Platin ligde uygulanacak yarış ve organizasyon kurallarına bu sayfadan ulaşabileceksiniz. Sitenin etik genel kuralları her seride olduğu gibi burada da geçerlidir. Öncelikle bu kuralları buraya tıklayarak okuyunuz.
Organizasyon kuralları ve uygulamaları:
- Prestij Serisi 2018 yılında RFactor 2 simülasyonunda yapılacaktır.
-Organizasyondaki her yarış bir şampiyona olarak değerlendirilir ve derecelerine göre kupalarla ödüllendirilir.
-Yarışlar pilot lisans puanına olumlu olarak iki misli, olumsuz olarak normal etki eder.
-Yarışılacak araçlar yönetim tarafından belirlenip yarış öncesi Platin Lig takımlarının seçimine sunulacaktır. Araç seçimi ile ilgili kurallar her yarışta farklılık gösterebilir.
-Her takım istediği aracı seçmekte özgür olup, klasman içinde tek model araç kullanmak zorundadır.
-Organizasyon süresince Platin lig takımları yarışma hakkı elde etmiştir.
-Takımlar için araç limiti her yarış öncesi belirtilecektir.
-Araç numaraları, takımların sezon sonundaki başarısına göre en üstten aşağı doğru öncelik hakkıyla takım sahipleri tarafından belirlenir. GT araçlarının numaraları yüzler hanesi ile başlamak zorundadır.
* İlk sezon Prototip araçlarda 1-2-3 numaralar, GT araçlarında da 101-102-103 numaralar kullanım dışıdır.
-Takım puanları, takımın pistteki en az 2 veya daha az, en fazla 4 aracının yarış bitiriş puanları olarak hesaplanacaktır. Olası 5 ve yukarı araç sayılarında, en iyi sonucu alan 4 takım aracının puanı baz alınacaktır. Puanlamalar klasmana göre yapılacaktır.
-Yarışa katılacak pilot kadroları takımların kendi tasarrufunda olup, turnuva sırasında yapılacak pilot değişimleri yönetime bildirilmek zorundadır. Bildirimi yapılmamış pilottan dolayı doğacak aksamalar tamamen takımın sorumluluğundadır.
-Pilotların lisansları araçlarına uygun olmalıdır. Dışarıdan alınacak pilotlar için referans sistemi uygulanabilir. Bundan yararlanmak isteyen takım sahipleri yönetime başvurabilirler.
-Takımlar her yarış en az 1 araç piste çıkarmak zorundadır. En az bir araç piste çıkaramayan takım uyarı alacaktır. İkinci defa aynı durumun tekrarında herhangi bir uyarı yapılmadan takımın turnuvadan men edilmesi yönetimin tasarrufundadır.
-Organizasyon sırasında yönetim, bütün pilotların yüklemesi gereken uygulamaları bildirecektir. Bu uygulamaların düzgün çalıştırılmamasından dolayı seanslarda ( sıralama ve yarışta dahil ) pilotların aldığı sonuçlar geçersiz sayılabilir. Bunun için hiç bir istisna olmayacaktır. Uygulamaları yüklememekte veya düzgün kullanımını sağlamamakta direnen pilot takım sahibinin onayı alınmadan turnuvadan men edilecektir.
-Yarış haftası üç antrenman, bir sıralama, bir de yarış seansı şeklinde yapılacaktır. Her takım en az bir aracını antrenman seanslarının bir tanesine çıkarmak zorundadır. Bu kuralı uygulamayan takım sıralama seansından men edilecektir.
-Turnuva süresince takımların kazandığı ödüller takım sahiplerine iletilecektir. Ayrıca pilotlar klasmanında kazanılan ödüller ise pilotlara iletilecektir.
-Herhangi bir sebepten dolayı ligden men edilen bir takım veya pilot hiç bir surette ödül talep edemez.
-Takımlar yapacakları bağışları sezon öncesinde yapabilirler.
-Yarış başı belirlenen ödüller periyodik olarak takım ve pilotlara iletilecektir.
-Kişisel oluşan teknik hatalar pilotun sorumluluğundadır. Bu gibi durumlar kronik hale gelir ise yönetim pilotun yarışlara katılmasına izin vermez ve takım sahibini uyarır.
Yarış Kuralları:
-Sıralama turları yarış içeriğine göre ilgili başlıkta belirtilir.
-Sıralama seansları pist uzunluğuna göre değişkenlik gösterebilir. Bunun bilgisi her yarış öncesi verilecektir.
-Hareketli başlangıç olan yarışlarda formasyon turuna en önde başlamayı hak eden araç liderlik eder. Hızı en fazla 150 km/s olmalıdır. Tek sıra halinde dizilerek hareketli başlama uygulaması yapılacaktır.
