1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 15 Nis 2018, 21:00
gönderen Taner
Platin Endurance liginde tam sezon ortasına geldik. Mücadeleler daha da kızışmaya başladı ve yarış içindeki dinamikler yarışın gidişatına ciddi derecede yön veriyorlar. Sezonun 6. yarışında takımlar bu kez kozlarını İngiltere'nin ünlü Silverstone pistinde paylaşacaklar. Bakalım bu haftanın galibi kim olacak.

Yarışın başlangıcı güvenlik aracı arkasında, sıralama turlarında yapılan derecelere göre pilotların isimlerinin anons edilip ( ekranda yazılıp ) slotlarından kalkıp güvenlik aracının arkasına takılmasıyla formasyon turu başlayacak ( detaylı bilgiler için organizasyon kuralları sayfasına bakınız. ). Formasyon turu sonunda güvenlik aracı pite girdikten sonra son virajı dönenler yarış temposuna başlayacak. GT3 klasmanı pole pozisyonundaki araç, P1 klasmanıyla arasında belirli bir mesafeyi korumalıdır.

-Takımlar antrenman seanslarına, sıralamalara ve yarışlara katılacak pilotları isim, soyad ve steam numarası ile sayfalarında yarış haftasından önce yayımlamak zorundadırlar. Aksi halde araçlar rastgele atanabilir.
-Yarışa katılacak her pilot mutlaka sunucuda en az 30 tur atmak zorundadır. Aksi halde yarış için akreditasyon alamayacaktır. Bu konuda son dakika sürprizleri olmaması için takım sahiplerinin konuya hakim olmaları tavsiye edilir.
-Pist, yarış saatine kadar testler için 24 saat açık tutulacaktır.
-Takım sahipleri yarış kuralları konusunda pilotlarını bilgilendirmelidir. Kurallara yanlışlıkla da olsa uymayan pilotun takım sahibi uyarı alacaktır. Lütfen herkes tüm kuralları tekrar okusun.


Takımların seans başı araç sayısı:
Prototip-1: 3 araç
GT3: 3 araç

Yarış haftası programı:

16.04.2018 Pazartesi
00:00 - Platin Lig - Test seansı - Sıralama saatine kadar


18.04.2018 Çarşamba
21:00 - Platin Lig - Sıralama turları 20 dakika ( ilk 10 dakika GT3 - ikinci 10 dakika P1 )


19.04.2018 Perşembe
21:00 - Platin Lig - Isınma
21:30 - Platin Lig - Yarış - 120 dakika

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 18 Nis 2018, 20:30
gönderen Aranel Ciryatan
Tur sayılarını tamamlamayan pilotlarımız yarın yarışa katılamayacaklardır arkadaşlar. Tekrar hatırlatmama gerek yok sanırım :)

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 18 Nis 2018, 21:45
gönderen Apostt
Aranel Ciryatan yazdı:Tur sayılarını tamamlamayan pilotlarımız yarın yarışa katılamayacaklardır arkadaşlar. Tekrar hatırlatmama gerek yok sanırım :)


Mehmet oyunda da belirttiğim gibi takımımızın tavrı yarışa katılmama konusunda nettir.

"Yarışa katılacak her pilot mutlaka sunucuda en az 30 tur atmak zorundadır. Aksi halde yarış için akreditasyon alamayacaktır. Bu konuda son dakika sürprizleri olmaması için takım sahiplerinin konuya hakim olmaları tavsiye edilir."

Kural çok net ve açık. 2 haftadır sıralama öncesi 3 pilotumuzun gerekli tur sayısını tamamlaması için büyük uğraş gösteriyoruz. Bugün de işimizi gücümüzü bıraktık, yarışa akreditasyon almak için akşam yemeği dahi yemeden oyun başına geçtik. Hatta barajı doldurma şansı olmayacağı için, takımımızın en iyi pilotunu bile yarış kadromuzdan çıkarmak zorunda kaldık ve kendisi sıralama turlarına da katılmadı. Sırf burada belli bir disiplinde yarışıyor olduğumuzu düşündüğümüz ve bu kurallara uymak zorunda hissettiğimiz için. İşin komik yanı ise yönetim yerine bu kuralları bizim savunmaya çalışmamız.

Kimsenin yarışıyor ya da yarışmıyor olmasıyla ilgili bir problemim yok. Zaten rekabet ettiğimiz pilot arkadaşlar da tur sayısını tamamlamış durumda. Grid'de ilk 5'de 3 aracımız var, bu da umrumda değil.

