Ben de bu konuda fikrimi belirtmek isterim. Tarkan Beyaz'ın aslında demeye çalıştığı şey şu: 1- Yaptığım hareket ceza gerektiriyordu ve bunun farkındayım. 2- İyi niyetimi göstermek ve bu sayede lisansa zarar vermemek istiyorum (Aynı Mert'le olan temasımızda onun yer verdikten sonra lisansına işlenmemesi gibi). 3- Bu iyi niyetimi nasıl gösterebilir ve kendimi bu konuda nasıl geliştirebilirim?
Sistemde boşluk olduğunu düşündüğü bir durumda öz eleştirel bir şekilde böylesine yapıcı bir tutumla gelen bir insana "bence çok saçma bir hata yaptıysan sonucuna katlanacaksın"dan daha yumuşak bir üslupla yaklaşılması taraftarıyım. Bu konuda diğer bir örnek Fırat Şan ki ben zaten kendi kendini hakemlere şikayet edecek kadar centilmen bir adamla ilgili ne söylesem boş
Öte yandan bu konuya da bir denge gelmesinden yanayım ben de. "Mutlaka hatalar olacaktır bu kadar katı kurallar doğru değil."le başlayan süreçlerin sonucunda ne tür olaylar olduğunu yarıştığım eski liglerden hatırladığım için Newbie gibi bir akademi liginde pilotların öncelikli olarak "ne olursa olsun temas yaşamamaya özen göstermesi" ilkesine katılıyorum. Temas yaşayan pro sürücülere gelirsek aklıma ilk örnek olarak Kvyat geliyor ki hatırlarsınız kendisi alt takıma postalandı. Diğer pro sürücüler ise GT3 liglerinde ya da F"bilmem kaç" serilerinde süründüler. Bir temas yaşanırsa bunun cezası niyetten bağımsız olarak çekilmeli ve cezasız kurtulmak beklenmemeli; fakat iyi niyet gösterilmesi durumunda cezalar yumuşatılmalı ve uzun vadeli olmamalı (lisansa etki etme durumu). Tarkan Beyaz'a katıldığım fakat Yahya Taşkın'la farklı düşündüğüm nokta da tam olarak bu.
Örnek üzerinden gidersek; Yahya Taşkın'ın yarış çizgisinde yavaşlama sebebi muhtemelen son şikanda ceza alması ve çizgiyi geçmeden önce yavaşlaması gerektiğiydi. Fakat bunun sonucunda, niyet kesinlikle başkasına zarar vermek olmamasına rağmen, istenmeyen bir kaza yaşandı ve bunun sorumlusu da kendisiydi ne yazık ki. Her şeyin bir nedeninin olması da cezasız kalmayacağı anlamına gelmiyor benim gözümde. Kurallar açık bir şekilde belirtilmiş ve son yarışta alınan ceza da bu iyi niyet dolayısıyla 10 saniye indirilmiş ve üstüne lisansa etki etmemiş. Tarkan Beyaz'ın da böyle bir durumda bu iyi niyetini göstermek için ne yapması gerektiğini sorması bana oldukça olumlu gelirken Yahya Taşkın'ın bu 10 saniyenin de verilmemesini istemesi bence idealden uzaklaşmak anlamına geliyor.
Kendi örneklerim üzerinden gidecek olursam aklıma ilk gelen şey Mert'le yaşadığım temas. Yarıştan sonra forumda kendisinin yer verdiğini; bu yüzden lisansına zarar gelmemesini istediğimi belirtmiştim. Brands Hatch'te Engin'le ilk turda yaşadığım bir temas var. İçerde ve öndeydim, mümkün olduğunca iç çizgideydim ve kendisi tahmin ettiğinden fazla içeri girince temas yaşamıştık ve çimlere çıkmıştı. Teması replay'de izledikten sonra hakemlere söylediğim şey bunun bir yarış teması olduğu fakat viraj hakkı bende olduğundan ve iç çizgide kalmaya devam ettiğimden dolayı rakibin çime çıkmasının bana ceza olarak geri dönmemesi gerektiği, aynı şekilde ben de etkilenmediğimden dolayı Engin'in de temastan dolayı bir yaptırıma maruz kalmamasını istediğim olmuştu. Silverstone'da tur bindirmeler esnasında tur bindireceğim pilotların ben içte değilmişçesine doğrudan üstüme kırması ve bırakın tur bindirmeyi normal pozisyon mücadelesinde bile kabul edilemeyecek davranışlar sergilemesinde bile sakin kalıp temastan kaçınmıştım. Halbuki open-wheel araçları sürmediğimiz için sadece yan kapıya alacağım birkaç çizik haricinde bir zarar görmeden o pilotları önceliğimin bulunduğu virajlarda dışarı yolcu etmesini de biliyordum fakat sırf bu ceza sisteminden dolayı bunu yapmak zorunda kalmadım. Eğer böyle bir ceza sistemi olmasaydı ben de orman kanunlarına göre hareket edecek ve kaosu daha da artırmaktan başka bir şey yapmayacaktım.
"Çok uzun okumadım"cılar için: Tarkan Beyaz'ın yapıcı tutumunu, düşüncelerini ve niyetini sonuna kadar destekliyor, takdir ediyor ve ona gelen bazı cevapların sertliğini anlayamıyorum. Yahya Taşkın'ın savunduğu cezaların sert olduğu düşüncesine katılmıyor ve cezaların olması gerektiği gibi net ve uygun sertlikte tanımlandığını düşünüyor; kendisinin söylediği gibi tölerans artırılırsa kaosun ve gri alanların artacağını düşünüyorum. Hungaroring'de görüşmek üzere.