SimRacesTR Akademi Sezon 3 (Newbie CUP) ⇒ 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Moderatör: Moderatörler
- car_lover
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 578
- Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
- Ad: Semih Emre
- Has thanked: 154 time
- Been thanked: 278 time
8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Merhaba Arkadaşlar ,
Açık lastiklerle ikinci yarışımızı Macaristan 'da olan Hungaroring pistinde yapıyoruz. Pistimiz yine Formula 1 camiasının vazgeçilmezleri arasındadır.
1986 Macaristan Grand Prix yarışı pistin ev sahipliği yaptığı ilk Formula 1 Grand Prix yarışı oldu. İlk yarışı Brezilya'lı pilot Nelson Piquet birinci olarak tamamlamıştır. Yarışı 200.000 seyirci izledi. Aslında pistin seyirci kapasitesi yalnız 120 bin idi. Macaristan'ın başkenti Budapeşte'nin 19 km dışında bulunan Hungaroring pistinin çevresinde seyirciler için doğal bir yükselti vardır. Pistin bulunduğu alanın doğal bir vadi olması, burada yapılan yarışların birçok noktadan rahatlıkla izlenilebilmesine sebep oluyor.
Akıcı virajları ile açık teker araçlarla sürmesi mükemmel bir pist. Bir o kadar da öndeki aracı takip etmesi zor bir pist. Atak yapacak yer çok az. Pilotların dikkatli olması gerekecek.
Resmi antreman 20:00
Sıralama 21:00 15 dk
Yarış 21:15 30 tur
Herkese başarılar! Kaçıran pişman olur
Açık lastiklerle ikinci yarışımızı Macaristan 'da olan Hungaroring pistinde yapıyoruz. Pistimiz yine Formula 1 camiasının vazgeçilmezleri arasındadır.
1986 Macaristan Grand Prix yarışı pistin ev sahipliği yaptığı ilk Formula 1 Grand Prix yarışı oldu. İlk yarışı Brezilya'lı pilot Nelson Piquet birinci olarak tamamlamıştır. Yarışı 200.000 seyirci izledi. Aslında pistin seyirci kapasitesi yalnız 120 bin idi. Macaristan'ın başkenti Budapeşte'nin 19 km dışında bulunan Hungaroring pistinin çevresinde seyirciler için doğal bir yükselti vardır. Pistin bulunduğu alanın doğal bir vadi olması, burada yapılan yarışların birçok noktadan rahatlıkla izlenilebilmesine sebep oluyor.
Akıcı virajları ile açık teker araçlarla sürmesi mükemmel bir pist. Bir o kadar da öndeki aracı takip etmesi zor bir pist. Atak yapacak yer çok az. Pilotların dikkatli olması gerekecek.
Resmi antreman 20:00
Sıralama 21:00 15 dk
Yarış 21:15 30 tur
Herkese başarılar! Kaçıran pişman olur
- RevHead
- Mesajlar: 55
- Kayıt: 19 Ara 2016, 22:22
- Ad: Onur Şanal
- Has thanked: 79 time
- Been thanked: 28 time
- Yaş: 31
Re: 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Maalesef ders ve sınav yoğunluğundan dolayı yarışa katılamayacağım
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Yüklü ve medium lastikli araçla birkaç tur içinde çok iyi bir tur yakaladım. Arada hızlanacak "olağan şüpheliler" o birkaç turu sollayacaklardır. Pazar-Pazartesi gibi tekrar girdiğimde doğru bir aero seviyesi ve temel süspansiyon ayarlarıyla daha rekabetçi bir tur zamanı elde etmeyi ümit ediyorum.
