Son 3 yarışta sürüşümü bir üst seviyeye çıkaramazsam, büyük ihtimalle şampiyona da ilk 3 dışında kalacağım. Bu sebeple sonraki yarışlarda elimden geleni yapacağım.
Önümüzdeki yarışta görüşmek üzere.
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Benim için sıralama turlarının ve yarışın özeti birleştiremediğim turlar oldu. Sıralama turlarında Barış'ın çok iyi turuna daha yakın olabilirdim ama temiz turu bir araya getiremedim. Startta yerimi koruduktan sonra yarışın İlk bölümde iyi bir tempom vardı ve Barış'ı kovalamaya başladım. Ancak 3. sektörde sağa uzun virajda hata yaptıktan sonra ciddi zaman kaybettim. Bu hatadan sonra 1-2 tur yeniden ritmi yakalamakta zorlandım. Yeniden ritmi yakalasam bile öndeki ikilinin istikrarlı turları ve her turda yaptığım küçük hatalarla birlikte ön tarafı yeniden yakalayamayacağımı anladım ve mental olarak yaıştan koptum. Yarışın bitmesini beklerken aynamda Fırat'ı görmeye başladım ve son turlar onun baskısı altında geçti. Muhtemelen hata yapmamış olsa 3. sırayı da ona kaptıracaktım.
Bu arada gayet kontrollü, zorlamadan giderken yaptığım hatanın nedenini çözebilmiş değilim. Sanki virajı dönerken birileri aracın yan arka tarafından elleriyle ittiğini hissettim. Hakemlerden bu anı tekrar izlemelerini ve gerekilen cezaların verilip bir takım kişilerin yayınlardan uzaklaştırılmasını talep ediyorum
Bu arada gayet kontrollü, zorlamadan giderken yaptığım hatanın nedenini çözebilmiş değilim. Sanki virajı dönerken birileri aracın yan arka tarafından elleriyle ittiğini hissettim. Hakemlerden bu anı tekrar izlemelerini ve gerekilen cezaların verilip bir takım kişilerin yayınlardan uzaklaştırılmasını talep ediyorum
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Pole pozisyonunu alan barışı ayrıca tebrik ederek başlamak istiyorum.Cidden uçarak bir tur attı ve ciddi zaman farkı ile hepimizi dumura uğrattı
Yarış başında amacım barışı geçip 1.ciliği alıp arka guruptan kopmaktı.Barışın sürüş sitilini bildiğim için dışa açılacağını biliyordum ve nitekim öyle de oldu.İçte kalmanın avantajı ile 2.virajın sonunda ufak bir temasla da olsa kapıyı açarak 1.ciliği aldım.Asıl stres benim için ordan sonra başladı.Dört,beş tur barışla ve aliyle aramı açamadım.Fark sürekli bir saniyedeydi.Ufak bir hata yapsam barışın beni geçeceğini biliyordum.Odaklanarak sürdüm ve tabiri caizse Pilotajlığımın %90 ını ortaya koydum.Aracı ve yol limitini sonunda kadar zorladım.Barışın benle aynı turları atması beni yarış sonuna kadar çok fazla gerdi.Fark dört saniyeye kadar açılınca biraz rahatladım.Stabil turlar ile lastiklerin performansı da yerine oturunca sürekli 2.00 lı turlar atmaya devam ettim.Son iki,üç turda barışın da 2.ciliği razı olduğunu anladım ve farkı biraz daha açıp iyice rahatladım.Yarış tekrarını izleyince cidden sıkıcı bir yarış gibi gözüküyor ancak o yarışın içindeki pilot için cidden çok stresli ve zevkli bir yarış olduğunu düşünüyorum.Umarım bol katılım olan yarışlar görürüz artık.Tatuslarla performanslar nasıl olacak merak ediyorum.Bende aslen bir open wheelciyim.Yarışı bitiren ve ayrıca üçüncü olan Ali Göçmeni tebrik ediyorum bir kez daha.
Yarış başında amacım barışı geçip 1.ciliği alıp arka guruptan kopmaktı.Barışın sürüş sitilini bildiğim için dışa açılacağını biliyordum ve nitekim öyle de oldu.İçte kalmanın avantajı ile 2.virajın sonunda ufak bir temasla da olsa kapıyı açarak 1.ciliği aldım.Asıl stres benim için ordan sonra başladı.Dört,beş tur barışla ve aliyle aramı açamadım.Fark sürekli bir saniyedeydi.Ufak bir hata yapsam barışın beni geçeceğini biliyordum.Odaklanarak sürdüm ve tabiri caizse Pilotajlığımın %90 ını ortaya koydum.Aracı ve yol limitini sonunda kadar zorladım.Barışın benle aynı turları atması beni yarış sonuna kadar çok fazla gerdi.Fark dört saniyeye kadar açılınca biraz rahatladım.Stabil turlar ile lastiklerin performansı da yerine oturunca sürekli 2.00 lı turlar atmaya devam ettim.Son iki,üç turda barışın da 2.ciliği razı olduğunu anladım ve farkı biraz daha açıp iyice rahatladım.Yarış tekrarını izleyince cidden sıkıcı bir yarış gibi gözüküyor ancak o yarışın içindeki pilot için cidden çok stresli ve zevkli bir yarış olduğunu düşünüyorum.Umarım bol katılım olan yarışlar görürüz artık.Tatuslarla performanslar nasıl olacak merak ediyorum.Bende aslen bir open wheelciyim.Yarışı bitiren ve ayrıca üçüncü olan Ali Göçmeni tebrik ediyorum bir kez daha.
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3337
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Loading…
Re: 6. Yarış Circuit de Barcelona-Catalunya 11.Temmuz.2017
Bu yarış için ceza çıkmadı arkadaşlar. Lisanslar yarın güncellenecek. Puanları güncelledim.
The World is Mine!