sensei yazdı:Hakem heyetinin engin hakkinda verdigi kararin cok agir ve haksiz oldugunu dusunuyorum.Akademi ligiinin amacinin topluluga yeni pilotlar kazandirmak oldugunu dusunursek, daha fazla yaris yapmasi gereken kisileri akademiden mahrum etmek bence yanlis bir tutum. Burada yarisamazsa nerede yarisacak, kaldi ki burada yayinlanan videolara gore yasadigi temaslarda kendi kastintan ziyade, diger pilotlarin da hatalari oldugunu dusunuyorum. Bu yuzden dogru olanin hizli oldugunu dusunen pilotlar icin de yavas pilotlara degmeden gecmeyi ogrenmeleri gerektigini kavramak olmali diye dusunuyorum. Platin veya diger lisans serilerinde olsa uzaklastirma cezasini anlayabilirim, ama akademi de bana gore uzaklastirma yanlis ve cok agir bir karar.bunun yerine belki akademi tekrari daha dogru olabilir.
Engin için üzüldüm kendisini istanbul park için calıstırmıştım ancak bu yarışa giremeyeceğini öğrendim.
Akademiden mahrum etmek farklı bir durumken, Akademinin bir yarısından mahrum bırakmak farklı bir durum bence ikisi karıştırılmamalı.
Akademinin amacı kurallara uyan temiz sürüş yapabilen yeni pilotlar yetiştirmek diye biliyorum. Yani amaç sadece yeni pilot kazandırmak değil. TEMİZ KURALLARA UYGUN CENTİMEN PİLOT YETİŞTİRMEK. Yeni pilotlar zaten newbie kayıtlarını doldurmuş durumda. Engine verilen ceza üzücü ancak, Kendisi sadece 4. yarış değil birinci yarıştan itibaren sürekli ceza almakta.
4. Yarıştaki bana yaptığı temas içlerinden en ağırıydı. Pilotun kendi durumunu bir türlü düzeltememesi ve 4. yarışta önceki yarışlardan çok daha sert ve gereksiz bir temasla benim burakla olan mücadelemi tamamen yok olmasına sebebiyet verdi Zaten sonuncu sırada zaten mavi bayrakta buraga yol verdi benim önümü kesti mavi bayraklı birisi arkada 2 li mucadele varsa ya 2 pilotada yol vermez yada ikisinede yol verir. Kasti yatığını DÜŞÜNMÜYORUM ama beni düşündüğünü söyleyebilirmisiniz enginin ?
Yani benim gözlemlediğim kadarıyla Enginde iyileşmeden ziyade kötüye doğru bir gidişat var. Mesela benim 1. yarışımda tam 31 adet temas var temas rokoru bendeydi tüm temasları sayıyor sistem. 2. yarışta bana temas edildi. 3. yarışta 0 temas 4. yarıştada 0 temastı ancak enginin sağ tarafa gelişiyle temas yaşamış oldum.
Engin sanki burakla mucadele içindeymiş gibi sağ tarafına geçiyor sebep? buragın arkasında kalıp ruzagarından yararlanmak yerine niçin buragın yanına geçersin üstelik arkadan benim geldiği zaten biliyor. Oratada bir mavi bayrak durumu olmasa mucadele içinde dersin olabilir dersin tolöre edersin. ANcak hiçbir iddan yok ?
CEza ve kurallar olamali ki şoförler hata yaptıklarını anlayabilsin. Yoksa newbie liginden düzgün pilotlar çıkmasını sağlayamayız.
ben dahil olmak üzere aramızda mutlaka geçişlerle ilgili hatalı davranış sergileyen veya mavi bayraklı arkadaşı çok fazla sıkıştıranlar vardır. Bizlerinde bu konuya oldukça özen göstermesi gerekiyor. Kusursuzuz diyemeyiz.
onun haricinde yine objektif olmak adına sürücü listesindeki istatistiklere bakalım.
Ben daha 1 aylık pilotum AC yide direksiyonlada 1 ay önce tanıştım enginde benim gibi yenilerden.
ben tam 7011 KM yol yapmışım serverda.
Engin ise 1681 KM yol yapabilmiş.
4. yarışta ben toplam 201 tur atmışım.
Engin toplamda 13 tur atmış.
3. yarışta ben toplam 210 tur atmışım.
Engin toplamda 19 tur atmış.
2. yarış ben toplam 312 tur atmışım.
Engin toplamda 104 tur atmış.
1. yarışta ben toplam 363 tur atmışım.
Engin toplamda 24 tur atmış.
Şu cümlene katılmıyorum daha fazla yarış yapması gereken kişiler yarıştan men ediliyor demişsiniz.
Şu cümle bence daha doğru olabilir. Daha fazla çalışması gereken pilotlar çalışmadan girdikleri yarışlarda çalışan pilotları sorun çıkartıyorlar.