1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 30 Haz 2017, 12:14
gönderen car_lover
Küçük bir bayram arasından sonra sezon tüm hızıyla devam ediyor.

Bmw lerin tadına bakan arkadaşların sezonun devam etmesini dört gözle beklediklerini tahmin edebiliyorum :D

Sıradaki yarışımız bir diğer efsanevi F1 pisti olan İmola (Autodromo Dino Ferrari)

Resim
Resim


Bu pist 1994 yılında Dünya'nın en başarılı pilotu sayılan Ayrton Senna'nın talihsiz ölümünün olduğu F1 pistidir.
Bu talihsizliğin yaşandığı viraj Tamburello virajı ( Tamburello Dönemeci ), San Marino Grand Prix'nin düzenlendiği Autodromo Dino Ferrari pistinde en çok kaza yapılmış bölgedir.

Bu bölgede en kötü kaza 1994 yılında olmuştur. 1994 San Marino Grand Prix'de efsane F1 pilotu Ayrton Senna, 305 km/h süratle kontrolden çıkıp savrulmuştur.

Pilotun ölümüyle sonuçlanan kazaya sahne olmuş bölge, Senna'nın kazasından sonra 2'ye bölünüp şikana dönüştürülmüştür.
1995 San Marino Grand Prix'de Tamburello virajına yeni şikanlar yapılmıştır.

Geçtiğimiz sezon Furkan ın yetişemediği bu yarışı Necdet Terzioğlu kazanmıştır.
Lotus larla antremanlardaki en hızlı turu 1:59.643 ile Furkan Özcan atmıştır. BMW lerde ise şu anda Ali Şenol 1:58.385 lik derecesiyle lider durumda.

Bol çekişmeli, eğlenceli bir yarış dilerim.

Sıralama turları 21:00 da başlayacaktır 15 dk !
Yarış 21:15 30 tur

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 01 Tem 2017, 01:52
gönderen coolTurk
Sıralamalarda sürpriz yapacak olan var mı acaba ?
Yarış gününü iple çekiyoorum :))

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 00:48
gönderen fcaglayan
Bu yarışa katılmak için bayramın son günü hızla gelmiştim yarışa katılayım diye bayram nedeniyle ertelenmiş :))
Maalesef 2 hafta yurtdışındayım yarışlara katılamıycam.
Bir de az önce çok komik birşey oldu hiç anlamadım. Tapatalk üzerinden bu post için bir mesaj gelmiş gibi uyarı geldi ama mesajın içeriğinde baya bir adult fotoğraf vardı :D
Kendi kendime o ne lan dedim biri yanlış bir foto mu post etti ama sonra girdim baktım yok. Nasıl oldu ki böyle bişi hiç anlamadım :D

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 02:11
gönderen ozgurx
iş nedeniyle istanbul dısında olacagımdan bu yarısa katılamıyorum

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 15:19
gönderen gunei
Yayın linkleri mesaj içlerinde mi paylaşılır? Youtube sayfasını mı takip etmek gerekir?

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 15:35
gönderen Aranel Ciryatan
yayınları youtube dan takip etmen gerekiyor Güney. Ama burada da paylaşırız. Bu akşam 21:00'da olacak yayın. Youtube kanalına abone olursan ve bildirimleri açarsan yayın başlayınca bildirim gelir ;)

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 04 Tem 2017, 20:17
gönderen r_erarslan
Maalesef bu yarışa yetişemeyeceğim. Herkese iyi eğlenceler.

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 11:35
gönderen Frtsan
Kendi adıma çok tatmin olduğum bir yarış oldu.

Geçtiğimiz sezon Imola da iyi bir sıralama sonrası ilk viraj kazasına kurban gitmiş, arkalardan yükselmeye çalışmıştım.

Sıralamalarda en iyi tur derecemi yapıp 4. sıradan kalkmaya hak kazandım. Mehmet Akif de en hızlı derecesini sıralamalarda yapmış ve kıl payıyla benim arkamda kalmış.

Yarış başladığında tek düşüncem temiz bir ilk turdu. Geçen sezonki deneyimime göre ilk virajda yine kaza olması olasıydı. Ne yazık ki kaza gerçekleşti. Önümde iki araç temas etti. Ben de çarpmamak için olabildiğince fren yaptım. ancak yetmedi ve önümde bir aracın tamponuna dokundum. Tam bu sırada arkamdaki arkadaşlardan biri de benim arka tampona dokundu. işte o an çok ilginçti araç yerinde 360 derece döndü. ve fazla zaman kaybetmeden çimlerden de olsa piste geri dönebildim. O anda 6. sıradaydım. Bir iki tur içinde öndeki araçların hataları ile 2. sıraya yükseldim.

Ali Şenol ve onun arkasında Barış Karasakız hemen arkamdaydı. özellikle Ali ile fark sadece 1.7 saniyeydi. Yarış o andan itibaren benim için psikolojik savaşa döndü. Bilinç altım ali ve barış' ın hızlı olduklarını ve beni geçeceklerini söyleyip duruyordu çaresiz bir hisse kapılmıştım. Tur zamanlarım da yeterli görünmüyordu. O anda bu çaresizliğe son vermem gerektiğine karar verdim. Eğer geçileceksem de elimden gelenin en iyisini yapmam gerektiğini kendime söyleyip durdum. Tur zamanlarım iyileşti. Ali ile olan farkı önce sabit tuttum. Ardından biraz daha açtım. Ardından Barış Ali'ye yaklaşınca farkı biraz daha açma fırsatı yakaladım. Ancak yarış başında bir Kesme cezası gelmesi farkı daha acmama engel oldu.