Yarıştan 15 dk önce bile kuralın uygulanacağı tekrar belirtiliyorken, son saniye bu kurallar lastik gibi esnetilecekse, biz yokuz arkadaşlar. Kuralların esnetilmesi bir çözüm olmadığı için, hiç kimse yine bu olayı umursamadı ve bu hafta yeniden aynı şeyi yaşıyoruz. Kurala belli sebeplerden ötürü uyamayanlara hoş görü gösterilecek diye, bizim gibiler kaba tabirle biraz enayi yerine koyulmuş oluyor.

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 19 Nis 2018, 11:30
gönderen Ahmet Turp
Kemikli Yarışçılık olarak biz de 30 tur konusunda fikrimizi belirtmek istedik.

Sıralama turlarında diğer yarışçıları riske atacak bir durum olduğunu düşünmediğimiz için, 30 turun yarış saatine kadar tamamlanması bizim için uygun.

Yani; sıralamaya hazır olmayan bir kişi zaten arka çizgilerden başlayacağı için zararı kendisine ve takımına vermiş oluyor. Ancak 30 tur tamamlamayıp, yarışa hazır olmayan kişi yönetim ve takımlar tarafından kabul görmüyor.

Tabii ki herkesin yarışa hazırlanmak için önünde 3 günü bulunuyor (Yarış haftası Pazartesi açılıyor sunucu. Hatta sıralamaya son anda katılabilecekler için hazırlık süresi 2 güne düşebiliyor). Bu 2-3 günde her akşam direksiyon başında olamayabiliyoruz, olsak bile setup geliştirmek için bu az bir vakit (single practice mode ve sunucuda tur süreleri farklı olduğu için, setup hazırlarken sunucuyu tercih ediyoruz). Ancak sıralama turları sonrasında yarışa koca bir 24 saat var. O 24 saat içerisinde de bir çok yarışçı, onlarca tur atarak yarışa hazırlanıyor. O turların da boşa gitmemesi için, sıralama turlarından sonra atılan turların da yarışa hazırlık kapsamında tutulmasının faydalı olduğunu düşünüyoruz.

Bir kural varsa uygulanmalı. Kuralda "Aksi halde yarış için akreditasyon alamayacaktır" diyor. Takımımız (ve tahminimce diğer takım pilotları da) yarışa katılabilmek için samimi şekilde çıkıp, sıralamadan önce/sonra turlarını tamamlıyorlar.

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 19 Nis 2018, 20:44
gönderen Aranel Ciryatan
Tur sayılarında gördüğüm kadarıyla Engin Berkan ve Emin Babaoğlu dışında eksik kalmamış. Onlarında 4'er turları kalmış birazdan tamamlayacaklar. Emekleriniz için teşekkürler arkadaşlar.

Lütfen emeklerinizin boşa gitmemesi için ptracker ve anti cheat konusunu dikkate alın.

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 19 Nis 2018, 21:22
gönderen SosluSoganli
Hem hastalık hem de bel ağrısı birleşince çekilmez oldu. Bitirebileceğimi sanmıyorum iki saati. Turları tamamlarken bile zorlandım bugün. Malesef katılamayacağım. İyi yarışlar.

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 19 Nis 2018, 23:52
gönderen Aranel Ciryatan
Resmi olmayan ilk sonuçlar

