Sohbet & GeyikGT Klasmanları hakkında bilgi

Forum kuralları dahilinde serbest sohbet alanı

Moderatör: Moderatörler

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kesimli
Mesajlar: 78
Kayıt: 03 May 2016, 15:49
Ad: Tarık
Has thanked: 11 time
Been thanked: 5 time
Yaş: 43
İletişim:

GT Klasmanları hakkında bilgi

Mesaj gönderen Kesimli »

Merak edip çoğu kez araştırma yapmış olmama rağmen yeterli ve net bir bilgiye ulaşamıyorum. Yabancı sitelerde konu ile ilgili açıklamalar olsada anlayamadığım aşikâr, tabi doğruluğuda tartışılabilir...
Örneğin sitede konu ile ilgili bir başlık olması merak edenler içinde faydalı olur kanaatindeyim.

Örnek vermek gerekirse, 97-98 yıllarından itibaren mümkün olduğunca özellikle de GT serilerini takip eden birisiyim.
Gece yarıları Eurosport'ta Konrad motorsport'un 993 GT2'leri, Oreca Viper GTS-R'ları, 575 GTC, Panoz GTR-1, Fina Mclaren F1 GT1, Mercedes-Benz CLK GTR (LM serisi var detayını tam olarak bilmiyorum) Toyota GT-One, Nissan R390 GT1 leri, keyifle izliyordum... Hatta şu meşhur CLK GTR'nin Mark Webber'le birlikte havalıp uçuşa geçişini canlı seyrediyordum. https://www.youtube.com/watch?v=Ow3rxq7U1mA
Lakin daha fazla teknik bilgiyi merak ediyorum, örneğin bu klansmanlar neye göre belirleniyor?
Chevrolet Corvette C6.R 2009 yılına kadar GT1 klansmanında yarışıyorken 2009 sonrası neden GT2 olarak devam etti? GT serisi GT1 GT2 ve NGT olarak devam ediyordu, sonralardan GT3 furyası çıktı Chevrolet Corvette C6.R GT3'te de yarışmaya başladı. Teknik detayları nedir?
Önceden olduğu gibi neden GT1 ler yok, CLK GTR gibi araçları neden göremiyoruz?
993 GT2 Evo yanılmıyorsam 2003 senesiydi GT klansmanında yarışıyorken NGT Ferrariler yahut 996 Porsche'ler kadar tur zamanı iyi değildi. NGT Corvette C5 GT2 lere kafa tutuyordu...

Yakın zamana kadar ETCC'de yarışan İbrahim Okyay ve Aytaç Biter'in yarışlarını seyrediyordum benzer durum orada da var. Super 2000 TC2, Super 2000 TC2T arasında ki fark tam olarak nedir?

Aklımda deli sorular var :)

Bilgisi olan arkadaşlar konu ile ilgili detaylı bir yorum getirebilirse sevinirim... Ayrıca konu ile ilgili bir başlık olması faydalı olur düşüncesindeyim.
En son Taner tarafından 13 Eki 2016, 10:34 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: Başlıktaki fazla harf silindi.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: GT Klansmanları hakkında bilgi

Mesaj gönderen Taner »

