Boundless yazdı:sensei yazdı:Sezonda bu cezalar böyle yorumlanacaksa işimiz var. Arkamdan gelen adam Kuyruğuma çarpıyor ben 20 sn alıyorum, arkadan gelen bana yaslayarak virajda beni dışa itip geçiyor 5 sn ceza alıyor. beni geçmek için önüme kırıyor gene 5 sn alıyor.
Kusura bakmayın ama bu ceza şartlarını gözden geçirin bence.
Arkadaşlar burası cezaları eleştirme veya tartışma yeri değil. Eğer cezalarla ilgili itirazınız memnuniyetsizliğiniz varsa sebebiyle birlikte özel mesajla iletiniz. Birdaha bu başlıklar altında cezalarla ilgili yazılar silinecektir.
Bu işler özel mesajla çözülmez.Geneli ilgilendiren konular ulu orta konuşulmalıdır.
2 saatlik yarışı tek tek bütün araçların bütün turlarını 4 kişi ayrı ayrı izleyerek elimizden geldiğince kural ihlallerini ve tehlikeli sürüşleri değerlendirmeye çalışıyoruz öncelikle bu uğraştan dolayı bir teşekkür edebilirsiniz.
2 saat mücadele eden sürücüye ceza verirken 40 kere düşünmeniz ve hakkaniyetle davranmanız gerekir. Beklediğiniz "Teşekkür" eğer kararlarınız doğru ise, organizasyon katılım sayısı ile kendini belli edecektir. Hakem heyeti 4 kişi yerine 5 kişi olmalı ve oy çokluğu ile aynı anda olayın kararını almalısınız. Eleştirilere katlanmak; iyi şeyler yapmak istiyorsanız zor gelmemeli.
iyi veya kötü. verilen cezalarda herkesi memnun etmemiz pek mümkün değil. Kaldıki FIA nın cezaları bile devamlı eleştiriliyorken bizim verdiğimiz cezaların mükemmel olmasını beklemeyin. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz ve hatalar eksikler olabilir ancak bunları yarış başlıkları altına değil direk olarak bizlere iletiniz.
Bakınız üstteki cevap "bu işler özel mesajla çözülmez.Beklediğimiz memnuniyet değil, kararlarda tutarlılıktır.Kaldı ki "FİA bile" eleştiriliyorsa sizinlerin kararları da eleştirilebilir. Ayrıca konu tüm sezonu ilgilendirdiği için de en uygunu bu başlığa yazmaktır.
daha öncedende yaşadığımız tecrübelerden dolayı cezalarda yorumlar kapalı oluyor yoksa önüne geçemediğimiz bir sen haksızsın ben haklıyım bu ceza haksız tartışmaları başlıyor. Her temasa her kazaya ceza çıkacak diye bir kaidede yok. Sonuçta kazanın yaşanmadığı motorsporları organizasyonu yok.
Burada konuştuğumuz konu haklı haksız değil cezaların tutarsızlığıdır.Bu konu tüm yarışmacıları ilgilendirir.Bu konularda yanlış olduğu düşünülen kurallarda katılımcıların tümünden fikir alınmadan doğru bulunamaz.Seviyesiz yorumları tabiki silebilirsiniz.Ama kimsenin de ağzını kapatamazsınız. Cezaların (daha doğrusu kuralların) belli seviyede tartışılacağı bir başlık açılması uygun olabilir.Cezaların uygulandığı kurallarda standart olursa, tartışmalı karar sayısı da doğru oranda azalacaktır.
Zaten test yarışı olması dolayısıyla cezaları birazdaha farklı olabilir sonuçta Sıralamaya çıkmama ve pitten geçme cezaları uygulanmıyor. ceza vermediğimiz bir çok temasta yaşanmış durumda bunların uyarılarınıda yapıyoruz ve yapacağız.
Cezanın yaptırımının olmaması, verilen cezanın hatalı olduğunu değiştirmez.Cezasız ve listede olmayan uyarılar zaten konu dışı.
Her alınan ceza - lisans puanı anlamına geliyor o yüzden test yarışında 5sn ceza almış 10sn ceza almış pek önemli değil sonuçta sıralamanın bir önemi yok.
O zaman bu tip yarışlarda -hatta tüm yarışlarda da olabilir, süre cezası yerine lisans puanı cezası uygulayın ve lisans kaybı yaşaması muhtemel sürücüleri açık veya kapalı anket yöntemi ile tüm yarışçıların onayına sunun.Pistte o kişi ile beraber olmak isteyip istemediklerine onlar karar versin.
Yaptığınız her yorum bizim için önemli ancak doğru yerde ve doğru zamanda olursa önünü alamadığımız tartışmalardan kurtulmuş oluruz.
Ceza başlıklarını kapamak yerine, "tartışmaların önünü almak" için, ikna edici açıklamalar daha yerinde olabilir. O yüzden, cezalar (Kurallar) ile ilgili olarak bir standart getirilmesi gerektiğini söylüyorum ve bunun için, yarış dinamiklerine göre hareket etmenizi diliyorum.
BU durumda;
ceza (TDK)
isim (ceza:) Arapça cezāʾ
1. isim Uygunsuz davranışlarda bulunanlara uygulanan üzüntü, sıkıntı, acı verici işlem veya yaptırım
süre 34,47
adnan eren -ertekin dal
Viraja kontrolsüz girme ve dikkatsizlik(kasıtsız kaza).
CEZA: ERTEKİN DAL 20 SN
Adnan arkamdaysa hemen yol vereyim, mazallah beni sıkıştırır ve ona kazara çarparsam ceza alırım.Onun arkada olup önde olan bana göre tedbir almasını düşünemem.Hatalıyım
fatih evren-ertekin dal
Viraja kontrolsüz girme ve dikkatsizlik(kasıtsız kaza).
CEZA:FATİH EVREN 5 SN
Fatih arkamdan gelirken geç frenaj ile içeriden girip bana çarpabilir ve pardon demesine de gerek yoktur.
fatih evren-ertekin dal
Viraja kontrolsüz girme ve dikkatsizlik(kasıtsız kaza).
CEZA:ERTEKİN DAL UYARI-FATİH EVREN 5 SN
Çünkü geçemezse; bir sonraki virajda dışta olup dezavantajlı olmasına rağmen, en içteki bankette ve ideal çizgide olan benim üstüme kırıp yol dışına atabilir.Bu durumda.Onun buna hakkı vardır ama, benim pozisyonumu koruma hakkım yoktur.Hatalıyım
Burada ismi geçen arkadaşları tanımam, o yüzden konu sadece kazaya karışmış olmalarıdır ve şahıslarına yönelik değildir.Başka isimler de olabilirdi.Önemli olan pozisyonlar ve kurallara göre değerlendirilme biçimleridir.
Bir sonraki yarışımda yukarıdaki yaptırımlar doğrultusunda yarışıma dikkat ederim.Herkese iyi forumlar.