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3337
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Offline
- Frtsan
- Eğitmen Pilot
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
- Ad: Fırat
- Has thanked: 231 time
- Been thanked: 282 time
- Yaş: 36
Re: 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Geçtiğimiz haftadan beri düzenli olarak servera girip antrenman yapmaya devam ettim. 100' den fazla turu yarış öncesinde atmıştım. Cem Ünalan' ın geçtiğimiz sezon burada attığı 1.43' lük tur derecesini youtube dan defalarca kez izledim. Racedepartment ve nogrip racing sitelerinde tatuus aracıyla ilgili okumalar yaptım. Ve yarış günü liderden 3.5 saniye geride kaldım. Buradan şunu çıkarıyorum uzun yıllar offline olarak kendi kendime yarışmış olmamın verdiği kötü bir sürüş tekniği üzerime yapışmış olmalı. Bu sezon öğrenerek kendime kattığım bazı şeyler tabii ki var. Örneğin mazda ve lotus araçlarıyla viraja girerken frene biraz dokunarak öndeki yol tutuşu artırmak gibi. Telemetri verilerine baktığımda viraj girişlerinde fazla yavaşladığımı görebiliyorum. Ancak daha hızlı girmeye çalıştığımda o virajlarda savrulmalar yaşıyorum. Viraja yüksek hız taşımak için pisti sonuna kadar kullanmak gerek evet ancak bunu bilmek ve gerçekleştirebilmek arasında çok ciddi bir fark var ne yazık ki.
Antrenman ve sıralama turlarında gördüğüm kadarıyla Furkan direksiyona karşı çok nazik. Bense virajlara girerken direksiyonu çok sert kırıyordum. Bu önden kaymaya sebep olmakta. Furkan'ın direksiyon kontrolü o kadar uyumlu ki. Bunu yakalamak önemli. Bütün bir hafta boyunca boş depo ve soft lastiklerle bile Furkan' ın bu pistte ilk 7 turunda dolu depoyla yaptığı dereceye yaklaşamadım. Açıkcası 8 yarış boyunca daha iyi olmak için zorladım. Bir ara bunu başardığımı da düşünüyordum. Ancak son iki yarışta zorladıkça gerilediğimi gördüm. Bu yarışta da sıralama turlarında sonuncu olarak psikolojik olarak çöktüm diyebilirim.
Araç setupları ile ilgili bump rebound arb kanat ve vites ayarlarına hakimiyetimi artırdığımı düşünüyorum. Sürüş stilime göre aracı ayarlayabiliyorum. Ancak yukarıda belirttiğim gibi sürüş stilim pistin potansiyel hızlı turundan 3 ila 4 saniye gerisinde kalmama sebep oluyor ne yazık ki. Bu büyük bir fark. son yarışa girerken yaklaşımımı değiştirip farklı teknikler deneyeceğim.
Uzun bir girişten sonra yarışa gelirsek sıralamalarda sonuncu sırada kalmak hayal kırıklığıydı benim için. Ancak maksimum turumla da en fazla 1 2 sıra yukarıda olabilirdim. Yarışın ilk iki turu çok heyecanlıydı. 11. sıradan sakin bir şekilde 6. sıraya kadar yükseldim. Özgür Tarkan ve benim aramda güzel bir mücadele oluşmuştu. O ana kadar hep dikkat etmeme rağmen ikinci tur ikinci virajda Tarkan' ın aracına temasım gerçekleşti. Replayden izlediğim kadarıyla Tarkan fazla sorun yaşamamış. Ancak turun sonunda spin atarak gerilere düşmesinde benim temasımın onun momentumunu etkilemiş olması sebep olabilir. Yarışlarda temaslar tabii ki olur. Ancak ben kabul edemiyorum. Kendi yaptığım aptallığı düşündüm tüm yarış boyunca. Daha önce benzer hataları Silverstone' da yapmıştım. Bu yarışta bu temastan sonra kendi kendime çatışma içine girdim. Sürekli o anı düştüm. Tarkan' ın gerilere düşmesinde suçlu olduğumu düşünüyorum hala. Kendisinden çok özür dilerim burada. Hiç bir zaman böyle temaslar olmasını istemem. Replayde temasımız görülmüş. Orada gerçekten çok heyecanlı bir grup oluşmuşken hem izleyenler hem de yarışanlar için her şeyi mahvetmiş olmamı kabullenemiyorum.
Geçtiğimiz yarış 4 tur bu yarışta 1 tur geriden yarışı bitirdim. Momentum kaybetsem de yarışı bırakmayı düşünmedim. Sonuçta liderlerle ve orta grupla mücadele edemesem de tur bindirmelerde tecrübe kazanmış oldum
Eğer yöneticilerimiz uygun görürse sonraki newbie sezonuna da katılarak hem hızımı artırmayı hem de yarış içi çekişme tecrübemi artırmam gerektiğine inanıyorum.
