SimRacersTR GT4 ŞampiyonasıErtan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Moderatör: Moderatörler

Kilitli
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Mesaj gönderen Boundless »

Sürücü Ceza Sistemi

SimRacersTR Akademi yarışları hariç diğer düzenlenen yarışlar kaza bildirimlerine göre kontrol edilecektir. Yarıştan sonraki gün itibariyle 48 saat içinde Hakem Heyetine kaza bildirmeyen pilotların temasları incelenmeyecektir.

Hakem Heyetine bildirimler aşağıdaki formatta ve 48 saat içinde olmak zorundadır. Yoksa bildirimler kabul edilmeyecektir. Her yarış sonrası Forum'da ilgili yarışın replay dosyası paylaşılmaktadır. Bildirim bu replay dosyasına göre yapılması gerekmektedir.

Örnek Bildirim :
Mehmet Erdem 1.Yarış Okayama. 20'dakika Engin Berkan ile yaşanan temasın incelenmesini rica ederim.

Bu konuda sizden şunları istiyoruz:

- Kaza/olayla ilgili ne olduğunun (kendi gözlerinizle) bir tanımı.
- Nazik ve profesyonel olunuz, eğer sağa sola hakaret ederseniz itirazınız yok sayılabilir.
- Yapmış olduğunuz kaza bildirimlerinde, sizin bu kazaya/olaya karıştığınızı kanıtlayacak videoyu/görüntüleri hakem heyetine teslim etmek/sunmak zorundasınız.
- İtiraz size yapılmış ise nazik ve profesyonel bir dilde savunmanızı yapıp hakem heyetinin kararını beklemeniz gerekmektedir.
- Ceza verildi ve siz de bunun yanlış olduğunu düşünüyorsanız, bir sürücü olarak temyize(karşı itiraz diyebiliriz) hakkınız vardır. Bu durum, ceza meselesini karar için 1 hafta erteler. Bu, avantaj elde etmek için kullanılamaz.
- Temyiz(karşı itiraz) hakkınızı kullanmak istiyorsanız cezaların açıklanmasını takiben 48 saat içerisinde bildirmelisiniz/başlığa yazmalısınız.

#Temiz Yarış

- Sizden tüm yarış boyunca temiz bir şekilde yarışmanızı rica ediyoruz, bu araçlar çarpışan araba değil ve pist üzerinde iki sürücü arasında hiçbir zaman temas meydana gelmemeli. Haklı olsanız dahi Bunun olmasını önlemek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Yine de kazalar olursa ve kendinizi hatalı hissederseniz, mümkün olduğunda kaza yaptığınız sürücüye eski sırasını geri vermeye çalışınız.
- Kasıtlı olarak başka bir araca çarpmaya tolerans gösterilmeyecektir ve o sürücü ceza alacaktır.

Öndeki Aracı Geçme

- Takip eden araç olarak, öndeki araca temas edilmemesi sizin sorumluluğunuzdadır. Öndeki aracı geçerken çok agresif olmayınız, rakibinize en ideal boşluğu bırakmak zorunda değilsiniz fakat rakibinizi sıkıştırmaya çalışmak agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür ve temas yaşanırsa hem siz hem rakibiniz bu olaydan etkilenir.

Savunma(pozisyon koruma girişimleri)

- Savunma yapan araç olarak, savunma amaçlı yer değiştirme size 1 kere izin verilir, aşırı yer değiştirmelere (sağa sola hareket, zikzak) ve engellemeye izin yoktur. Takip eden aracı yoldan çıkarmaya zorlamayınız, bu agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür. Takip eden araç sizin yanınızda viraja giriyorsa (hatta takip eden aracın burnu sizden öndeyse), çizginizi temastan kaçınacak şekilde ayarlamalısınız. Rakibinizin yanınızda olduğuna emin olmak için Crew Cheff uygulaması kullanılması önerilmektedir.

Köşe Kesme(corner cutting)

- Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.

Sistemimiz yarış içi oyunun kendi cezaları ve yarış sonrası olarak 2 ceza sisteminden oluşmaktadır.