Bu kadar seri takip ettiğine göre sana rakamlar vermeye gerek yok kanaatindeyim. :)
Senin de bildiğin gibi araç klasmanlarını belirleyen faktörler temelde motor güçleridir. Ama zamanla aero ( havanın sürtünme etkisi ) etkisinin de fiziki olarak keşfedilmesiyle araç sınıfları da farklılıklar göstermeye başladı. Bunun için belirli kurallar konulmak zorunda kaldı. Bu yüzden klasman farklılığı bolluğu yaşanmaktadır. GT serileri temelde aeroya dayanmayan seriler gibi gözükse de GT2 ve GT3 klasmanları arasında minik aero farklılıklar bulunmaktadır. GT2 ( GTE ) klasmanının araç maliyetleri daha yüksek olduğu için genelde GT3 araçları daha popüler hale gelmiştir. GT1 serisi ise aeronun ve motor gücünün ön plana çıktığı güçlü bir seri idi. Zaman geçtikçe daha ekonomik ve maliyeti düşük araç serileri popüler oluyor. Çünkü daha fazla özel takım bu rakamları ödeyip yarışabiliyor. Böylece daha kalabalık ve çekişmeli yarışlar izliyoruz. Son zamanlarda GT3 araçları GT2 araçlarına daha fazla yaklaşmışlardır.
TC ( Touring Car - Binek Otomobil ) serileri arasındaki farklılıklarda aynı mantıktadır. Modifiye edilenler ve dilmeyenler de aralarında ayrılınca alfabenin bütün harfleri işin içine giriyor araç çeşitliliğinden.
Seriler arası farkları anlamak için en iyi yol, o serinin teknik özellikleri ile diğer serinin teknik özelliklerini karşılaştırmaktır. Bu tip bilgiler FIA ya da serinin kendi web sitesinde bulunabilir.
Yenilenebilir enerjinin ön plana çıkması ve insanların ekonomik davranma refleksleri doğal olarak yarış dünyasını da etkilemiştir. Bir yerde de böyle olması, yarışları popüler hale getirdi. Çünkü orta ve düşük bütçeli takımlarda iyi serilerde yer bulabiliyorlar.
Kullanıcı avatarı
EmreDFace
Mesajlar: 327
Kayıt: 20 Mar 2016, 11:25
Ad: Emre
Konum: Kocaeli
Has thanked: 18 time
Been thanked: 110 time
Yaş: 40

Re: GT Klansmanları hakkında bilgi

Mesaj gönderen EmreDFace »

Taner yazdı:Bu kadar seri takip ettiğine göre sana rakamlar vermeye gerek yok kanaatindeyim. :)
Senin de bildiğin gibi araç klasmanlarını belirleyen faktörler temelde motor güçleridir. Ama zamanla aero ( havanın sürtünme etkisi ) etkisinin de fiziki olarak keşfedilmesiyle araç sınıfları da farklılıklar göstermeye başladı. Bunun için belirli kurallar konulmak zorunda kaldı. Bu yüzden klasman farklılığı bolluğu yaşanmaktadır. GT serileri temelde aeroya dayanmayan seriler gibi gözükse de GT2 ve GT3 klasmanları arasında minik aero farklılıklar bulunmaktadır. GT2 ( GTE ) klasmanının araç maliyetleri daha yüksek olduğu için genelde GT3 araçları daha popüler hale gelmiştir. GT1 serisi ise aeronun ve motor gücünün ön plana çıktığı güçlü bir seri idi. Zaman geçtikçe daha ekonomik ve maliyeti düşük araç serileri popüler oluyor. Çünkü daha fazla özel takım bu rakamları ödeyip yarışabiliyor. Böylece daha kalabalık ve çekişmeli yarışlar izliyoruz. Son zamanlarda GT3 araçları GT2 araçlarına daha fazla yaklaşmışlardır.
TC ( Touring Car - Binek Otomobil ) serileri arasındaki farklılıklarda aynı mantıktadır. Modifiye edilenler ve dilmeyenler de aralarında ayrılınca alfabenin bütün harfleri işin içine giriyor araç çeşitliliğinden.
Seriler arası farkları anlamak için en iyi yol, o serinin teknik özellikleri ile diğer serinin teknik özelliklerini karşılaştırmaktır. Bu tip bilgiler FIA ya da serinin kendi web sitesinde bulunabilir.
Yenilenebilir enerjinin ön plana çıkması ve insanların ekonomik davranma refleksleri doğal olarak yarış dünyasını da etkilemiştir. Bir yerde de böyle olması, yarışları popüler hale getirdi. Çünkü orta ve düşük bütçeli takımlarda iyi serilerde yer bulabiliyorlar.



Aero parantez içinde havanın sürtünme etkisi demişin ya ona çok güldüm be müdür hahahahaha.Bu kadar seri takip eden adam aero yu da biliyordur.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: GT Klasmanları hakkında bilgi

Mesaj gönderen Taner »

Belki ilk kez okuyan vardır ;) Motorsporları jargonu yabancı kelimelerle dolu. Bunların açılımlarını belirtmekte fayda var. Muhtemelen ben de dahil hepimiz zamanla bunları öğrendik ;) Sıkıntı yok, parantezler candır her zaman.
Cevapla

“Sohbet & Geyik” sayfasına dön