Tecrübeli arkadaşlardan gelecek her türlü tavsiyeye açığım. Buraya kadar okuyan varsa teşekkür ederim.
Haftaya son yarışta görüşmek üzere.
Antrenman ve sıralama turlarında gördüğüm kadarıyla Furkan direksiyona karşı çok nazik. Bense virajlara girerken direksiyonu çok sert kırıyordum. Bu önden kaymaya sebep olmakta. Furkan'ın direksiyon kontrolü o kadar uyumlu ki. Bunu yakalamak önemli. Bütün bir hafta boyunca boş depo ve soft lastiklerle bile Furkan' ın bu pistte ilk 7 turunda dolu depoyla yaptığı dereceye yaklaşamadım. Açıkcası 8 yarış boyunca daha iyi olmak için zorladım. Bir ara bunu başardığımı da düşünüyordum. Ancak son iki yarışta zorladıkça gerilediğimi gördüm. Bu yarışta da sıralama turlarında sonuncu olarak psikolojik olarak çöktüm diyebilirim.
Araç setupları ile ilgili bump rebound arb kanat ve vites ayarlarına hakimiyetimi artırdığımı düşünüyorum. Sürüş stilime göre aracı ayarlayabiliyorum. Ancak yukarıda belirttiğim gibi sürüş stilim pistin potansiyel hızlı turundan 3 ila 4 saniye gerisinde kalmama sebep oluyor ne yazık ki. Bu büyük bir fark. son yarışa girerken yaklaşımımı değiştirip farklı teknikler deneyeceğim.
Uzun bir girişten sonra yarışa gelirsek sıralamalarda sonuncu sırada kalmak hayal kırıklığıydı benim için. Ancak maksimum turumla da en fazla 1 2 sıra yukarıda olabilirdim. Yarışın ilk iki turu çok heyecanlıydı. 11. sıradan sakin bir şekilde 6. sıraya kadar yükseldim. Özgür Tarkan ve benim aramda güzel bir mücadele oluşmuştu. O ana kadar hep dikkat etmeme rağmen ikinci tur ikinci virajda Tarkan' ın aracına temasım gerçekleşti. Replayden izlediğim kadarıyla Tarkan fazla sorun yaşamamış. Ancak turun sonunda spin atarak gerilere düşmesinde benim temasımın onun momentumunu etkilemiş olması sebep olabilir. Yarışlarda temaslar tabii ki olur. Ancak ben kabul edemiyorum. Kendi yaptığım aptallığı düşündüm tüm yarış boyunca. Daha önce benzer hataları Silverstone' da yapmıştım. Bu yarışta bu temastan sonra kendi kendime çatışma içine girdim. Sürekli o anı düştüm. Tarkan' ın gerilere düşmesinde suçlu olduğumu düşünüyorum hala. Kendisinden çok özür dilerim burada. Hiç bir zaman böyle temaslar olmasını istemem. Replayde temasımız görülmüş. Orada gerçekten çok heyecanlı bir grup oluşmuşken hem izleyenler hem de yarışanlar için her şeyi mahvetmiş olmamı kabullenemiyorum.
Geçtiğimiz yarış 4 tur bu yarışta 1 tur geriden yarışı bitirdim. Momentum kaybetsem de yarışı bırakmayı düşünmedim. Sonuçta liderlerle ve orta grupla mücadele edemesem de tur bindirmelerde tecrübe kazanmış oldum
Eğer yöneticilerimiz uygun görürse sonraki newbie sezonuna da katılarak hem hızımı artırmayı hem de yarış içi çekişme tecrübemi artırmam gerektiğine inanıyorum.
Tecrübeli arkadaşlardan gelecek her türlü tavsiyeye açığım. Buraya kadar okuyan varsa teşekkür ederim.
Haftaya son yarışta görüşmek üzere.
-
- Mesajlar: 11
- Kayıt: 14 Şub 2017, 20:33
- Ad: tarkan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 time
Re: 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Bana birini çok hatırlatıyorsun Fırat. Şu anda da devam ettiğim TR Endurance League pilotlarından bir arkadaşımız da çaylak sezonunda çok çalışarak, araştırarak, video izleyerek, soru sorarak, okuyarak kendini geliştirmiş, hatta sezon sonuna doğru bir yarışı da 2. bitirmişti. Bu sezon hep önlerde yarışan hızıyla dikkat çeken bir pilotumuz. Umarım kaderiniz bir olur.
