Öncelikle organizasyonu düzenleyenlere, izleyicilere, pilotlara ve özellikle tek destekleyicim Mehmet Uğur'a teşekkür etmek istiyorum
Yarış katılımın da az olmasıyla beraber epey sakin geçti. Vallelunga gibi bir pistte İlk turdaki kaza hariç büyük bir kazanın gerçekleşmemesi büyük bir şans.
Cem, Emre ve Ali gerçekten iyi sürmüşler.
Ben bilgisayar ram’inin çok kullanılmaması için kayıt seçeneklerini en düşüğe almıştım bu nedenle kendi kaydım üzerinden izleyemedim yarışı.
Mehmet ve Efe Can’ın anlatımı gerçekten başarılıydı.
Yayında konuşulan veya onları ilgilendiren birkaç konuya değinmek istiyorum:
- DH’deki konuyu bundan birkaç sene önce devralmıştım. O zamanlar SRTR gibi bir organizasyon yoktu biz de arkadaşımın evindeki sunucuda kendi aramızda etkinlikler düzenliyorduk.
- Mehmet deneyimli bir pilot olduğumdan bahsetmiş fakat bu yoruma pek katılmıyorum
Her ne kadar SRTR’deki eski AC sahipleri arasında yer alsam da profesyonel yarışlarla aram hiçbir zaman iyi olmamıştır. Mehmet Uğur da hatırlar biz Nordschleife veya Lake Louise açıp turlardık genelde. Ayrıca DFGT direksiyonum Mayıs ayında arızalandığından geçtiğimiz ay G29 alana kadar Assetto Corsa’dan uzak kaldım. Gelen updatelerin ayrıntıları olsun, pit stop uygulamaları olsun bunlara biraz uzağım. Diğer pilotlara beni acemi bir pilot olarak görmelerini tavsiye ederim bol bol frenleme noktası kaçırdığım oluyor
- İnternetim sorulmuş. İstanbul Ümraniye’den 100mbps Superonline ile bağlanıyorum. (Bilgisayarıma kadar fiber kablo gelmeli diye tutturup duvarları deşe deşe evin içinden fiber kablo geçirdiğim doğrudur.)
- Son olarak
yetkililerden birinin Teamspeak’te bulunması çok önemli bence. Sorulan sorulara bazı arkadaşlar cevap veriyor fakat kimse tam olarak emin olamıyor. Son turdaki pit olayı da buna bir örnek. Ben de mavi ve sarı bayraklar hakkında birkaç şey soracaktım kimseye ulaşmadık malesef.
Yarışla ilgili düşüncelerim: İlk turdaki kaza benim işime yaradı. Emre’nin başına gelenleri tekrardan izleyince ne kadar şanslı olduğumu bir daha gördüm.
6. tura kadar Enginle 4.lük mücadelesindeydim fakat bir virajda arka tekerleri hafif kaydırdığımdan engin 0.5 saniyelere kadar düşmüş farkı açmayı başardı.
6. tura devam ederken arkamda turkuaz bir mx5 belirdi. Benden hızlı turladığını dikiz aynamdan görüyordum. Ben de bu sırada Yavuz’a yaklaşıyordum. Yavuz’u practice ve qualify’dan deneyimlemiştim. Kendisinin internet kalitesinden olsa gerek ne yapacağını kestirmek epey güç. Ben de Tornantino virajına yaklaşırken nromalde yapılanın aksine viraj içinde olabildiğince dışarıya açılıp içeriden çıkış yaparak Yavuz’u geçmek istedim çünkü Tornantino çıkışında herkes pistin sağına dayanarak çıkar. Fakat yavuz bize yol vermek istediğinden mi sola geçti, internetinden pistte neler olduğunun farkında bile olmayabilir 200’e yaklaşan pingler malesef sorunlar yaratabiliyor.( Bu konuda yöneticilere
max ping gibi bir kural getirmelerini öneriyorum.)
Yavuz beni sıkıştırınca (istemsiz olduğunu düşünüyorum) Emre Doğan zaten eninde sonunda alacağı beşincilik pozisyonunu kolaylıkla almış oldu.
Bu olay sonrası epey konsantrasyonum bozuldu ve hemen sonraki virajlarda çime arka teker kaptırma virajlara çok hızlı girme gibi hatalar yaptım.
Yarışın ortasına doğru enginle aramdaki farkı 3 saniyelere çektim fakat aracımı kontrol etmem epey zorlaştı ve üst üste virajlarda aracın tutuş kaybetmesi üzerine fark 10 saniyelere kadar geri çıktı ben de bunun üzerine nasılsa herkes pite bir kere girecek diye düşünüp pit’e girip yeni lastikler almak ve varsa hasarı tamir etmek istedim pitconfig ayarlı olmadığından epey uzun süren bir pit sonrası sıra kaybetmiş bir şekilde pitten çıktım.
Mustafa Uçar’la dar virajlarda denk geldik. Lastiklerim yeni olduğundan pit stopa girilen düzlüğe kadar yarış çizgisinde hızlı giderek ikimize de minimal süre kaybettirip pit stopa girilen geniş düzlükte aracımı sağa çekerek yol vermenin ikimiz için de daha güvenli olacağını düşündüm.
Mustafa arkadaşıma sorun oluşturduysam hakemler ona göre karar verecektir, kendisinden de özür diliyorum.Yarış sonuna gelirsek yarış birincisi finish çizigisinden geçtiği gibi
oyun beni pite attı. Yarışa da geri giremedim.
Herkese tekrardan teşekkürler ve gelecek yarışlarda başarılar.