-Tempo aracı belirlenen virajı geçince yarış başlayacaktır. Bu viraj her yarışta belirtilecektir. Başlangıç/Bitiş çizgisini geçmeden geçiş yasaktır
-Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerinizi koruyun.
-Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.
-Çoklu klasman yarışlarında klasman arası geçişlerde çok dikkat edilmek zorundadır.
-Alt klasmandaki araç geçişi zorlaştıracak hareketlerden kaçınırken, geçiş yapacak araç ise uygun geçiş anını kollamak zorundadır.
-Hızlı klasmandaki aracın geçiş üstünlüğü yoktur. Ama yavaş klasmandaki araç bu zorunluluğun olmadığını bilip hızlı klasmandaki aracın geçişine engel olacak hareketlerden kaçınmalıdır. Yavaş klasmandaki aracın savunma yapması yasaktır.
-Geçiş sırasında, özellikle hızlı klasman aracı yaklaşırken, yavaş klasmandaki araç kesinlikle işleri kolaylaştıracağım diye yön değiştirmemelidir. Aksine bu kazaya sebep olur. Çizginizi koruyun.
-Geçiş yapacak araç selektörlerini kullanabilir. Bu kullanım çok uzak mesafeden sürekli olarak değil, uygun mesafeye gelince bir kaç kez yapılabilir. " Ben geliyorum, yolu aç " tarzında selektör yapıp yol istemek yasaktır.
-Mavi bayrak kuralına uymayan ve geçişi yapacak araçla mücadele etmeye çalışan araç hiç bir bahane kabul edilmeksizin diskalifiye edilip, takım sahibi uyarılacaktır. Gerekli görüldüğü takdirde sonraki yarışlardan men edilecektir.
*Bu kural klasmanlar arası geçişlerde yukarıdaki kurallara uyan araçlar için geçerli olmayıp sadece klasman içi mavi bayraklarda geçerlidir.
-Yavaş klasmandaki araç sürekli aynasını kollamak zorundadır.
-Geçiş sorumluluğu hızlı olan klasmandadır.
-Yarış süresinin % 75'ini tamamlayan araç yarışı tamamlamış sayılır.
-Yarışın % 50'lik kısmı geçildikten sonra sunucuda herhangi genel bir teknik arıza oluşursa, yarış o anki sıralamada tescil edilir. Doğru sıralama bilgisi olmadığı takdirde tekrar veya iptal edilir.
- Ana Sayfa Forum ana sayfa GT Masters Serileri Prestij Serisi
- Ara
-
- Zaman: 28 Nis 2024, 05:12
- Tüm zamanlar UTC+03:00
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Prestij Serisi ⇒ Prestij serisi yarış ve organizasyon kuralları
Tek kupalık prestijli yarışlar
Moderatör: Moderatörler
“Prestij Serisi” sayfasına dön
Geçiş yap
- Aktif Sim Racers Türkiye Şampiyonaları
- ↳ Spardox Gaming WTCR 2024 (AC)
- ↳ Moza Racing GT Masters 2024 (ACC)
- ↳ Akademi 19. Sezon
- ↳ 2023 GT4 Challenge (ACC)
- Sim Racers Türkiye
- ↳ #evdekal Türkiye
- ↳ Duyurular ve Site Haberleri
- ↳ On Air
- ↳ İstek, Şikayet ve Teşekkür
- ↳ Tanıt Kendini!
- ↳ Takımlar ve Tanıtımları
- ↳ Sim Racers Akademi
- ↳ Foreign Racers Here!