Diğer konuya gelirsek yaşadığın temaslar olacaktır. Yarış boyu yaşadığın temaslara takılırsan bu sefer momentum kaybediyorsun. Anladığım kadarı ile başkalarına göre empati yapmayı biraz fazla yapıyorsun. Yarış boyunca sadece yola ve gireceğin apexe odaklanman lazım. Hatta HUD verilerine bile çok gerekmedikçe takılma derim. Yaşadığın teması geri alamayacağına göre onu yarış sonrasına sakla derim. Kaldı ki çok sorun yaşamadım ya da sorun etmedim. Yaşadığım spin de antrenman eksikliğinden oldu zaten. hard lastikler ile az tur atmak zorunda kalıp pisti aracı lastiği bunlardaki değişkenleri yarış içinde çözme çabası hata yapmama neden oldu. Keşke öğrenme eşiğim daha yüksek olsa ama ortalama sürüşümü ancak daha fazla antrenmanla bir yere getirebiliyorum.
Diğer konuya gelirsek yaşadığın temaslar olacaktır. Yarış boyu yaşadığın temaslara takılırsan bu sefer momentum kaybediyorsun. Anladığım kadarı ile başkalarına göre empati yapmayı biraz fazla yapıyorsun. Yarış boyunca sadece yola ve gireceğin apexe odaklanman lazım. Hatta HUD verilerine bile çok gerekmedikçe takılma derim. Yaşadığın teması geri alamayacağına göre onu yarış sonrasına sakla derim. Kaldı ki çok sorun yaşamadım ya da sorun etmedim. Yaşadığım spin de antrenman eksikliğinden oldu zaten. hard lastikler ile az tur atmak zorunda kalıp pisti aracı lastiği bunlardaki değişkenleri yarış içinde çözme çabası hata yapmama neden oldu. Keşke öğrenme eşiğim daha yüksek olsa ama ortalama sürüşümü ancak daha fazla antrenmanla bir yere getirebiliyorum.
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Gayet güzel bir yarış oldu kendi adıma. Sıralamaların sonuna doğru antrenmanlarda elde ettiğim turumdan daha iyi bir tur atarak pol pozisyonunu aldım. Ardından yarış startıyla bereber Hard lastiklerle iyi bir ritim tutturup farkı açmaya başladım. 2. sektörün sonundaki hızlı virajda bordüre fazladan değmem sonucunda aracım spin attı ve Mert'le açtığım fark eridi. Kendisi de bir spin attığında fark eski haline döndü fakat aynı virajda 2. hatamı yaparak bu sefer 3. sıraya kadar geriledim. Normalde böyle hataları antrenmanlarda yapıp yarışta daha istikrarlı giderim ama burada işler istediğim gibi gitmedi. Bu hatanın ardından Mert'i kovaladığım birkaç turun sonunda Mert beklediğimden çok daha erken pite girdi ve beni ilk sırada yalnız bıraktı. Bu andan itibaren yarış galibiyetini kazanacağımın farkındaydım çünkü bir hata yapmadığım sürece Hard lastikleri son 7-8 tur kalana kadar kullanabilecek ve kısa son stint'te Medium lastikleri performansı azalana kadar kullanabilecektim. Mert pite girdiğinde tahmin ettiğim gibi hızlı turları atsa da Hard lastiklerin düşük yakıt yüküyle bana getirdiği tur zamanları pitten çıktığımda Mert'in 1 saniyeden daha az bir farkla arkasına yerleşmemi sağladı. Bundan sonra doğru yerde atak yapmayı bekleyerek ve lastik avantajımı kullanarak yarışın sonunu görmeyi planlıyordum. Her şey planladığım gibi gitti ve galibiyeti aldım. Mert'le mücadelemden ve tempomdan oldukça mutluyum. Newbie sezonunun son yarışında ve 4 Mayıs'taki 911 GT3 Cup yarışında da aynı performansı göstermeyi ümit ediyorum.