Barış Ali'yi geçtikten sonra yavaş yavaş farkı kapatmaya başladı. ben bazı turlar farkı sabit tutsam da Barış kadar istikrarlı değildim. İstikrarsız turlarımda fark hemen eriyordu. Konsantrasyonumu toplayıp hızlı tur atmaya Sıralama modunda sürmeye karar verdim. Hard lastiklerle yarım dolu depoyla neredeyse en hızlı turumu atacak kadar hızlandım. Ancak istikrar eksikliği Barış'ın bana yetişmesine sebep oldu.

Buraya bir parantez açmam gerek. Normalde bu stresli turlarda bir spin, bir fren kaçırma, bir pist dışı ziyaret vb. gerçekleştirmem gerekirdi. Önceki yarışlara göre çok daha adanmış şekilde sürdüm. Çizgi ve moment kayıplarından dolayı bazen tur zamanım düşse de aslında eski yarışlarıma göre çok daha istikrarlıydım. Bu gelişimden memnunum.

Barış son turlarda bana yetişti Bu tarz durumlarda kapıyı fazla kapatmadan arkadan gelene izin veririm normalde; ancak ikinci olma fırsatını kaçırmak istemedim. Biraz daha defansif bir sürüş uyguladım. Bir süre işe yarasa da Viraj çıkışlarında yaptığım bir iki moment kaybı sebebiyle barış geçme fırsatını buldu. Hemen ardından pist dışı ziyareti ile bir fırsat daha çıktı önüme. 3 tur dayanmaya çalıştım. Yine de son turun başında tekrar geçildim. Son tur barışı kovaladım. start finiş düzlüğüne çıkarken olabildğince hızlı olamaya çalışacaktım. Ancak son virajda gaza fazla erken oturdum ve şansımı kaybettim.

3.lük güzel bir sonuç benim için Barış Şampiyona da benimle olan farkı kapatıyor. Bu yarışta özgür' ün olmaması onun önüne geçmemi sağlayacak. Eğer ceza olmazsa. Ali Göçmen' de bu şekilde yarış kazanmaya devam ederse ilk üç sıranın içinde olacak. Şampiyonayı ilk 3 sırada bitirmek gibi bir hayal aklımda canlanmaya başladı ancak rakipler çok güçlü ve benden hızlı olduklarını defalarca kanıtladılar. Elimdeki tek koz istikrarlı gitmek olabilir.

Podyuma ve yarışı tamamlayan herkese tebrikler. Sonraki yarışta görüşmek üzere.

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 13:08
gönderen coolTurk
Podyumu yakalayan herkezi tebrik ediyorum
İlk turda barışın yarış heyecanından dolayı temas edip bir çok kazaya da sebebiyet verdik.Herkezden bunu olgunlukla karşılamasını bekliyorum.3.cülüğe kadar yükselsemde aracın sağ arka süspansiyonu ağır hasar gördüğü için 2 dk nın altına düşemedim.5.ciliğe kadar geriledim.Pilot sayısı fazla olsaydı kesinlikle sonuncu olacaktım.Kaza sonrasında bir seçim yapmam gerekliydi,ya pite girecektim ya da devam edecektim.Devam etmeyi seçtim.Önümüzdeki yarış catalunya da görüşmek üzere.

Re: 5. Yarış Imola 4.Temmuz.2017

Gönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 20:16
gönderen peez
coolTurk yazdı:Podyumu yakalayan herkezi tebrik ediyorum
İlk turda barışın yarış heyecanından dolayı temas edip bir çok kazaya da sebebiyet verdik.Herkezden bunu olgunlukla karşılamasını bekliyorum.3.cülüğe kadar yükselsemde aracın sağ arka süspansiyonu ağır hasar gördüğü için 2 dk nın altına düşemedim.5.ciliğe kadar geriledim.Pilot sayısı fazla olsaydı kesinlikle sonuncu olacaktım.Kaza sonrasında bir seçim yapmam gerekliydi,ya pite girecektim ya da devam edecektim.Devam etmeyi seçtim.Önümüzdeki yarış catalunya da görüşmek üzere.



Eminim hakem heyeti inceleyecektir. Öyle bir kazada yer almak istemezdim ancak yarıştan sonra replayi izleyince aslında kaçacak bir yerimin olmadığını fark ettim, ilk sol virajda fazlasıyla yer bıraktım Aliye, sonrasında sağ virajda çok ani bir şekilde yarış çizgisine geçmek istedi ama apeksin üstünde ben vardım :) , zaten diğer viraj soldu tekrardan benim önümde kalması kesindi, ama garantileyip doğru çizgiyi almak istedi sanırım, canı sağolsun, yok eğer hata benimse bunu kabul eder özürümü dilerim,

kazaya karışan diğer arkadaşlardan kendi adıma özür diliyorum, temastan sonra vitesle boğuşurken yavaş kaldım, sonra ortalık karıştı

Fırat'ı ayrıca tebrik ediyorum, güzel bir mücadeleydi, hem geçişin zor olması hem de artık lastiklerimin bitmesi sebebiyle bir 5- 6 tur yakından takip ettim kendisini atak yapmadan, ve sürüşünü tartmaya çalıştım, özellikle ilk sektörde biraz daha hızlı olduğumu farkettim, ayrıca hızlı virajlar sebebiyle düzlükte geçmem gerekliydi, son tura girilirken rivazza 1 ve 2 de Fırat'ın arabasının arkasına tutunmayı başardım, hava koridoruyla birlikte start- finish düzlüğünde geçmeyi başardım.

Katılan herkesi tebrik ediyorum, diğer yarışlarda görüşmek üzere.