Oyun içi cezalar oyun tarafından otomatik olarak verilecektir.
1. Pist dışından 2 lastik bulunmasına izin vardır. 3. lastiğiniz pit dışına çıktığı anda ceza uygulanır.
2. Ceza yediğinizde cezanızı ödemeniz gerekmektedir. Yapmazsanız sonucu sizi DQ yapacaktır.
3. Etrafınıza dikkat edin, Pist içinde ani çizgi değişikliği arkadan gelen ve yanınızda bulunan araçların kaza yapmasına sebep olacaktır.
3. Yol dışına çıkan araçlar piste geri dönerken tüm sorumluluk piste dönen araçtadır!
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Pretestoları

Mesaj gönderen Boundless »

1. Yarış Monza 03.12.2020 Yaşanan Temaslar ve Hakem Değerlendirmeleri

E.Dal / C.Unalan - E.Dal uyarı
E.Dal / C.Unalan - C.Ünalan 8.2a 30sn+noq
E.Dal / S.Ekinci - S.Ekinci Uyarı
E.Berkan / E.Dal - E.Dal 8.2b 30sn
M.Erdogdu / Engin Berkan - E.Berkan 8.2a 40sn+Noq
Müfit Gonçe / Murat Kaya - M.Kaya 8.2a 30sn
Metehan Narlı / K.Altıparmak - M.Narlı 8.1c 35sn
Efe Ersoy / K.Altıparmak - Madde 11 Efe Ersoy 30sn+Noq
Adnan Eren / Murat Kaya - 8.1a Murat Kaya 25sn
Serkan Türker / Taner Selvi - S.Türker 8.2b 45sn
Murat Erdoğdu / Taner Selvi - M.Erdoğdu 10sn
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3341
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:

Re: Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Dakika:12:13 Gabriel - Adnan Eren
2 pilotta birbirinin çizgisine doğru hareket etmiştir. Heyet kararı ile 2 pilot da uyarı. Sonraki yarışlarda tekrarı durumunda ceza süreci işleyecektir.
The World is Mine!
SimRacersTR Yönetim
Süper Moderatör
Mesajlar: 161
Kayıt: 14 Mar 2016, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 42 time

Re: Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Mesaj gönderen SimRacersTR Yönetim »

3.07 Ümit Bekar - Ata Aygen
Ata Aygen 8.2.A.5 30x2 (ilk tur) 60 SN + NO QUAL

7.50 Levent Altunkaya - Kemal Altıparmak
Burada hakem heyeti 2 pilotuda hatalı bulmuştur. 2 pilotta birbirine sıra kaybettirdiği için ayrıca süre cezası uygulanmamıştır.
Kemal dışarıdan piste dikkatsiz giriş yapmıştır fakat aracının yarısı pistte olacak şekilde düz gitmeye devam etmektedir. Levent aracının yanında ve pist çizgisinin yarısını geçmiş olan bir araç olmasına rağmen sağa doğru yanaşmış ve temas yaşanmıştır. ACC radar ve CrewChief bu durumlarda uyarı vermektedir ve ne olursa olsun pilotların buna dikkat etmeleri gerekmektedir.
SimRacersTR Yönetim Ekibi
SimRacersTR Yönetim
Süper Moderatör
Mesajlar: 161
Kayıt: 14 Mar 2016, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 42 time

Re: Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Mesaj gönderen SimRacersTR Yönetim »

2.47 Murat Erdoğdu - Kemal Altıparmak
Kemal Altıparmak 8.1.A.8 + İlk tur çarpanı 70 sn + NO QUAL

15.47 Murat Erdoğdu - Berk Yakın
Murat Erdoğdu 8.2.A.4 20 SN

47.38 Taner Selvi - Eren Demirbakan
Taner Selvi 8.1.A.7 30 SN

13.00 Orhun Uslu - Serkan Türker
Orhun Uslu 30 SN (Kerb üzerinden devam etse temas olmayacaktır.)
SimRacersTR Yönetim Ekibi
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3341
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:

Re: Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

03:07 Levent İpek - Arda Aydın - Reha Aybey
8.1.A.8 Levent İpek 70 sn + NO-QUAL (ilk tur x2 çarpanı)

7:26 Levent İpek - Serkan Albak
8.2.A.5 Levent İpek 30 sn
The World is Mine!
SimRacersTR Yönetim
Süper Moderatör
Mesajlar: 161
Kayıt: 14 Mar 2016, 14:56
Has thanked: 1 time
Been thanked: 42 time

Re: Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları

Mesaj gönderen SimRacersTR Yönetim »

29:55 Levent İpek - Reha Aybey
Levent İpek 8.2.A.2 10 SN
SimRacersTR Yönetim Ekibi
Kilitli

“SimRacersTR GT4 Şampiyonası” sayfasına dön