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: 8. Yarış Hungaroring 2 Mayıs 2017
Fırat sürüşümle ilgili yorumların için teşekkür ederim. Önerebileceğim fazla bir şey yok benim de. Piste çıktığımda yaptığım tek şey sakin turlar atmaya çalışıp limitte gezinmek. Geçtiğimiz hafta sadece pisti keşfetmek için attığım 2-3 turu yarıştan birkaç gün önce antrenmanlara başladığımda atamamıştım ve moralim bozuk bir şekilde bilgisayar başından kalkmıştım. Tekrar oyuna girdiğimde zihnimi sıfırladım, araç ayarına fazla dokunmadım ve iyi bir ritim hissi tutturmaya çalıştım. Bu süreçte kendime hatırlattığım şey ancak aracın bana izin verdiği kadar hızlı gidebileceğim oldu. Bunu bilmek ve aracın o limitine yavaş yavaş yaklaşmak en önemli kural yarış dünyasında. Fazla antrenman ve aşırı zorlama yalnızca yapılan hataların refleks haline gelmesine sebep olur düşüncesini savunuyorum ve bu yüzden detaylarda fazla boğulmadan turlamaya çalışıyorum. Beyin, manipüle edilmeye oldukça uygun bir organ ve bunun da avantajını kullanmaya çalışıyorum yarış hazırlıklarımda. Önce ağır yakıt yüküyle turlayıp kendimi zora alıştırıyorum. Ardından daha yumuşak lastikler ve daha düşük yakıt yüküyle tek turda hızlanmaya çalışıyorum. Bu sürecin sonunda tekrardan ağır yakıta geçince beyin hala düşük yakıt ve yumuşak hamurun getirdiği fazladan tutunmayla sürdüğünü zannediyor ve yarış temposunda da çok daha iyi derecelere imza atabiliyorum. Bu yöntemimin en azından şu ana kadar çalıştığını rahatlıkla söyleyebilirim.
Tarkan Beyaz'ın senin hakkında söylediklerine de katılıyorum. Kafanı başka detaylarla meşgul etme ve sadece sonraki viraja, sonraki tura, sonraki lastik setine odaklan. Aracı ayarlarken aracın zorlandığı kısımlara bak, örneğin önden kayıyorsa arka kanadı azalt veya öndeki tutunmayı artır bir şekilde. Bahsettiğin fren yöntemine trail braking deniyor ve o bence kusursuz sürüşün anahtarı. "Grip circle" nedir, trail braking denilen tekniğin bu kavramla ne alakası vardır bunlara bakabilirsin. Aracın sürüşü tüm bunlardan sonra belki de daha zor olacaktır ama aracın limitini yükseltmek kendi limitini yükseltmekten daha önemli çünkü sen 80'lik aracın %100'ünü kullansan da başkası çıkıp 100'lük aracın %95'ini kullandığında senden daha hızlı olacaktır. Başkasının yarışına, sözlerine, sürüşüne kesinlikle bakma. Sebastian Vettel'e telsizden sık sık söylendiği gibi "kafanı öne eğ ve işini yap", gerisi bu azim ve özveriyle kesinlikle gelecektir.
Tarkan Beyaz'ın senin hakkında söylediklerine de katılıyorum. Kafanı başka detaylarla meşgul etme ve sadece sonraki viraja, sonraki tura, sonraki lastik setine odaklan. Aracı ayarlarken aracın zorlandığı kısımlara bak, örneğin önden kayıyorsa arka kanadı azalt veya öndeki tutunmayı artır bir şekilde. Bahsettiğin fren yöntemine trail braking deniyor ve o bence kusursuz sürüşün anahtarı. "Grip circle" nedir, trail braking denilen tekniğin bu kavramla ne alakası vardır bunlara bakabilirsin. Aracın sürüşü tüm bunlardan sonra belki de daha zor olacaktır ama aracın limitini yükseltmek kendi limitini yükseltmekten daha önemli çünkü sen 80'lik aracın %100'ünü kullansan da başkası çıkıp 100'lük aracın %95'ini kullandığında senden daha hızlı olacaktır. Başkasının yarışına, sözlerine, sürüşüne kesinlikle bakma. Sebastian Vettel'e telsizden sık sık söylendiği gibi "kafanı öne eğ ve işini yap", gerisi bu azim ve özveriyle kesinlikle gelecektir.