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 20 Nis 2018, 01:31
gönderen Ahmet Tokmak
Benim icin buyuk hayal kirikligi olan bi yaristi. Sebebi yarisi kazanamamam degil yaris boyu ortada bi mucadele olmamasiydi. Siralama turlarinda 0.2 sn arasinda dizilen 3 pilot daha 10 tur gecmeden 30 sn araliklarla diziliyor. Sebebi ne yazik ki bu p1 araclari ile gt arasindaki asiri hiz farki. Yarista da ne yazik ki kazanani buyuk oranda bu trafik durumu ya da sansi deyim o belirliyor. 2. Giderken bi anda serkan 10 sn ye cikariyo. 3 4 tur icinde normalde dibimde olmasi gereken ersan 20 sn gerime dusuyor. Sonra yine serkanin trafikte sorun yasamasyla farki kapatip geciyorum. Ve yine bi arac arkasinda zaman kaybedip serkana geciliyorum. Hal boyle olunca aradaki zaman farklari ve pist ustundeki mucadeleler yapay kaliyor. 3 tur 1 2 sn arkasinda takip edemiyoruz ondeki araci. Artik biz birbirimizle yarismiyoruz. Acaba su gt aeacini nerde gecsem zaman kaybetmem in derdine dusuyoruz. Yaris tamamen bu strateji uzerine devam ediyo. Bazi gt pilotlari da bu olayin farkinda olmadigi icin bi de onlarin p1 ler agresif suruyo ithamlariyla karsi karsiya kaliyoruz. Bu ligde p2 araclariyla surdugumuzde farklar cok olmadigi icin hem guzel bir sekilde pist uzerinde mucadelemizi veriyorduk hem de tur bindirmelerimiz daha sorunsuz oluyordu. Araclar arasindaki farklar daha az oldugundan hem gecislerde daha az zaman kaybediyor hem de normaldeb cok daha az sayida tur bindirmis oluyorduk. Sezonun ilk yarisi cin gp de ben yoktum ancak yarisi izlemistim yaris boyu yakin micadelelee vardi p2 lerde. Test yarislarinda da oyleydi. P1 e gectik iyi guzel surusu vs hic sorun yok ancak artik o mucadele dolu yarislar yerini daha yapayimsi yarislara birakti kanaatimce. Umarim sonraki liglerde yonetim bundan bi ders cikarir ve pist ustunde iki klasmani da uzmeyecek arac tercihleri yapar.

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 20 Nis 2018, 09:14
gönderen SeRKaN
Podyumdaki pilotları tebrik ediyorum, yeni başlayan ve sayılı yarışa katılmış birisi olarak ilk uzun yarışımdı elimden geldiğince diğer araçlara sıkıntı yapmamaya çalıştım,Ancak son 5 dk gerek dikkat dağılması gerek se de Lag görüp şaşırmam sonucunda 2 arkadaşıma temasım oldu, yarış sonlarıydı umarım sıra mücadelesinden etmemişimdir.Lütfen kusura bakmayın.

Re: 6.Resmi Yarış Haftası: Silverstone 16-19 Nisan 2018

Gönderilme zamanı: 20 Nis 2018, 12:48
gönderen SosluSoganli
Öncelikle herkese geçmiş olsun ve tebrikler. Sağlık sorunlarım nedeniyle son dk katılmama kararı aldım. İyi ki de almışım hala yatıyorum ağrıdan :)
Neyse Ahmet'in yazdığıyla ilgili ben de kendi fikirlerimi sunmak istedim.
Her şey iyi güzel de e endurance mixed seri yarışların da amacı bu. :) Niye bu kadar olay olmuş bu anlamadım. Bir çok gerek gerçek gerekse sanal liglerde p1 p2 gtler aynı anda yarışıyor. p1 ve p2lerin amacı tur bindirirken dikkatli ve stratejik davranıp, önündeki rakibinin tur zamanlarına ve tur bindirmelerine göre mgu-k, engine mix geçişini yapmak ve buna uygun strateji uygulamak değil midir? Gtlere agresif gelebilir, ki bana da geliyor zaman zaman ama bu durumda da hızlı serilerdeki araçların da mesafesini koruyup en etkili zaman kazanabilecek anda geçişini yapması gerekli değil midir zaten? Bu dediklerimin aynısı gt'ler için de geçerli.
Bizim ligimizdeki sorun "zaman" olabilir ve bu yüzden yukarda bahsettiğim konular can sıkıyor olabilir. Mesela yarışlar 120dk değil de en az 3-4 saat olsa, hem stint sayısının artmasıyla da orantılı, pist üzerinde çok fazla geçiş ve hata olacağından, rakipler arası mücadele de artacaktır. Yarış süresinin kısalığından mücadele için gerekli olan zaman kazanımına ulaşılamıyor gibi.
Dünkü yarışta da ilk üç neredeyse .150lik dilimin içindeler. Aynı tur bindirme mücadelesini üç pilot da veriyor. Aralarındaki 10-20snlik fark değişimlerini efektif kullanarak kapatmaları bu türdeki bir yarışın bir nebze de amacı olduğu görüşündeyim.
Eski kullanılan P2 konusuna sonuna kadar katılıyorum. Şuanki p1-gt arası hız farkları yine zamanın kısalığı yüzünden Ahmet'in de bahsettiği gibi aralarındaki mücadelelerin kısa sürmesine ve ara ara kopmasına yol açıyor.
Kısaca :) benim düşüncem yarışları 3h of, 4h of gibi uzatırsak bu gibi sorunlar çözülecektir.