- ↳ Assetto Corsa International
- SimRacersTR Akademi
- ↳ Akademi 19. Sezon
- ↳ Biten Akademi Şampiyonaları
- ↳ SimRacersTR Akademi 7.Sezon
- ↳ SimRacesTR Akademi Sezon 6
- ↳ SimRacesTR Akademi Sezon 5 (Newbie CUP)
- ↳ SimRacesTR Akademi Sezon 4 (Newbie CUP)
- ↳ SimRacesTR Akademi Sezon 3 (Newbie CUP)
- ↳ 2017 Newbie CUP Sezon 2
- ↳ 2016 Newbie CUP
- ↳ Mazda MX-5 Cup Server İstatistikleri
- ↳ Mazda MX-5 Cup Sezon1
- ↳ Akademi 8. Sezon
- ↳ Akademi 9. Sezon
- ↳ Akademi 10. Sezon
- ↳ Akademi 11. Sezon
- ↳ Akademi 12. Sezon
- ↳ Akademi 13. Sezon
- ↳ Akademi 14. Sezon
- ↳ Akademi 15. Sezon
- ↳ Akademi 16. Sezon
- ↳ Akademi 17. Sezon
- ↳ Akademi 18. Sezon
- GT Masters Serileri
- ↳ GT Masters Serileri
- ↳ GT Masters 2024
- ↳ Biten Platin Serileri
- ↳ Endurance Yarış Günlükleri
- ↳ rF2 GT3 Yarış Günlükleri (2018 - 2019)
- ↳ 2019-2020 GT Masters Ligi
- ↳ 2020-2021 Thrustmaster GT Masters Ligi
- ↳ 2022 GT Masters Ligi
- ↳ 2022 GT Masters GT3 Ligi
- ↳ 2022 GT Masters GT4 Ligi
- ↳ Moza Racing GT Masters 2023
- ↳ TAKIMLAR
- ↳ DUYURULAR
- ↳ Prestij Serisi
- Assetto Corsa
- ↳ Assetto Corsa Türkiye
- ↳ Special Events
- ↳ Şampiyonalar
- ↳ Spardox Gaming WTCR 2024 (AC)
- ↳ Biten Şampiyonalar
- ↳ 2015 - 2016 Marcas Pist Şampiyonası
- ↳ 2015 - 2016 Marcas Pist Şampiyonası Puan Durumu
- ↳ 2016 DTM Şampiyonası
- ↳ 2016 DTM Şampiyonası Puan Durumu
- ↳ 2016 Uluslararası Yarış Ligi
- ↳ 2016-2017 BLANCPAIN GT SERİSİ
- ↳ Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1
- ↳ Hafta Sonu Şampiyonası Porsche Cayman GT4
- ↳ Platin e-sport ligi Super Cup serisi
- ↳ Platin E-Sport Super Cup Sezon 1
- ↳ Platin E-Sport Super Cup Sezon 2
- ↳ Platin E-Sport Super Cup Sezon 3
- ↳ Maserati GT4 Sprint CUP
- ↳ Audi TT CUP 2020
- ↳ Cupra Leon Cup 2023
- ↳ Assetto Corsa Genel
- ↳ AC Pist Modları
- ↳ AC Araç Modları
- ↳ AC Uygulamaları
- ↳ Assetto Corsa Setup Database
- Assetto Corsa Competizione
- ↳ Assetto Corsa Competizione
- ↳ 2023 GT4 Challenge
- ↳ Biten ACC Şampiyonaları
- ↳ SimRacersTR Summer Masters
- ↳ SimRacersTR GT4 Şampiyonası
- ↳ Summer Masters 2021
- ↳ Porsche CUP 2021
- ↳ Summer Masters 2022
- ↳ Porsche CUP 2022
- ↳ Balkan GT Challenge 2023
- ↳ Summer Masters 2023 (GT3)
- RaceRoom Racing Experience
- ↳ RaceRoom Türkiye
- ↳ WTCR 2023
- ↳ Special Events
- ↳ Biten Şampiyonalar
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)
- ↳ DTM 1992 (Deutsche Tourenwagen Masters)
- ↳ FRX-17 (F1) Şampiyonası
- ↳ GT3 Endurance
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship) 2. Sezon
- ↳ DTM Şampiyonası 2018
- ↳ GT3 Endurance Vol. 2
- ↳ DTM 1992 (Deutsche Tourenwagen Masters) 2. Sezon
- ↳ WTCR 2018 - 2019
- ↳ WTCR 2021
- ↳ WTCR 2022
- ↳ RaceRoom Genel
- ↳ RaceRoom Setup Database
- rFactor 2
- ↳ rFactor 2 Türkiye
- ↳ SimRacesTR rFactor Akademi
- ↳ Özel Etkinlikler
- ↳ rFactor 2 Genel
- ↳ rFactor 2 Uygulamaları
- Project Cars
- ↳ Project Cars Türkiye
- ↳ Special Events
- ↳ Şampiyonalar
- ↳ Biten Şampiyonalar
- ↳ GT3 Sezon 1
- ↳ Project Cars Sezon 2 Formula A
- ↳ PCars Sezon 3 LMP2
- ↳ İtiraz Odası
- ↳ Project Cars Genel
- ↳ Project Cars Teknik Konular
- ↳ Project Cars 2 Türkiye
- ↳ Şampiyonalar
- ↳ Special Events
- ↳ Project Cars 2 Genel
- Diğer Sim Racing Dünyası
- ↳ Euro Truck Simulator
- ↳ American Truck Simulator
- ↳ Dirt Rally
- ↳ Live For Speed - LFS
- ↳ iRacing
- ↳ Automobilista
- Sim Racing Donanım & Yazılım
- ↳ Sim Racing Donanımları
- ↳ Kendi Yaptıklarınız / Do it your self (D.I.Y)
- ↳ Sim Racing Yazılımları
- ↳ Pazar Yeri
- Sim Racers Türkiye PlayStation
- ↳ Formula 1 Serisi
- ↳ Assetto Corsa
- ↳ Project Cars
- Konu Dışı
- ↳ Sohbet & Geyik
- ↳ Videolar
- ↳ Fotoğraflar